Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Zwrot pieniędzy na

Zwrot pieniędzy na kartę podarunkową

2017-11-14

Wielokrotnie konsumenci korzystają w sklepach z możliwości zwrotu kupionego produktu. Zazwyczaj w regulaminach sklepów jest określony termin w którym mogą to zrobić. Zwroty są możliwe zawsze w przypadku, gdy okaże się, że produkt jest wadliwy. Często sklepy oferują nam zwrot pieniędzy na kartę podarunkową. Czy takie działanie jest zgodne z prawem?

Czy konsument musi się zgodzić na zaproponowaną przez sklep kartę podarunkową? W jakich przypadkach klient może odmówić zwrotu pieniędzy na kartę podarunkową?

Czytaj więcej...
Konsument kupił produkt,

Konsument kupił produkt, którego brak w magazynie

2017-11-14

Konsument kupując przez internet wybiera produkt, który znajduje się na stronie. Sprzedawca wystawiając rzecz do sprzedaży ma określone obowiązki. Przede wszystkim, jeśli produkt zostanie kupiony musi go wysłać do konsumenta. Niestety zdarza się, że sprzedawca nie ma już danej rzeczy w magazynie. Gdy to zauważa niestety umowa jest już zawarta i po jego stronie powstaje obowiązek doręczenia jej konsumentowi. Klienci będąc w takiej sytuacji czują się oszukani, gdyż kupują rzecz której sprzedawca w rzeczywistości nie ma. Jak te kwestie reguluje prawo? Co może zrobić konsument, aby doprowadzić transakcję do końca? Jak powinien zachować się sprzedawca? Czy z powodu wystawienia do sprzedaży rzeczy, której nie ma na stanie ponosi jakieś konsekwencje prawne?

Czytaj więcej...
Czy sprzedawca internetowy ma obowiązek

Czy sprzedawca internetowy ma obowiązek udostępnić konsumentowi regulamin sklepu?

2017-11-14

Kupując produkty przez internet zazwyczaj pojawia się zapis, że akceptujemy regulamin sklepu internetowego. Klikając w link przechodzimy do jego treści. Każdy konsument powinien mieć taką możliwość. Jednak niekiedy są z tym problemy. Czy sprzedawca internetowy ma obowiązek udostępnienia regulaminu sklepu? Co powinien zawierać regulamin? Co w przypadku, gdy w regulaminie znajdują się treści niezgodne z prawem?

Czytaj więcej...
Termin na dostarczenie towaru

Termin na dostarczenie towaru do konsumenta

2017-11-14

Kupując rzecz w sklepie stacjonarnym zazwyczaj dostajemy ją „od ręki”. Nieraz zdarza się, że zamawiamy produkt i czekamy określony czas. Wówczas sprzedawca informuje nas, jak długo może to potrwać. Trochę inaczej jest w przypadku zakupów w e-sklepie. Zdarza się, że oczekiwanie na kupiony produkt wydłuża się. Jaki termin ma sprzedawca na wydanie rzeczy konsumentowi? Co w przypadku, gdy sprzedawca nie wywiąże się ze swojego obowiązku?

Czytaj więcej...
Dodatkowy termin na

Dodatkowy termin na zapłatę w e-sklepie

2017-11-14

Częstym sposobem nabywania towarów są zakupy w e-sklepie. Są szybie i niemęczące, dlatego konsumenci często z nich korzystają. Kupując przez internet zawieramy umowę sprzedaży pomiędzy sprzedawcą a konsumentem. Konsument w ramach zawieranej umowy
w e-sklepie jest zobowiązany do zapłaty za produkt. W jakim terminie konsument powinien uiścić cenę? Jakie są skutki niezapłacenia w terminie? Czy w przypadku niezapłacenia ceny zamówienie może być anulowane?

Czytaj więcej...
Kupujący zawarł umowę

Kupujący zawarł umowę pod wpływem błędu

2017-11-14

Zdarza się, że kupujący dokonują zakupów pod wpływem błędu. Niestety jest to dosyć często. Konsumenci ponoszą negatywne konsekwencje takich umów. Czy można zatem uchylić się od skutków oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu? Czy można to zrobić w każdej sytuacji? Czy muszą być spełnione określone warunki?

Czytaj więcej...
Konsument nie otrzymał odpowiedzi

Konsument nie otrzymał odpowiedzi na reklamację

2017-11-14

Konsumenci korzystają z przysługujących im praw wynikających z rękojmi. Gdy okazuje się, że rzecz jest wadliwa występują z reklamacją. Zawierają w niej swoje żądania i cierpliwie czekają na odpowiedź sprzedawcy. Jak długo musza czekać na odpowiedź? Jakie są konsekwencje nieudzielenia odpowiedzi na reklamację? W jakiej formie sprzedawca powinien udzielić odpowiedzi reklamację? Co powinna zawierać odpowiedź reklamacyjna?

Czytaj więcej...
Obowiązki informacyjne o

Obowiązki informacyjne o cenach towarów

2017-11-14

Każdy konsument ma prawo wiedzieć za jaką cenę może kupić dany produkt. W gąszczu metek, etykietek łatwo się zagubić. Często szukamy ceny produktu i nie możemy jej znaleźć. Czy tak może być? Czy też sprzedawca ma określone obowiązki, jeśli chodzi o informowanie o cenie produktu? Czy cena może być różna na półce i przy kasie? Jakie prawa przysługują konsumentowi?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket