SAMSUNG

Polacy nie chcą marnować jedzenia

Polacy

Dr inż. Monika Hoffmann – technolog żywności i żywienia, adiunkt dydaktyczny w Katedrze Żywności Funkcjonalnej i Ekologicznej na SGGW.

Marnowanie żywności to ogromny problem dotykający większości państw na świecie, a do którego w znacznym stopniu przyczyniają się gospodarstwa domowe. Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami aż 39 proc. naszych zakupów spożywczych wyrzucamy do kosza. Badania przeprowadzone przez firmę Samsung dowodzą, że Polacy nie chcą marnować jedzenia, a od nowoczesnej techniki oczekują wsparcia w tym dążeniu. Dane ujawnione w raporcie* są zatrważające i skłaniają do poważnego zastanowienia się nad sposobami na lepszą organizację przestrzeni i życia domowego, w tym planowania zakupów i przechowywania żywności. Badania dowiodły jednocześnie, że aż 70 proc. Polaków chciałoby ograniczyć marnowanie jedzenia w swoich gospodarstwach, co w perspektywie przyszłości napawa optymizmem. Od czego zacząć?

Jak zminimalizować marnowanie żywności

Badanie komentuje dr Monika Hoffmann – technolog żywności i żywienia, adiunkt dydaktyczny w Katedrze Żywności Funkcjonalnej i Ekologicznej na SGGW. Główne obszary jej działalności naukowej to żywność specjalnego przeznaczenia żywieniowego, projektowanie produktu żywnościowego, towaroznawstwo żywności przetworzonej, technologia produktów pochodzenia roślinnego, żywność funkcjonalna, tzw. nowa żywność, oraz znakowanie żywności. W swym badaniu pani Hoffman wskazuje, co możemy zrobić, aby zredukować liczbę odpadów w gospodarstwie domowym, a także gdzie kończy się nasza odpowiedzialność, a wkracza technika. – Najlepiej zacząć od przejrzenia zapasów i zaplanowania listy zakupów pod kątem przygotowania konkretnych posiłków. (…) Wkładając zakupy do szafek czy chłodziarek, przesuńmy te, których trwałość jest krótsza, tak by były w zasięgu ręki i zostały szybko zużyte. Ważne jest też rozmieszczenie produktów w lodówkach, zgodne z przeznaczeniem poszczególnych stref, które różnią się temperaturą czy też wilgotnością. Dzięki dopasowaniu warunków przechowywania do rodzaju żywności wydłużymy jej świeżość i chętniej wykorzystamy ją do przygotowania posiłków.

Jak dba o żywność Samsung?

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom oraz danym ujawnionym w badaniu, Samsung w swoich lodówkach oferuje rewolucyjne rozwiązanie SpaceMax, dzięki któremu przestrzeń do przechowywania produktów spożywczych jest większa. Zmniejszono grubość ścianek urządzenia przez zastosowanie specjalnego systemu izolacji. Dodatkowo przestrzeń w lodówce została idealnie rozplanowana. Zaprojektowano nowe półki, które możemy dowolnie wsuwać i wysuwać. To sprawia, że w lodówce pomieszczą się naczynia o różnych kształtach i wielkości, a sprawdzanie terminów przydatności do spożycia produktów schowanych głębiej nie będzie utrudnione.

Kolejne udogodnienie to system Cool Select Plus, dzięki któremu mamy do wyboru aż 5 „inteligentnych” trybów pracy, w tym tryb umożliwiający zamianę zamrażarki w chłodziarkę. To gwarancja jeszcze bardziej elastycznej przestrzeni, którą możemy dopasować do bieżących potrzeb.

Polacy

Rozwiązania takie jak SpaceMax czy Cool Select Plus w sposób efektywny i komfortowy pomagają użytkownikom lodówek w przechowywaniu i ograniczaniu marnowania żywności.

Pomoże nam sprzęt AGD

W badaniu 84 proc. Polaków przyznaje, że nowoczesne lodówki pomogą im ograniczyć marnowanie produktów spożywczych. Za doskonałe efekty przechowywania odpowiadają specjalnie skonstruowane szuflady i komory gwarantujące ustawienie optymalnej temperatury dla danych grup produktów. Co więcej, nowe lodówki Samsunga side by side oferują aż do 652 l pojemności do przechowywania żywności i napojów, dzięki czemu o wiele łatwiej jest zorganizować miejsce na produkty, a następnie je odnaleźć.

O ile to od nas zależy, czy produkty spożywcze będziemy wykorzystywać w sposób optymalny, o tyle dzięki wsparciu techniki możemy wyrzucać znacznie mniej jedzenia.

 

*Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone dla firmy Samsung przez agencję badawczą Kantar Polska. Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18 – 54 lat, N=1000 metodą wywiadów internetowych CAWI.

2021-08-01
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket