LG

LG Electronics proponuje przyjazne i funkcjonalne innowacje

LG Electronics

Rozmowa z Tomaszem Wawszczykiem, dyrektorem handlowym B2C w LG Electronics Polska.

Redakcja: Panie Tomaszu, proszę powiedzieć, za sprzedaż jakich produktów marki LG w Polsce Pan odpowiada?

Tomasz Wawszczyk: Jestem odpowiedzialny za działania i rezultaty biznesowe w Polsce w obszarze produktów oraz kanałów konsumenckich. Naszym celem jest zrównoważony rozwój na rynku polskim oraz promowanie rozwiązań technologicznych wśród konsumentów.

Zapoznałem się ze świetnymi wynikami sprzedaży spółki LG w 2020 r. Zysk spółki LG Home Entertainment wzrósł o 22,9 proc. w stosunku do roku 2019. Jak udało się osiągnąć tak dobre wyniki pomimo pandemii?

Rzeczywiście, rok 2020 przyniósł najwyższe w historii przychody ze sprzedaży oraz rekordowo wysoki zysk spółki. To efekt przede wszystkim zwiększonej sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego klasy premium, a także telewizorów OLED. Znaczny wzrost zanotowaliśmy również w segmencie rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego.

Czy w tych trudnych czasach ważne są kanały sprzedaży telewizorów? Gdzie najczęściej klienci kupują telewizory marki LG?

Dobra współpraca z naszymi partnerami sprawiła, że obecni jesteśmy we wszystkich istotnych kanałach konsumenckich. W Polsce docieramy do ponad 95 proc. całkowitej liczby punktów sprzedaży – fizycznych i online. Dzięki temu klient ma możliwość wyboru najbardziej dogodnego dla siebie miejsca i odpowiedniej formy zakupu.

Jakie są kierunki rozwoju LG w Polsce, biorąc pod uwagę duże osiągnięcia firmy w zastosowaniach sztucznej inteligencji oraz Internetu rzeczy (IoT)?

W 2021 r. kluczowe technologie – takie jak AI, IoT i mobilność – będą szeroko stosowane w różnych obszarach działalności LG. Technologie i gałęzie przemysłu zbiegają się, aby ułatwić wprowadzanie wielu cyfrowych innowacji. To one usprawniają mobilność, która stanowi ogromną część naszego życia. W LG rozwój sztucznej inteligencji odgrywa ogromną rolę. Nie tylko z powodzeniem wprowadzamy do naszych produktów rozwiązania oparte na AI, lecz także prognozujemy jej możliwy rozwój oraz skutki, jakie on za sobą niesie. Jednym z działań w tym obszarze jest – opracowany we współpracy z firmą Element AI – raport „AIX Exchange”. Powstał, aby połączyć szeroki wachlarz spojrzeń ekspertów na przyszłość sztucznej inteligencji oraz jej zastosowań w otoczeniu ludzi, np. w domu, samochodzie, miejscu pracy czy przestrzeni publicznej. IoT to również od dawna integralna część projektowania naszych urządzeń. Łączność z siecią jest w stanie zapewnić konsumentom wygodniejsze i przyjemniejsze życie. Doskonały przykład daje tu platforma LG ThinQ. Obejmuje nie tylko telewizory, ale również sprzęt gospodarstwa domowego, klimatyzatory, oczyszczacze powietrza, a także urządzenia innych producentów. Nie chodzi tu bowiem tylko o pojedyncze rozwiązania czy urządzenia wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz możliwości komunikowania się między sobą. Zależy nam na zbudowaniu „ekosystemu”, w którym LG i partnerzy współpracują na rzecz rozszerzenia, ulepszenia i wzbogacenia oferty skierowanej do wszystkich naszych klientów, aby mogli oni w łatwy sposób stworzyć komfortowy, „inteligentny” dom.

LG Electronics

LG jest światowym liderem w produkcji telewizorów OLED 4K i 8K.

Porozmawiajmy o ofercie telewizorów na 2021 r. LG od lat produkuje telewizory w Mławie. Jakie telewizory są tam produkowane? Czy polscy inżynierowie mają udział w rozwoju telewizorów marki LG?

Z fabryki LG Electronics Mława wychodzi cała gama telewizorów, również z kategorii OLED. Wytwórnia zaopatruje całą Europę, co potwierdza nie tylko najwyższą jakość towaru, ale też łańcuch dostaw. Przy okazji warto dodać, że LG posiada w Polsce również fabrykę pralek i lodówek. Ponadto pod Wrocławiem znajduje się fabryka LG Energy Solution, która cały czas umacnia pozycję największego w Europie producenta baterii litowo-jonowych do aut elektrycznych. W zeszłym roku firmy LG oraz Magna podpisały umowę joint venture, aby prowadzić wspólne działania na rynku elektrycznych układów napędowych. Dzięki tej współpracy możemy z powodzeniem rozwijać ofertę komponentów i elektrycznych układów napędowych. Wykorzystujemy do tego istniejące technologie, możliwości inżynierskie oraz globalną obecność. Przewiduje się, że do roku 2030 nastąpi znaczny rozwój rynku silników elektrycznych, inwerterów oraz elektrycznych systemów napędowych, a oferta światowej klasy produktów spółki będzie skierowana właśnie na ten szybko rozwijający się rynek.

Zastosowania sztucznej inteligencji to najważniejszy trend w przetwarzaniu obrazu i dźwięku. Jakie udoskonalenia pojawią się w telewizorach w roku 2021? Czy te rozwiązania znajdą się nie tylko w telewizorach klasy premium?

Tak, oczywiście. Sztuczna inteligencja jest kluczową technologią, którą rozwijamy i udoskonalamy w każdej nowej linii telewizorów. Rozpoznawanie rodzaju treści oraz ich jakości pojawiło się już wcześniej, zaś nowością 2021 r. jest dodatkowo rozpoznawanie scen, np. w filmie. Poprawiono skalowanie obrazu oraz uwydatnianie obiektów. W torze audio został ulepszony algorytm przetwarzania dźwięku 2.0 do wirtualnego 5.1.2. Bardzo ciekawą i użyteczną z punktu widzenia konsumenta nowością w linii 2021 jest automatyczna regulacja głośności (między źródłami i aplikacjami). Większość telewizorów z oferty 2021 wyposażona jest w najnowszy inteligentny procesor α (Alpha) 9 Gen 4 AIDzięki udoskonalonym algorytmom uczenia głębokiego procesor efektywniej skaluje obraz do wyższej rozdzielczości. Pozwala w ten sposób uzyskiwać wyraźny i szczegółowy obraz niezależnie od parametrów oraz  wyświetlanych treści. Dodatkowo optymalizuje jakość obrazu przez precyzyjne dostosowywanie natężenia światła w każdej scenie, z uwzględnieniem zarówno rodzaju prezentowanych materiałów, jak i warunków otoczenia. Jeżeli chodzi o dźwięk, funkcja AI Sound Pro miksuje dwukanałowy dźwięk do wirtualnego dźwięku przestrzennego 5.1.2, a automatyczna regulacja głośności (auto volume leveling) gwarantuje stały poziom dźwięku przy przełączaniu kanałów lub aplikacji streamingowych. Warto też wspomnieć o najnowszej wersji systemu operacyjnego webOS – 6.0, która sprawia, że tegoroczne telewizory LG są jeszcze łatwiejsze w obsłudze.

 

LG Electronics

LG inwestuje w podzespoły do samochodów elektrycznych.

Wizytówką telewizorów LG jest platforma ThinQ. Jestem pod wrażeniem zdolności uczenia się asystenta LG, który rozumie kontekst wypowiedzi. Co potrafi asystent LG 2021?

Warto zwrócić uwagę na trzy aspekty: po pierwsze – wygodę użytkowania, czyli udoskonalone, oparte na sztucznej inteligencji sterowanie i komunikowanie się z telewizorem za pomocą pilota oraz głosu; po drugie – najlepszą jakość obrazu uzyskiwaną dzięki algorytmom deep learning, które w czasie rzeczywistym rozpoznają rozdzielczość i dostosowują parametry; i po trzecie – udogodnienia dla graczy.

Premierę w tym roku będą miały telewizory QNED Mini LED. Jakie mają one zalety w stosunku do tradycyjnych telewizorów LCD LED?

Tę nową kategorię telewizorów na rynku charakteryzuje dużo wyższa jasność i poziom kontrastu (większa liczba stref wygaszania) – niemal 30 000 diod LED i 2500 stref wygaszania. Telewizory wyposażone są w opracowaną przez LG technologię Quantum Dot NanoCell oraz podświetlenie Mini LED. Pozwala to na uzyskanie głębszej czerni, żywszych i precyzyjniej odwzorowanych barw, a także wyższego kontrastu niż w konwencjonalnych telewizorach LCD.

Czy telewizory LG QNED nie będą konkurencją dla OLED?

Zdecydowanie nie. To OLED wyróżnia się najwyższą możliwą jakością obrazu. Jednak należy powiedzieć, że technologia QNED jest wśród aktualnie dostępnych najbliżej OLED pod względem charakterystyki obrazu, czyli kontrastu i nasycenia kolorów. Przeznaczona jest na przykład dla tych osób, których telewizor znajduje się w bardzo nasłonecznionym pomieszczeniu.

LG jest liderem w produkcji paneli OLED. Pojawiła się ich nowa wersja – OLED evo. Proszę przybliżyć to rozwiązanie.

Evo to rezultat ewolucji panelu OLED. Nowy element luminescencyjny pozwolił na uzyskanie wyższej jasności, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych zalet, czyli naturalnego odwzorowania barw i wyjątkowego kontrastu. To kolejne podniesienie poprzeczki w zakresie referencji dla możliwości obrazu.

LG Electronics

W tym roku premierę miały telewizory LG QNED z nowatorskim podświetleniem Mini LED.

Wyświetlacze OLED marki LG znajdziemy także u innych producentów telewizorów, które są wysoko oceniane w testach. Czy nie są one konkurencją dla marki LG?

LG jest producentem paneli OLED. O ich jakości i możliwościach już wspomniałem. Bez wątpienia wyświetlacz jest kluczowym elementem telewizora, ale o finalnej jakości urządzenia decydują także procesor obrazu i dźwięku oraz oprogramowanie. Dzięki sprzedaży innym producentom kategoria OLED powiększa swoje grono miłośników. Według mnie to decyzja strategicznie ważna dla popularyzacji tej technologii na rynku.

LG mocno inwestuje w telewizory z funkcjami dla graczy. Czy zostały przez nich zauważone i na jakie funkcje możemy liczyć w tym roku?

W tym roku skupimy się na komunikacji zalet panelu dla gracza. Panel ten rozpoznaje cztery rodzaje gier i automatycznie dobiera do nich parametry obrazu, pozwalając użytkownikowi na dostosowanie ustawień do osobistych preferencji. Do tego dochodzi niezauważalny dla ludzkiego oka input lag na poziomie 9,5 ms. Nasza oferta jest bardzo szeroka i konkurencyjna. Dlatego wierzę, że dzięki technologicznym atutom zaspokoi wymagania tej grupy klientów. Wspomnę również, że firma LG Electronics i marka Xbox podpisały umowę o współpracy marketingowej na zasadach wyłączności. Jej celem jest podkreślenie, że LG OLED jest telewizorem rekomendowanym do nowej konsoli Xbox series X firmy Microsoft. Duża moc obliczeniowa procesorów w konsoli i telewizorze pozwala na wyświetlanie gier w rozdzielczości 4K z prędkością do 120 klatek na sekundę.

Wielogodzinne granie nie jest zdrowe dla oczu. Jakie rozwiązania chroniące wzrok stosuje firma LG w telewizorach?

Proszę pozwolić, że wymienię trzy: wyświetlacz (OLED) o zredukowanej emisji światła niebieskiego, brak migotania wyświetlacza (OLED), brak zagrożenia fotobiologicznego (OLED).

Przed nami Euro 2020. Jakie modele firma LG przygotowała specjalnie pod kątem tej popularnej imprezy?

Generalnie w drugim kwartale roku skupiamy się na wprowadzeniu do wszystkich kanałów sprzedaży naszych nowych linii produktowych na rok 2021. Będą one podstawą działań marketingowych, również z okazji mistrzostw Europy w piłce nożnej. Największą wagę przywiązujemy do kategorii OLED, gdzie jesteśmy liderem na rynku i jednocześnie zdecydowanie poszerzamy ofertę. O zaletach tej technologii mówiliśmy już wcześniej, natomiast jeszcze raz chcę podkreślić, że tegoroczne zmiany w panelu evo oraz nowe możliwości procesowania obrazu i dźwięku (AI) powodują, że OLED ma szansę być pierwszym wyborem w grupie produktów premium dla konsumenta. Wspólnie z partnerami przygotowujemy działania, które mają uatrakcyjnić naszą ofertę telewizorów na to piłkarskie wydarzenie roku.

2021-05-20
7
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket