LG

Ogłasza wyniki finansowe za II kwartał

Ogłasza wyniki finansowe

LG Electronics ogłosiło najwyższe w swojej historii przychody w drugim kwartale, odzwierciedlające dużą sprzedaż urządzeń gospodarstwa domowego LG w kluczowych regionach oraz wzrost zysku z działalności LG w zakresie komponentów samochodowych, odpowiadający odradzaniu się światowego przemysłu motoryzacyjnego.

W drugim kwartale 2022 r. firma LG odnotowała przychody w wysokości 19,5 bln wonów koreańskich, co stanowi 15-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego kwartału poprzedniego roku. Wpływ na biznes miały postępujący stan pandemii i zmienne warunki ekonomiczne. Przeciwdziałając tym czynnikom, firma LG wykorzystuje swój wszechstronny portfel biznesowy, rozszerzając sprzedaż z produktów premium na produkty masowe, a także rozwija obszary business-to-business, takie jak części samochodowe.

Dział LG Home Appliance & Air Solution odnotował w drugim kwartale przychody w wysokości 8,07 bln wonów koreańskich. Po raz pierwszy więc w historii firmy LG pojedyncza jednostka biznesowa przekroczyła kwartalne przychody w wysokości 8 bln wonów koreańskich. Zysk operacyjny wyniósł 432,2 mld wonów koreańskich. Przychody wzrosły o 18 proc. w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku, głównie dzięki większej sprzedaży urządzeń premium i nowych kategorii.

Dział LG Home Entertainment odnotował w drugim kwartale przychody w wysokości 3,46 bln wonów koreańskich przy stracie operacyjnej w wysokości 18,9 mld wonów koreańskich, co odzwierciedla zwiększone inwestycje w marketing w odpowiedzi na zaostrzone warunki rynkowe.

Dział LG Vehicle Component Solutions osiągnął w drugim kwartale sprzedaż w wysokości 2,03 bln wonów koreańskich, co stanowi wzrost o 19 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2021 r. Dzięki temu ta jednostka biznesowa po raz pierwszy osiągnęła rentowność.

Dział LG Business Solutions odnotował natomiast w drugim kwartale solidne przychody w wysokości 1,54 bln wonów koreańskich oraz zysk operacyjny w wysokości 14,3 mld wonów koreańskich. Przychody wzrosły więc o 19 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, głównie dzięki poprawie sytuacji w segmencie B2B.

Wyniki finansowe za drugi kwartał działalności firmy LG w zakresie modułów fotowoltaicznych, która zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami została zamknięta w czerwcu, są traktowane jako strata z działalności zaniechanej.

2022-09-07
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket