BRICOMARCHÉ

Ponad 70 proc. Polaków zdecydowało się na remont mimo pandemii

Ponad 70 proc. Polaków

Gwałtowna zmiana dotychczasowego trybu życia z powodu pandemii koronawirusa i spędzanie większej ilości czasu w domach poskutkowały chęcią odświeżenia swoich czterech kątów. W konsekwencji 73 proc. badanych zdecydowało się na przeprowadzenie prac remontowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Remonty najczęściej obejmowały kuchnię oraz salon – wynika z raportu „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?”, zrealizowanego na zlecenie sieci Bricomarché.

40 proc. badanych potwierdziło, że pandemia COVID-19 wpłynęła na ich plany remontowe. Większość respondentów uważa, że był to wpływ o negatywnym charakterze, np. spowodował opóźnienia lub przełożenie prac. Wiele osób borykało się również z mniejszym budżetem czy trudnościami w dostępie do fachowców i odpowiednich ekip. Z kolei pozytywny wpływ pandemii na plany remontowe wiązał się przede wszystkim z większą ilością wolnego czasu. Co ciekawe, Polacy częściej podejmowali się przeprowadzenia remontu na własną rękę.

Badani odświeżali ściany (72 proc.) oraz zmieniali wystrój wnętrz (59 proc.). 37 proc. ankietowanych zdecydowało się na odświeżenie podłogi, a 26 proc. na aranżację ogrodu. Prace remontowe obejmowały reprezentacyjne części domu – Polacy odświeżali zwłaszcza kuchnię (42 proc.) i salon (39 proc.) oraz w trochę mniejszym zakresie sypialnię (37 proc.) czy łazienkę (36 proc.).

Badanie pokazało, że w ramach prac remontowych główną aktywnością, której podejmowały się zarówno osoby, które już zakończyły remonty, jak i te, które dopiero zamierzają go przeprowadzić, było odświeżenie ścian – odpowiednio 72 i 78 proc. Spędzanie większej ilości czasu w domach przyczyniło się do tego, że Polacy coraz chętniej wprowadzają w nich zmiany, również te kompleksowe. Blisko co trzeci Polak zdecydował się na remont całego domu czy mieszkania w ciągu ostatniego roku, a co czwarty badany go planuje.

2021-07-05
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket