Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

AMICA

Lodówki dla NGO-sów

Lodówki

Z opublikowanego przez Federację Polskich Banków Żywności raportu „Nie marnuj jedzenia 2020” wynika, że ponad połowa dorosłych Polaków przyznaje się do wyrzucania żywności. Grupa Amica w odpowiedzi na niepokojące dane podjęła działania i przekazała 15 nowoczesnych chłodziarkozamrażarek NGO-som wspieranym przez Banki Żywności. Tego typu materialne wsparcie pozwoli realnie minimalizować skalę marnowania jedzenia w Polsce.

Problem marnowania żywności jest bardzo szeroki i nie dotyczy wyłącznie konsumentów. Każdego dnia setki kilogramów produktów spożywczych niesprzedanych przez lokale gastronomiczne, supermarkety i producentów żywności trafia do śmietników. Znaczna część wyrzucanego jedzenia nadaje się jednak do spożycia i mogłaby trafić na talerze osób potrzebujących. Choć inicjatyw angażujących się w ratowanie jedzenia nie brakuje, to często zmagają się one z brakami sprzętów do przechowywania i obróbki żywności. Z ustaleń Banków Żywności wynika, że aż 40 proc. z nich nie ma lodówki.

Grupa Amica, która od blisko 3 lat współpracuje z Bankami Żywności oraz prowadzi własną kampanię „Przechowuję, nie marnuję”, zaangażowała się w pomoc NGO-som z całej Polski. Do organizacji wspieranych przez Banki Żywności trafiły nowoczesne chłodziarkozamrażarki, dzięki którym jedzenie trafi na talerze potrzebujących osób, a nie do śmietników.

Skala problemu marnowania żywności jest ogromna, dlatego ważne jest to, by niesprzedana dobra jakościowo żywność została wykorzystana. Wspomaganie NGO-sów, które angażują się w pomoc najbardziej potrzebującym, jest w  tym kontekście bardzo istotną kwestią. Zdajemy sobie sprawę z bolączek tego typu instytucji, dlatego postanowiliśmy przekazać wybranym NGO-som w całej Polce nowoczesne chłodziarkozamrażarki, które pozwolą na dłuższe przechowywanie żywności. Dzięki nim jedzenie nie będzie się marnować, a potrzebujące osoby będą mogły cieszyć się smacznym i ciepłym posiłkiem – mówi Małgorzata Fuszpaniak, menadżer ds. komunikacji kategorii.

2021-02-06

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2021 InfoMarket