Technika galopuje w takim tempie, że niebawem będziemy rozmawiać z AGD. Tak, to już ten etap rozwoju sprzętu kuchennego! Potwierdziła to Harriet Green, główny prezes amerykańskiego koncernu IBM w dziale IoT, która podczas wystąpienia na IFA 2016 mówiła o tym, że urządzenia dzięki milionom sensorów „mają” dziś oczy i uszy. Trafna to opinia, bowiem już dziś dostępne są systemy i funkcje, które pozwalają na monitorowanie urządzenia we wnętrzu dzięki kamerom (np. w lodówkach czy piekarnikach), a także rozpoznawanie sygnałów dźwiękowych do ustalenia usterki (np. pralki czy lodówki). Nowoczesne urządzenia przystosowane są także do odczytu podstawowych poleceń głosowych, jak choćby oferuje to na polskim rynku marka Candy w serii pralek Smart. A to dopiero początek!
Międzynarodowe targi pokazują, że AGD to często zaledwie narzędzie komunikacji, w której głównym elementem jest asystent kuchenny. Taki przykład znajdziemy w produktach koncernu BSH (marki Siemens i Bosch). Lider w produkcji AGD zaprezentował platformę Home Connect ze sprzętami zdalnie sterowanymi – jej bohaterem i przy okazji niezwykle barwną „postacią” jest robot Mykie, który głosowo pomaga obsługiwać każdy typ urządzenia, pomagając dobierać parametry, doradzając w metodach obróbki termicznej czy będąc po prostu „przyjacielem” w kuchni. Oczywiście, to element przyszłości, ale wcale nie tak odległej, jak nam się wydaje. Kto bowiem jeszcze 10 lat temu wyobrażał sobie, że będzie sterował pralką z pracy przy pomocy telefonu?
Już dziś podłączenie lodówki do internetowego sklepu z żywnością i dostarczenie zakupów w ciągu 24 h to funkcja realna i działająca. W Polsce, co prawda, jeszcze na te protokoły i możliwości czekamy, ale zaplecze informatyczne, logistyczne i platformy są już gotowe.
Świetnym przykładem wdrażanego już systemu jest lodówka Family Hub (zarówno 1.0, jak i nowsza 2.0) marki Samsung, która pomaga zarządzać nie tylko zawartością urządzenia, ale również jego funkcjonalnymi możliwościami. Najważniejszym udogodnieniem w niej (oprócz np. wydawania głosowych poleceń lub pytań czy korzystania z interaktywnego wyświetlacze o przekątnej ponad 21 cali) jest możliwość kupowania produktów spożywczych on-line. W tym zakresie Samsung rozpoczął współpracę między innymi z Grubhub, Nomiku, Glympse, Ring, Spotify czy iHeartRadio, aby jeszcze bardziej rozszerzyć ofertę w dziedzinie dostaw żywności, gotowania, lokalnych zabezpieczeń domowych oraz rozrywki.
Amica jako pierwsza polska firma wprowadziła do oferty „inteligentną platformę” – Amica IN. Od tego czasu linia IN. stała się synonimem innowacji. Konsumenci mogą zdalnie aktywować piekarnik, a nawet wyłączyć tradycyjne żelazko dzięki adapterowi Link-In.
© 2024 InfoMarket