Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Żądanie obniżenia ceny

Żądanie obniżenia ceny przy reklamacji

2018-01-29

Reklamując wadliwy towar konsument ma prawo żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Jednym z żądań jest więc obniżenie ceny. Konsumenci często nie wiedzą na czym to właściwie polega. Czy obniżenie ceny jest dla konsumenta korzystne? Kiedy warto skorzystać z tego sposobu przy zgłaszaniu reklamacji?  W jakiej wysokości może nastąpić obniżenie ceny? Czy przy obniżeniu ceny musimy oddać wadliwy produkt?

Czytaj więcej...
Konsument odesłał produkt

Konsument odesłał produkt bez oświadczenia

2018-01-29

Konsument po otrzymaniu produktu kupionego przez internet ma prawo do namysłu. Może sprawdzić rzecz i zastanowić się, czy na pewno chce ją zostawić. Ma na to 14 dni. Zgodnie z przysługującym mu prawem w tym terminie może odstąpić od umowy i rzecz odesłać do sprzedawcy. Czy do odstąpienia od umowy niezbędne jest złożenie oświadczenia? Co w przypadku, gdy konsument odeśle produkt bez oświadczenia o odstąpieniu od umowy? Czy zwrot rzeczy do sprzedawcy jest jednoznaczny z odstąpieniem od umowy?

Czytaj więcej...
Konsument powinien zapoznać się z

Konsument powinien zapoznać się z treścią regulaminu sklepu

2018-01-02

Kupując przez internet w pierwszej kolejności oglądamy zdjęcia produktu, zapoznajemy się z jego danymi oraz ceną. Często zapominamy jednak o regulaminie sklepu, a jest to bardzo istotny dokument. Zawiera on informacje i warunki dotyczące umowy, dlatego tak ważne jest abyśmy zapoznali się z jego treścią. Co powinien zawierać regulamin sklepu? Czy zawarte w nim klauzule niedozwolone są dla konsumenta wiążące?

Czytaj więcej...
Nowa ustawa o zakazie handlu

Nowa ustawa o zakazie handlu w niedzielę

2018-01-02

Polacy przyzwyczaili się do zakupów w niedzielę. W 2018 roku będą istotne zmiany. Sejm 24 listopada 2017 r. przyjął ustawę o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Czego możemy się więc spodziewać w 2018 roku? W jakie dni nie będziemy mogli robić zakupów? Na jaką karę narażą się przedsiębiorca za nieprzestrzeganie zapisów ustawy?

Czytaj więcej...
Sprzedawca za nieprzestrzeganie praw konsumenta

Sprzedawca za nieprzestrzeganie praw konsumenta ponosi odpowiedzialność

2017-12-20

Konsumenci mają zagwarantowane określone prawa, których sprzedawcy muszą przestrzegać. Naruszenie tych praw wiąże się z odpowiedzialnością sprzedawców. Mogą oni być ukarani np. grzywną. Konsumenci powinni więc znać swoje prawa, wtedy łatwiej będą mogli je wyegzekwować. Jakie więc prawa ma konsument? Co grozi sprzedawcom za ich nieprzestrzeganie?

Czytaj więcej...
Czy protokół szkody

Czy protokół szkody niezbędny jest do reklamacji?

2017-12-20

Konsument, który odbiera paczkę zazwyczaj nie sprawdza jej zawartości przy kurierze. Często wynika to z faktu, że paczkę odbieramy w miejscu pracy, czy na ulicy. Może się więc zdarzyć, że dopiero w domu po jej rozpakowaniu okaże się, że produkt jest uszkodzony. Uszczerbek może wynikać np. z nieprawidłowego zabezpieczenia paczki przez przewoźnika. Czy odbierając paczkę powinien być sporządzony protokół szkody? Czy jest on podstawą do dochodzenia roszczeń ? Czy brak protokołu uszkodzeń pozbawia nas prawa do reklamacji? Czy sprzedawca może uzależnić rozpatrzenie reklamacji od protokołu szkody?

Czytaj więcej...
Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny

Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny

2017-12-18

Zgodnie z ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, w skrócie ZSEiE, konsumenci czy tego chcą czy nie, mają obowiązek pozbywania się we właściwy sposób elektrośmieci. Właściwy oznacza przekazanie starej lodówki lub telewizora do punktu odbioru elektrośmieci, a nie leśniczemu w lesie.

Czytaj więcej...
Zatajenie wady przez sprzedawcę

Zatajenie wady przez sprzedawcę

2017-11-14

Kupując produkt w sklepie sprzedawca zapewnia zazwyczaj, że rzecz nie ma wad. Konsument nie musi zatem sprawdzać, czy faktycznie tak jest. Uiszczamy cenę za produkt pełnowartościowy i takiego oczekujemy. Niestety może się zdarzyć, że wady są podstępnie zatajone. A więc już w momencie nabywania produktu sprzedawca umyślnie wprowadza nas w błąd. Takie działanie sprzedawcy nie pozostaje bez konsekwencji. Ponosi on odpowiedzialność za sprzedaż wadliwego produktu z tytułu rękojmi.

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket