HILTI

Nadaje drugie życie odzieży

Nadaje drugie życie

We współpracy z firmą Goldenberry Group, Hilti Poland wprowadza rewolucję w podejściu do wykorzystania zużytej odzieży korporacyjnej. Wdrażając unikatowy projekt upcyklingu odzieży korporacyjnej, Hilti realizuje swoją strategię zrównoważonego rozwoju.

Pierwszym elementem projektu jest wprowadzenie gospodarki obiegu zamkniętego w procesie używania ubrań służbowych. Każdy pracownik Hilti już w pierwszych dniach swojej pracy otrzymuje zestaw ubrań korporacyjnych odpowiadających jego/jej stanowisku, takich jak czerwona koszula, softshell czy kurtka zimowa. Pracownicy co pewien czas wymieniają zużytą odzież na nową, a stare ubrania do tej pory trafiały do utylizacji. Dzięki projektowi upcyklingu mogą one dostać „drugie życie”.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że nie jest to jedynie działanie na rzecz ochrony środowiska, ma również wymiar społeczny. Przerabianiem zdezynfekowanych starych ubrań firmowych Hilti zajmuje się Spółdzielnia Socjalna, która powstała w 2020 r. z myślą o połączeniu tematów ekologii i less waste oraz pomocy osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. W spółdzielni znajdują zatrudnienie osoby wykluczane z runku pracy – niepełnosprawne, długotrwale bezrobotne, migranci. Swoją działalnością Spółdzielnia Socjalna pomaga im znaleźć swoje miejsce na rynku pracy, odnajdywać mocne strony, wykorzystywać ich potencjał oraz w miarę możliwości i potrzeb organizuje kursy doszkalające lub pomoc prawną. Przed zaangażowaniem w projekt upcyklingu Hilti spółdzielnia dawała drugie życie materiałom reklamowym. Przerabiane były banery reklamowe z PCV lub drukowane na siatce mesh, roll upy i ścianki reklamowe, jednak zlecenie Hilti było pierwszym dotyczącym przerabiania strojów firmowych. Według przedstawicieli spółdzielni: „cała pracownia żyła tym tematem i bardzo zaangażowała się w wymyślenie praktycznych rzeczy”. W Hilti również projekt budzi entuzjazm pracowników, którzy mogą ponownie w nowym celu wykorzystywać produkty w czerwonym, rozpoznawalnym kolorze marki Hilti.

W tworzenie produktów z ubrań zaangażowane były panie: Aga, Olga, Ola, Lena i Magda – kobiety w różnym wieku, każda po przejściach życiowych lub zdrowotnych, a nad pracami nad prototypami czuwała wiceprezeska Spółdzielni Socjalnej. W rezultacie od początku projektu w listopadzie 2021 r. łącznie powstało ponad 400 produktów z ok. 3 palet zużytych ubrań, w tym plecakoworki, nerki, poduszki podróżne, kosmetyczki oraz skarpety świąteczne.

2022-10-02
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket