KAERCHER

Po raz drugi Klimatycznym Liderem Europy wg „Financial Times”

Po raz drugi

Prestiżowy dziennik brytyjski „Financial Times” ponownie, już po raz drugi, opublikował na swych łamach ranking 300 europejskich firm, które najlepiej radzą sobie z redukowaniem emisji gazów cieplarnianych. Wśród wymienionych firm znów znalazła się także firma rodzinna Kärcher – globalny lider w dostarczaniu urządzeń do czyszczenia.

Od 2022 r. firmie udało się osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną wszystkich swoich fabryk na świecie. A koncern nie powiedział jeszcze w tym temacie ostatniego słowa. Podobnie jak w edycji inauguracyjnej (w 2021 r.) na liście znalazły się firmy, które w ciągu pięciu lat, tym razem 2015 – 2020) osiągnęły największą redukcję intensywności emisji gazów cieplarnianych.

Firma od lat działa – i to w wielu obszarach – by chronić cenne zasoby środowiska naturalnego. W opublikowanym w tym roku raporcie dotyczącym tej kwestii znalazło się szereg osiągnięć z zakresu ekologii i dbania o środowisko. Kluczową rolę gra wykorzystanie w urządzeniach materiałów pochodzących z recyklingu.

Kluczowym elementem naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju jest stosowanie większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu – wyjaśniał Hartmut Jenner, dyrektor generalny i prezes zarządu. Tylko w naszych urządzeniach wysokociśnieniowych elementy wykonane z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu są już stosowane w ponad 100 wariantach urządzeń.

Ponadto Kärcher dostosowuje fabryki i procesy, aby w jeszcze większym stopniu oszczędzać zasoby naturalne. Na przykład 75 proc. zakupów materiałów do produkcji we wszystkich fabrykach Kärchera na świecie dokonywanych jest od dostawców regionalnych (odległość do zakładu produkcyjnego poniżej 1000 km). Zmniejsza to odległości transportowe i minimalizuje emisję CO2.

Kärcher nadal koncentruje swoje zaangażowanie społeczne na tematach utrzymania wartości, higieny, środowiska i zasobów, a także społeczeństwa. W 2020 r. firma udzieliła pomocy w przypadku katastrof lub wsparła organizacje non-profit urządzeniami lub wiedzą ekspercką w sumie 445 razy. Podczas pandemii Covid-19 firma regularnie przekazywała maski, sprzęt ochronny, środki czyszczące i dezynfekujące, a także wspierała w zakresie technologii czyszczenia.

Od 2011 r. firma przekazała 1080 urządzeń czyszczących organizacjom w 38 krajach, ułatwiając w ten sposób codzienną pracę w Wioskach Dziecięcych. W ramach programu sponsoringu kulturalnego Kärcher wyczyścił również ostatnio posadzkę w katedrze w Kolonii oraz we wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO Pałacu Fontainebleau we Francji.

Kärcher jako firma zdaje sobie sprawę ze swoich zobowiązań wobec społeczności, w której działa, i wobec przyszłych pokoleń. Takie podejście przyświeca przedsiębiorstwu, które konsekwentnie realizuje swoje ambitne cele.

2022-07-15
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket