15. urodziny firmy

15.

Dokładnie 1 sierpnia br. minęło 15 lat, odkąd Navitel zadebiutował na rynku, wprowadzając do sprzedaży swoje pierwsze produkty, m.in. licencje nawigacyjne.

Początki marki sięgają roku 2006, kiedy założyciel, Alexander Kazakov, wydał pierwsze autorskie mapy nawigacyjne Navitel, obejmujące Europę Wschodnią. Kilkanaście lat temu był to duży przełom, ponieważ nie było jeszcze smartfonów i aplikacji, z których obecnie wszyscy korzystamy. W 2015 r. Navitel otworzył siedzibę w Polsce, a dokładnie w Warszawie, która stała się centrum wszelkich działań na rynek europejski. W 2016 r. wprowadzono do oferty pierwszą nawigację samochodową oraz wideorejestrator, zdobywając jeszcze większą liczbę użytkowników korzystających z produktów marki. Rok później Navitel zdecydował się zaprezentować własny tablet, który mógł pełnić także funkcję nawigacji. Atrakcyjne produkty były motorem napędowym do podbijania nowych rynków sprzedażowych, m.in. Węgier, Rumunii, krajów bałtyckich, Grecji, Chorwacji, Słowenii, Wielkiej Brytanii i wielu innych.

Czy 15 lat istnienia na rynku to dużo? Myślę, że i tak, i nie. Z jednej strony stawianie pierwszych kroków w biznesie nie jest łatwe. Na początku trzeba stworzyć produkt i zbudować wokół niego renomę, aby ludzie, słysząc nazwę firmy, kojarzyli Cię z daną grupą produktową, z tym, co tworzysz. Zajmuje to wiele czasu i wysiłku. Niemniej na przestrzeni tych lat udało nam się tego dokonać, a nawet, powiedziałbym, że więcej, niż było zakładane. Dlaczego 15 lat to nie jest wcale aż tak dużo? Ponieważ uważam, że to niewielki procent, że Navitel ma przed sobą wiele długich lat, a to dopiero nasza rozgrzewka – mówi Tobiasz Jankowski, CEO Navitel Europe.

2021-09-23
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket