Strona domowa / AGD MAŁE / Artykuły / Sprzedaż detaliczna w Europie

GfK

Sprzedaż detaliczna w Europie wzrosła o 6,8 proc.

Sprzedaż detaliczna w Europie

Po tym, jak sektor detaliczny w 27 krajach UE odnotował wzrost obrotów o 1,5 proc. w 2020 r., czyli pierwszym roku pandemii Covid-19, sprzedaż znacząco wzrosła – o 6,8 proc. w 2021 r.

Najwyższe tempo wzrostu odnotowano w mniejszych krajach Europy Wschodniej, takich jak Litwa (wzrost o 17 proc.), Słowenia (o 16 proc.) i Estonia (o 13 proc.). Większe rynki, takie jak Francja, Polska, Hiszpania i Włochy, również odnotowały wzrost sprzedaży detalicznej na poziomie ponad 7 proc. Pokazuje to nowe badanie dotyczące handlu detalicznego w Europie, w którym GfK analizuje ważne kluczowe wskaźniki.

Dobre wyniki sprzedaży w sektorze detalicznym wynikają w szczególności z segmentu niespożywczego, który w większości krajów wzrósł dwucyfrowo w 2021 r., a w niektórych krajach, takich jak Słowenia, przekroczył nawet 20 proc. Silny wzrost obrotów w 2021 r. wynika głównie ze słabych danych z 2020 r., kiedy pandemia jeszcze mocniej ogarnęła kraje europejskie, konsumenci byli znacznie bardziej niespokojni, a detaliści niespożywczy musieli radzić sobie z dwucyfrowym spadkiem sprzedaży.

– Pomimo pandemii i trudnego otoczenia rynkowego ostatnie dwa lata były ogólnie całkiem udane dla detalistów z perspektywy sprzedaży – wyjaśnia kierownik badania dr Philipp Willroth. – Jednak handel detaliczny związany z miejskimi centrami, zwłaszcza sektory takie jak odzież, obuwie czy biżuteria, nadal bardzo cierpią w wielu krajach europejskich. Dzieje się tak, ponieważ handel internetowy zyskuje coraz większą popularność, zwłaszcza w szybko rozwijających się regionach Europy, dlatego też nowe oferty cyfrowe będą musiały zostać sprawdzone również w handlu detalicznym w centrach miast w perspektywie średnioterminowej.

W bezpłatnym europejskim badaniu handlu detalicznego dział geomarketingu GfK zbadał kluczowe wskaźniki europejskiego sektora handlu detalicznego w roku 2021. Badanie oferuje kompleksowe analizy trendów dla wielu krajów europejskich, oferując cenny punkt odniesienia dla detalistów, inwestorów i deweloperów projektów. Badanie dostępne jest po zeskanowaniu kodu QR oraz rejestracji.

Sprzedaż detaliczna w Europie
2022-09-17
x

Kontakt z redakcją

© 2022 InfoMarket