TCCM

Skuteczna dystrybucja w branży mobile

Skuteczna dystrybucja

Rozmowa z Kamilem Vackiem – prezesem zarządu w TCCM s.r.o.

Redakcja: Jak długo na polskim rynku działa firma TCCM i czym się zajmuje?

Kamil Vacek: TCCM działa na polskim rynku od 2013 r. Jesteśmy dystrybutorem z wartością dodaną dla wybranych marek telefonów komórkowych. Oprócz dystrybucji prowadzimy również działania napędzające sprzedaż w Polsce, takie jak marketing produktów. Założyłem TCCM w 2007 r. Firma działa w ponad 20 krajach w Europie Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy największym w regionie dystrybutorem specjalizującym się w urządzeniach mobilnych. Od 2007 r. wprowadziliśmy jedne z największych marek w branży mobilnej, od HTC i Beats by Dre po Meizu, Honor, Cat Phones i Nokię. Obecnie współpracujemy z ponad 50 operatorami komórkowymi i 200 sklepami stacjonarnymi i internetowymi, sprzedając ponad 2 miliony telefonów rocznie.

Za dystrybucję jakich marek na polskim rynku odpowiada TCCM?

Obecnie zajmujemy się dystrybucją telefonów komórkowych i urządzeń ubieralnych 3 światowych marek – OnePlus, Honor i Cat Phones. W przeszłości sprzedawaliśmy również marki Razer, Coolpad, BenQ czy Meizu. Na innych rynkach dystrybuujemy również urządzenia Apple Refurbished, Nokia oraz zegarki marki Fossil.

Kto jest odpowiedzialny za naprawę urządzeń oferowanych w Polsce?

Za naprawę naszych urządzeń odpowiadają autoryzowane serwisy. Działalność w zakresie świadczenia usług serwisowych urządzeń telekomunikacyjnych obejmuje serwis gwarancyjny i pogwarancyjny oraz działalność logistyczną. Nasze urządzenia zawsze powierzamy najlepszym ekspertom technicznym.

Jak na dystrybucję produktów wpłynęła panująca pandemia?

Rynek zdecydowanie się zmienił – sprzedaż przenosi się z kanału tradycyjnego do internetowego, ale mimo pandemii wciąż rośnie. Ludzie nadal chętnie inwestują w telefony komórkowe i urządzenia ubieralne, zwłaszcza że podczas pandemii koronawirusa na popularności zyskało kilka funkcji.

Jak pandemia wpłynęła na rynek urządzeń ubieralnych? Czy ludzie są bardziej zainteresowani sprzętem do monitorowania ciała i zdrowia?

Pandemia spowodowała wiele zmian w higienie i opiece zdrowotnej. Dezynfekcja rąk czy powierzchni sklepowych stała się standardem higienicznym. Ludzie zaczęli bardziej dbać o swoje zdrowie – nie tylko np. przyjmując suplementy, takie jak witaminy, ale także kontrolując stan organizmu. Na przykład pulsoksymetry stały się bardziej popularne. Można je znaleźć w smartwatchach i smartbandach, które mają czujnik SpO2 , sprawdzający poziom nasycenia krwi tlenem. Mają również funkcje pomiaru tętna i ciśnienia. Wzrósł popyt na smartwatche oraz opaski i trend ten będziemy obserwować w kolejnych miesiącach.

Jak pandemia wpłynęła na organizację codziennej pracy w TCCM?

Odkąd istnieją ograniczenia, takie jak nakaz pozostania w domu, pracujemy w naszych domach. Dotyczy to wszystkich krajów, nie tylko Czech. Podobnie jest w Polsce. Nasi pracownicy mogą pracować zdalnie. W ten sposób działamy w wielu krajach Europy, dzięki czemu codzienna praca pozostaje podobna do tej, jaka była przed pandemią. Nadal używamy telefonów, e-maili, platform wideokonferencyjnych itp., więc biznes jest prawie taki sam.

Nie ma imprez targowych, a spotkania osobiste są ograniczone. Jak skutecznie nawiązywać relacje biznesowe w takich warunkach w branży handlowej?

Wideokonferencje stały się standardem. Pandemia uniemożliwiła zorganizowanie bezpośrednich spotkań, więc rynek musiał sobie z tą sytuacją poradzić. Na szczęście istnieje wiele platform do organizowania tego typu spotkań online, a także możemy kontaktować się ze swoimi klientami za pośrednictwem znanych komunikatorów, takich jak Messenger lub WhatsApp. Spotkania w wirtualnym świecie mają swoje zalety – możemy zebrać wiele osób z różnych krajów w ustalonym czasie, podczas gdy w normalnych warunkach czasami jest to trudne do zorganizowania. Niemniej jednak cały rynek czeka na powrót do normalności, bo pomimo tego, że są wideokonferencje, nie zastąpią one bezpośredniego kontaktu z klientem. Relacje budowane z klientem osobiście są najlepsze i najmocniejsze.

Jakich nowych produktów w ofercie TCCM możemy spodziewać się w najbliższym czasie?

W najbliższym czasie będziemy koncentrować się na dystrybucji istniejących marek, poszerzając portfolio produktowe o nowe produkty planowane na 2021 r.

2021-01-24
Niewiński Gabriel
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket