JURA

Edukacja podstawą sukcesu

Edukacja

Rozmowa z Maciejem Wiktorem – Product Development and Training Manager w JURA Poland Sp. z o.o.

Redakcja: Sprzedaż ekspresów premium, takich jak urządzenia marki JURA, wymaga unikatowego podejścia. Wyjątkowym projektem jest JURA Hospitality Center, w którym już niemal 10 lat partnerzy firmy mogą zapoznać się ze słynną szwajcarską jakością. Na czym JURA skupia się w swoich szkoleniach?

Maciej Wiktor: Istotnie, sprzedaż produktów premium wymaga szczególnego podejścia do samego procesu szkoleniowego, jak również odpowiedniego miejsca, w którym szkolenia są prowadzone. Szkolenia, które prowadzimy wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi, opierają się na filozofii „touch & feel”, czyli możliwości warsztatowej pracy z naszymi ekspresami. Miejscem, które umożliwia realizację tych założeń, jest JURA Hospitality Center. To w pełni wyposażony showroom oraz sala szkoleniowa, gdzie uczestnicy mogą zapoznać się z ofertą automatycznych ekspresów do kawy JURA oraz zgłębić tajniki unikalnych technologii wpływających na wyjątkowy smak naszych specjałów kawowych. JURA Hospitality Center zapewnia nie tylko możliwość prowadzenia szkoleń w formie warsztatów, ale również pozwala na poznanie tajników pracy serwisu JURA „od kuchni”. Jest to bardzo ważny element każdego szkolenia, budujący zaufanie do urządzeń, jak też samej marki JURA.

Z pewnością pandemia oraz restrykcje dotyczące spotykania się wpłynęły na możliwość organizowania szkoleń stacjonarnych. Jak w takiej sytuacji firma poradziła sobie w utrzymaniu ciągłości szkolenia partnerów?

Z całą pewnością pandemia miała ogromny wpływ na zmianę podejścia do formy prowadzenia szkoleń. Brak możliwości spotkań w naszej siedzibie czy też prowadzenia prezentacji wyjazdowych sprawił, że musieliśmy zdywersyfikować podejście edukacyjne. W tym przypadku postawiliśmy na wprowadzenie narzędzia w formie platformy e-learningowej o nazwie JURA Online Academy. W materiałach dostępnych na platformie zawarte są wszystkie niezbędne informacje, które chcielibyśmy przekazać naszym dystrybutorom, jak też licznemu zespołowi promotorów – od kluczowych technologii marki JURA aż po szczegółowe informacje dotyczące konkretnych modeli ekspresów. A to wszystko podane w bardzo atrakcyjnej formie!

Czy po zluzowaniu restrykcji forma szkoleń online jest dalej wykorzystywana?

Oczywiście, JURA Online Academy nie powstała jedynie jako „wypełnienie” luki w możliwościach szkoleniowych – jest to jak najbardziej narzędzie rozwojowe, które ma ogromny wpływ na poznawanie automatycznych ekspresów do kawy oraz unikalnych technologii JURA. Dzięki prowadzonemu obecnie kilkuetapowemu procesowi szkoleniowemu JURA Online Academy jest doskonałym narzędziem wprowadzającym do świata produktów premium, jak też umożliwia szybką i wygodną formę ugruntowania wiedzy.

Edukacja

JURA Hospitality Center to wyjątkowe miejsce, łączące funkcje showroomu oraz centrum szkoleniowego. Odwiedzający mogą własnymi zmysłami doświadczyć szwajcarskiej jakości marki JURA.

Oprócz pogłębienia wiedzy z zakresu produktów oraz obsługi klienta jakie korzyści przynoszą partnerom szkolenia organizowane przez firmę JURA?

Szkolenia dla naszych dystrybutorów mają przede wszystkim ogromny walor poznawczy, ponieważ trudno jest opowiadać przekonująco o ekspresie, wygodzie jego użytkowania czy przepysznej kawie, nie mogąc jednocześnie zobaczyć urządzenia na żywo, poznać zalet obsługi „one touch” czy też w pełni doświadczyć specjału kawowego swoimi zmysłami. Byłoby to trochę tak, jak opowiadanie o przepysznym obiedzie, którego nigdy nie będziemy mogli spróbować. Pamiętajmy, że specjał kawowy oceniamy najpierw po jego wyglądzie, następnie bogatym aromacie, aby wreszcie na końcu móc poczuć tę niesamowitą gęstość i aksamitność smaku kawowego body. Dlatego tak bardzo ważne jest umożliwienie naszym dystrybutorom poznania możliwości technologicznych naszych ekspresów od teoretycznych podstaw aż do praktycznego ugruntowania umiejętności obsługi.

Niektórzy dystrybutorzy współpracują z firmą JURA od wielu lat i bardzo dobrze znają jej produkty. Jak informacje zebrane od partnerów przekładają się na projektowanie przyszłych produktów marki JURA?

JURA jako marka premium w segmencie automatycznych ekspresów do kawy od zawsze stawia na innowacyjne technologie, długowieczność swoich produktów oraz nietuzinkowy design. Między innymi, dzięki ścisłej współpracy z dystrybutorami na całym świecie, nasze produkty są projektowane z wyjątkowym pietyzmem i uwzględnieniem najdrobniejszych szczegółów mogących w istotny sposób wpłynąć na jeszcze lepszy smak przygotowywanych specjałów lub jeszcze bardziej zwiększyć komfort obsługi. Pamiętajmy, że szwajcarska jakość zawsze zobowiązuje…

W czasie pandemii klienci mieli ograniczony dostęp do salonów sprzedaży. Z pewnością pomocnym dla nich udogodnieniem było wprowadzenie usługi JURA Live. Jak ona działa?

Zanim opowiem o naszej usłudze JURA Live, chciałbym nadmienić, że usługi wideokonsultacji na polskim rynku nie są jeszcze zbyt popularne jako forma wsparcia klienta – cały czas główną rolę odgrywają jeszcze połączenia telefoniczne. Jednak kiedy jako osoby potrzebujące wsparcia po raz pierwszy wypróbujemy możliwości, jakie oferuje nam JURA Live, nie będziemy szukać innych opcji. Profesjonalny zespół konsultantów zawsze z chęcią odpowie nawet na najtrudniejsze pytania lub wskaże właściwą ścieżkę postępowania. We w pełni wyposażonym studiu mamy do dyspozycji najpopularniejsze modele urządzeń, które umożliwiają dokładną prezentację produktu lub pozwalają na przeprowadzenie klienta przez wszystkie etapy obsługi ekspresu oraz jego konserwacji. To wszystko dostępne jest z poziomu urządzenia mobilnego czy komputera! Wystarczy kliknąć zielony przycisk „JURA Live” na naszej stronie internetowej, aby – bez konieczności umawiania czy wypełniania formularzy – połączyć się z jednym z naszych konsultantów. Proste, prawda?

Edukacja

Innowacyjna usługa wideokonsultacji JURA Live pozwala na rozmowę z ekspertami marki. Klient otrzyma odpowiedzi na wszelkie nurtujące go pytania dotyczące zakupu lub obsługi ekspresu.  

Na jakim etapie klient może skorzystać z JURA Live? Czy dotyczy to również obsługi posprzedażnej? Jak dużą popularnością cieszy się usługa wśród klientów?

JURA Live jest dostępna dla naszych klientów na każdym etapie procesu zakupowego – zarówno podczas poszukiwania wymarzonego modelu, jak też po dokonaniu zakupu, jako wsparcie posprzedażowe, np. przy ustawieniu parametrów ekspresu do ulubionej filiżanki czy czynności konserwacyjnych. Usługa wideokonsultacji JURA Live została uruchomiona w Polsce w październiku 2020 r. i od tego czasu notujemy rok do roku systematyczny wzrost liczby połączeń od naszych klientów. Dziękujemy za zaufanie!

Jedną z najciekawszych nowości produktowych jest flagowy model JURA Z10. To pierwszy ekspres automatyczny przygotowujący kawę cold brew. Jak działa ta technologia?

Istotnie, ekspres Z10, wykorzystujący unikalny proces ekstrakcji na zimno, jest pierwszym na rynku automatycznych ekspresów do kawy urządzeniem, które potrafi przygotować specjały typu cold brew według prawideł sztuki baristycznej. Zanim jednak o nim opowiem, chciałbym przybliżyć krótko ideę specjałów cold brew. Napoje kawowe typu cold brew są przygotowywane przez namaczanie zmielonych ziaren kawy w zimnej wodzie. Proces ten nosi nazwę maceracji i zwyczajowo trwa 10 – 12 godzin. Dzięki takiej metodzie przygotowywania otrzymujemy kawę o całkowicie odmiennym profilu smakowym niż przy kawie parzonej na gorąco. Jest ona prawie całkowicie pozbawiona kwasowości i goryczki, doskonale orzeźwia, wydobywając z napoju owocowe nuty, oraz idealnie nadaje się do gaszenia pragnienia w gorące letnie dni. W przypadku ekspresu Z10 proces ekstrakcji na zimno przygotowuje cold brew dużo szybciej niż tradycyjną metodą, z użyciem zimnej wody, pulsująco, pod wysokim ciśnieniem i z grubiej mieloną kawą. Dzięki technologii 3D woda szybciej i dokładniej przepływa przez wszystkie warstwy kawy namielonej do jednostki zaparzającej, co pozwala na optymalną ekstrakcję. W rezultacie w filiżance otrzymujemy naturalny, przygotowany w profesjonalny sposób orzeźwiający napój, w którym wspaniale dają się wyczuć owocowe aromaty kawy. A to wszystko już w 90 sekund!

Jakie inne unikatowe rozwiązania znajdziemy w modelu JURA Z10?

Poza 32 specjałami kawowymi, które możemy w łatwy i wygodny sposób przygotować w ekspresie Z10, na szczególną uwagę zasługuje młynek. Dzięki elektronicznemu sterowaniu, Inteligentny Młynek P.R.G za każdym razem dostosowuje stopień zmielenia kawy adekwatnie do rodzaju wybranego specjału. Na przykład do specjałów cold brew kawa powinna być zmielona nieco grubiej, a do espresso wymagane jest drobne mielenie. Dzięki Inteligentnemu Młynkowi P.R.G nie musimy każdorazowo kalibrować ustawień młynka – ekspres sam wybierze, który rodzaj zmielenia jest odpowiedni. Oczywiście, zawsze możemy dostosować ustawienia specjału do naszych indywidualnych preferencji dzięki możliwości pełnej personalizacji specjałów. Zapraszam serdecznie do naszego showroomu w JURA Hospitality Center lub do naszych autoryzowanych dystrybutorów na przetestowanie możliwości naszych ekspresów oraz pyszne cold brew i nie tylko!

2022-06-15
Niewiński Gabriel
x

Kontakt z redakcją

© 2022 InfoMarket