OROMED

Dbamy o zdrowie naszych klientów

Dbamy o zdrowie

Rozmowa z Arturem Szymankiem – dyrektorem generalnym spółki Oromed.

Redakcja: W ofercie Oromedu znajdziemy sprzęt medyczny do użytku domowego. Od jak dawna działa spółka Oromed i skąd pomysł na ten rodzaj biznesu?

Artur Szymanek: Firma powstała stosunkowo niedawno, bo w 2014 r., niemniej doświadczenie tu wykorzystywane zdobywaliśmy od ponad 20 lat, pracując w innych przedsiębiorstwach z tej branży. Jako pracownikowi najemnemu zawsze przeszkadzała mi zbyt mała kreatywność zarządu firmy, w której pracowałem. Ciągłe powstrzymywanie przed nowym budowało szklany sufit dla całego przedsiębiorstwa. Dlatego w 2014 r. razem z kilkoma kreatywnymi pracownikami postanowiliśmy sprawdzić „na swoim”, czy nasze pomysły na rozwoju tego typu firmy są realne, czy zbudowany nad nami szklany sufit jednak był zasadny. Dzisiaj, po 7 latach, wiemy, że to była dobra decyzja.

W jakich kanałach jesteście obecni i co jest Waszą największą siłą i wyróżnikiem?

Dzisiaj można zetknąć się z marką Oromed praktycznie wszędzie – są to sieci marketów wielkopowierzchniowych, apteki, naszych produktów używają również lekarze, znajdziemy je w szeroko rozumianym kanale on-line. Ponadto od 2018 r. pracujemy nad pozyskaniem kolejnego, znacznie większego rynku, czyli „reszty świata”. Zaczęło się od eksportu na rynek wschodni. Długo szukaliśmy sposobu, aby skutecznie wygrać na zagranicznych rynkach z markami, które są tam od lat. Myślę, że dzisiaj wiemy, jak to zrobić, czego dowodem jest eksport do 24 państw na 3 kontynentach. Produkty nasze można kupić w Europie, Azji oraz Afryce.

Pandemia to dla firm medycznych z pewnością bardzo dynamiczny okres. Jak wpłynęła ona na rozwój marki Oromed?

Na pewno pandemia wywołała pewien chaos na rynku produktów medycznych do użytku domowego (nasza główna grupa produktowa). Z jednej strony zamknięcie marketów spowodowało przerwę w zamówieniach ze strony sieci, z drugiej strony rozwinął się znacznie e-commerce, nawet u kontrahentów, którzy do tej pory tę część rynku traktowali po macoszemu. Początek pandemii spowodował paniczny popyt na termometry oraz pulsoksymetry, co oczywiście zwiększyło przychody w tym okresie. W styczniu i lutym sprzedaliśmy całe zapasy magazynowe tych produktów, jakie mieliśmy przeznaczone na okres do końca sierpnia. Niemniej, termometry oraz pulsoksymetry to zaledwie 5, może 8 proc. naszej oferty, dlatego powodów wzrostów wskaźników finansowych poszukiwałbym w stałym corocznym rozwoju naszej firmy, który jest na poziomie kilkudziesięciu procent rocznie.

Dbamy o zdrowie

Marka Oromed znana jest przede wszystkim ze sprzętu medycznego, m.in. funkcjonalnych termometrów i ciśnieniomierzy.

W ostatnim czasie oferta marki Oromed uległa znacznemu rozszerzeniu. Firma powiększyła portfolio o urządzenia do domu i pielęgnacji, np. szczoteczki do zębów, irygatory, wagi, koce grzewcze czy oczyszczacze powietrza. Jak istotny element oferty stanowią dziś te produkty?

To właśnie jedna z tych rzeczy, która składała się na szklany sufit, o którym mówiłem na początku. Ograniczając się jedynie do ciśnieniomierzy oraz termometrów, zamykaliśmy sobie już otwarte drzwi do naszych pozyskanych już klientów, którzy mając termometr Oromedu, chętnie kupią inny produkt, służący niekoniecznie do diagnozowania stanu zdrowia, ale również do pielęgnacji ciała. Dlatego postanowiliśmy mieć jak najszerszą ofertę z tej właśnie grupy produktów.

Oromed zaczyna być również aktywny w segmentach sprzętu kuchennego. Firma oferuje wagi kuchenne, blendery czy wyciskarki do owoców. Skąd wybór akurat tych produktów i jakie są dalsze plany rozwoju tej kategorii?

Są to również produkty mające olbrzymi wpływ na nasze zdrowie, kupują je również ci sami klienci, którzy chcą wiedzieć, jakie mają ciśnienie krwi, temperaturę, ale również skrupulatnie analizują, co i ile jedzą. Naszym zdaniem jest to trend bardzo intensywnie rozwijający się w Polsce.

Dbamy o zdrowie

Nowość w ofercie Oromedu stanowią urządzenia kuchenne, wśród nich np. wyciskarki do owoców, wagi czy blendery. 

Nowością są również „inteligentne” zegarki z linii ORO-Smart. Czym wyróżniają się te produkty?

Smartzegarki to kolejny z kroków rozwijających naszą firmę. Natomiast nie zapominamy o naszej misji dbania o zdrowie. Rozwijając kolejny segment produktowy, chcemy dotrzeć do jeszcze szerszego grona naszych odbiorców. Pamiętajmy, że nowatorskie rozwiązania, takie właśnie jak smartzegarki, również łączą się ze zdrowiem. Aktywny tryb życia to także monitorowanie podstawowych funkcji życiowych, jak puls, ciśnienie czy natlenienie krwi, a to wszystko właśnie możemy mieć na nadgarstku dzięki naszym zegarkom Oromed.

Wprowadzenie nowości w segmencie elektroniki użytkowej to duże wyzwanie, ale i ciekawe perspektywy?

Jeśli rozejrzymy się dookoła siebie, możemy zauważyć, że elektronika nas otacza. Postęp techniczny w każdej z branż na rynku światowym jest bardzo dynamiczny i nie zapowiada się, żeby wyhamował. Dlatego my również nie zamykamy się na coraz to nowsze rozwiązania techniczne i wprowadzamy do naszej oferty produkty z segmentu elektroniki użytkowej. Patrząc również na zainteresowanie, na pewno będziemy rozwijać i poszerzać portfolio takich urządzeń oraz udoskonalać je zgodnie z panującymi na rynku trendami.

Dbamy o zdrowie

Dywersyfikując swoją ofertę Oromed zaprezentował również urządzenia z kategorii elektroniki użytkowej, takie jak smartwatche. Monitorują one zdrowie użytkownika i doskonale wpisują się w filozofię marki.

Jakie mają Państwo plany biznesowe na najbliższe miesiące nowego roku?

Pierwsze miesiące to Dzień Babci i Dzień Dziadka. Na pewno będą u nas i naszych partnerów handlowych duże promocje na ciśnieniomierze. Planujemy pokazać się również na największych światowych imprezach targowych. Nieustannie rozszerzamy naszą ofertę, zdobywając udziały na rynku oraz w nowych segmentach. Nie zapominamy o naszych dotychczasowych partnerach, dzięki którym w dużej mierze Oromed jest dzisiaj w tym miejscu, w którym jest.

A jak docelowo widzi Pan miejsce i rozwój firmy w długofalowej perspektywie?

Nie mogę zdradzić wszystkich naszych planów, ale naszym celem jest być rozpoznawalnym w każdym polskim domu. Chcę na tyle rozszerzyć ofertę, aby zakupy drobnego sprzętu medycznego, rehabilitacyjnego czy fitness kojarzyły się właśnie z Oromedem – firmą, w której ofercie w sposób łatwy znajdzie się to, czego się szuka, w wysokiej jakości, gwarantowanej przez Oromed Szymanek Sp.k.

Dziękujemy za rozmowę i trzymamy kciuki za realizację wszystkich planów.

Ja również bardzo dziękuję.

2022-01-07
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket