Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Konsument nie otrzymał odpowiedzi

Konsument nie otrzymał odpowiedzi na reklamację

2017-11-14

Konsumenci korzystają z przysługujących im praw wynikających z rękojmi. Gdy okazuje się, że rzecz jest wadliwa występują z reklamacją. Zawierają w niej swoje żądania i cierpliwie czekają na odpowiedź sprzedawcy. Jak długo musza czekać na odpowiedź? Jakie są konsekwencje nieudzielenia odpowiedzi na reklamację? W jakiej formie sprzedawca powinien udzielić odpowiedzi reklamację? Co powinna zawierać odpowiedź reklamacyjna?

Czytaj więcej...
Obowiązki informacyjne o

Obowiązki informacyjne o cenach towarów

2017-11-14

Każdy konsument ma prawo wiedzieć za jaką cenę może kupić dany produkt. W gąszczu metek, etykietek łatwo się zagubić. Często szukamy ceny produktu i nie możemy jej znaleźć. Czy tak może być? Czy też sprzedawca ma określone obowiązki, jeśli chodzi o informowanie o cenie produktu? Czy cena może być różna na półce i przy kasie? Jakie prawa przysługują konsumentowi?

Czytaj więcej...
Co zrobić z paczką, której

Co zrobić z paczką, której nie zamawialiśmy?

2017-11-14

Sprzedawcy prześcigają się w sprzedaży swoich towarów. Używają różnych sposobów, aby pozyskać klienta. Często wysyłają produkt do konsumenta, pomimo tego, że go nie zamawiał. Wskazują konto na które ma przelać pieniądze i w ten sposób sprzedają towar. Takie działanie niewątpliwie rodzi wiele problemów po stronie konsumenta. Nie wie on, czy musi za produkt zapłacić? Czy może go sobie zostawić nie uiszczając ceny? Czy też ma obowiązek odesłać towar?

Czytaj więcej...
W jaki sposób prowadzone jest postępowanie w sprawie

W jaki sposób prowadzone jest postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów?

2017-11-14

W przypadku nieuznania reklamacji przez sprzedawcę konsument może wystąpić na drogę pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Jest to postępowanie nowe, które wprowadziła obowiązująca od stycznia 2017 roku ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich . Na czyj wniosek wszczyna się postępowanie? Czy jest ono bezpłatne? Jakie warunki trzeba spełnić, aby spór między konsumentem a sprzedawcą mógł być rozstrzygnięty w tym trybie?

Czytaj więcej...
Jakie nowe obowiązki informacyjne

Jakie nowe obowiązki informacyjne mają sprzedawcy wobec konsumentów?

2017-11-14

W związku z wejściem w życie nowych przepisów o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich na sprzedawców nałożono dodatkowe obowiązki. Nowe rozwiązania zawarte w ustawie z dnia 23 września 2016 r. mają na celu ułatwienie konsumentom dochodzenia swoich praw w przypadku odrzucenia reklamacji przez sprzedawcę. Jakie więc obowiązki spoczywają na przedsiębiorcach? O czym konsument powinien być poinformowany? Jakie są skutki niedopełnienia obowiązków przez sprzedawców?

Czytaj więcej...
Rzecz używana, importowana

Rzecz używana, importowana podlega reklamacji

2017-11-14

Reklamacja jest prawem konsumenta z którego może korzystać, gdy zakupiony produkt jest wadliwy. Najczęściej kojarzy się to  z reklamowaniem nowych produktów w których po czasie ich użytkowania ujawnia się wada. Klienci kupują również rzeczy używane, które są znacznie tańsze, czy rzeczy importowane. Sprzedawcy często informują, iż takie produkty nie podlegają reklamacji. Czy faktycznie przepisy prawa nie dają możliwości reklamowania używanych produktów? Czego konsument może żądać, gdy kupi np. używana pralkę i po podłączeniu okaże się, że nie działa? Czy sprzedawca ma obowiązek poinformowania o tym, że produkt był używany?

Czytaj więcej...
Jakie prawa obowiązują przy sprzedaży

Jakie prawa obowiązują przy sprzedaży między osobami prywatnymi?

2017-11-14

Bardzo często oprócz zakupów w sklepach stacjonarnych robimy zakupy przez internet. Klient będący osobą fizyczną może być zarówno kupującym, jak i sprzedającym. Wtedy nie mamy do czynienia z konsumentem i przedsiębiorcą a z dwoma osobami prywatnymi. Powstaje wówczas wiele pytań natury prawnej. Jakie są prawa i obowiązki osób prywatnych? Czy stosujemy do nich przepisy o sprzedaży konsumenckiej? Czy odpowiadają za wady rzeczy sprzedanej w ramach rękojmi? Czy można odesłać rzecz kupioną od osoby prywatnej?

Czytaj więcej...
Jak długo konsument musi czekać na

Jak długo konsument musi czekać na naprawę lub wymianę rzeczy?

2017-11-14

Korzystając z reklamacji konsumenci niejednokrotnie zastanawiali się, jak długo będą musieli czekać na naprawę lub wymianę wadliwego produktu. Niekiedy są to rzeczy niezbędne do wykonywania pracy, dlatego przedłużająca naprawa może być uciążliwa. Czy sprzedawca ma obowiązek wykonać te czynności w określonym terminie? Czy kwestie te regulują przepisy prawa?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket