BSH

Rekordowe obroty na poziomie 15,9 miliarda euro w 2022 roku

Rekordowe obroty na poziomie 15,9 miliarda euro

Rok obrotowy 2022 to już trzeci z kolei rekordowy rok dla BSH Hausgeräte GmbH, z obrotami na poziomie 15,9 mld euro. Wynik ten stanowi wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym (po uwzględnieniu różnic kursowych 4,2 proc.). Koncern BSH ponownie zanotował wzrost obrotów we wszystkich regionach.

Czołowy europejski producent sprzętu AGD podsumowuje wymagający rok, który upłynął pod znakiem wąskich gardeł w dostawach, rosnących cen materiałów oraz wysokich kosztów logistyki i energii, będących skutkiem wojny w Ukrainie oraz ogólnie trudnej sytuacji w zakresie łańcuchów dostaw. W obu poprzednich latach, ze względu na pandemię koronawirusa, koncern BSH zyskiwał na wyjątkowej koniunkturze w obszarze dóbr konsumpcyjnych. Ten podwyższony popyt zmniejszył się w ubiegłym roku, a do tego znacznie wzrosła inflacja.

Stabilny wzrost we wszystkich regionach

W regionie Ameryki (USA/Kanada) koncern BSH zanotował w roku obrotowym 2022 kolejny ponadprzeciętny wzrost – tym razem na poziomie 16 proc. Przedsiębiorstwo nawiązało w ten sposób do bardzo dobrego wyniku z poprzedniego roku i umocniło swoją pozycję na tym rosnącym rynku z dużymi szansami przyszłego rozwoju.

Koncern BSH był w 2022 r. także numerem 1 w Europie – mimo trudności z dostawami oraz wzrostów cen energii i materiałów, które były szczególnie odczuwalne w tym regionie. W minionym roku obroty wzrosły nieznacznie – o 0,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Pozytywny rozwój zanotowano w Niemczech, Austrii i we Włoszech.

W całym regionie Azji i Pacyfiku oraz Afryki koncern BSH odnotował wzrost obrotów o 2 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Śmiało patrząc w przyszłość, BSH już dzisiaj wytycza kierunki przyszłego wzrostu.

Wzrosty w kategoriach „chłodzenie” i „zmywanie”

Niekwestionowanym liderem wzrostu obrotów w minionym roku była kategoria produktów „chłodzenie”, gdzie wzrost wyniósł 8,8 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Tuż za nią uplasowała się kategoria „zmywanie” z 8-procentowym wzrostem. Wzrost w kategorii „gotowanie”, gdzie firma osiąga najwyższe obroty, wyniósł 2,8 proc. Jednakże tutaj rynek czekał na ważną zmianę modeli związaną z wprowadzeniem nowej linii piekarników, która nastąpi już wkrótce.

Rekordowe obroty na poziomie 15,9 miliarda euro

Wzrost widoczny również w serwisie

Serwis BSH ze swoją kompleksową ofertą osiągnął obroty wyższe o 2,2 proc. Na ten wynik pracuje codziennie blisko 15 000 pracowników w ponad 50 krajach. 83 proc. wszystkich napraw jest wykonywanych niezwłocznie. Potwierdzeniem sukcesu serwisu są także regularnie przyznawane wyróżnienia. Niemiecki dziennik „Welt” w 2022 r. po raz jedenasty z rzędu wyróżnił serwis w Niemczech tytułem serwisu najwyższej klasy w zakresie marek Bosch i Siemens. Marka Bosch zajmuje nawet 1. miejsce w rankingu całej branży AGD. Tuż za nią, na drugim miejscu, plasuje się Siemens.

Rekordowe inwestycje w badania i rozwój

Konsekwentna kontynuacja strategii cyfrowej jest widoczna także w inwestycjach. 628 mln euro, czyli 3,9 proc. obrotów przeznaczonych na inwestycje, to poziom z czasów sprzed pandemii. Wydatki na badania i rozwój wzrosły w porównaniu z poprzednim rokiem o 5,3 proc. W sumie koncern BSH zainwestował 840 mln euro. Ta rekordowa suma jest przeznaczona na rozwój cyfrowych, zorientowanych na konsumenta produktów i innowacji.

Rekordowe obroty na poziomie 15,9 miliarda euro

Dr Matthias Metz, CEO BSH Hausgeräte GmbH

Dzięki lojalności naszych konsumentów i partnerów handlowych, naszej silnej światowej ofercie marek, innowacyjnym produktom i usługom oraz niespotykanemu zaangażowaniu naszych pracowników dobrze poradziliśmy sobie w ostatnim roku. Nasz plan na bieżący rok: chcemy nadal notować wzrosty zysków we wszystkich regionach i kategoriach produktów. Obok zarządzania znacznie wyższymi kosztami – na przykład w obszarze energii, materiałów i personelu – skupiamy się na jeszcze większym uodpornieniu naszego łańcucha dostaw.

Naszym głównym zadaniem jest zrozumienie lokalnych potrzeb rynków oraz projektowanie i produkcja urządzeń AGD, które spełnią oczekiwania konsumentów oraz poprawią jakość życia w ich domach. U nas bliskość rynku i wzrost międzynarodowy idą w parze. Jednocześnie dalej rozbudowujemy naszą obecność na rynku światowym. Od 2024 r. w nowej fabryce w Meksyku będziemy produkować chłodziarki na rynek północnoamerykański. Poczyniliśmy inwestycje także w regionie Azji i Pacyfiku: w Indiach rozbudowaliśmy naszą produkcję w Chennai. W ubiegłym tygodniu świętowaliśmy wbicie pierwszej łopaty pod budowę naszej fabryki kuchenek w Kairze. Z Egiptu będziemy rozszerzać naszą działalność na całym kontynencie afrykańskim.

2023-05-03
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket