Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

ADLER EUROPE GROUP

3 marki 30 lat działalności

3 marki

Rozmowa z Tomaszem Krzakowskim – prezesem zarządu Adler Europe Group

Redakcja: Ostatnią okazją do rozmowy był jubileusz 25-lecia Adler Europe Group. W tym roku firma obchodzi 30. rocznicę istnienia. Jak zmieniła się firma w ciągu ostatnich 5 lat?

Tomasz Krzakowski: Ostatnie lata minęły pod znakiem umacniania naszych marek w kraju i w Europie. Unowocześniliśmy i poszerzyliśmy ofertę produktową. Zmodernizowaliśmy platformę B2B, automatyzując proces składania zamówień. Uczestniczyliśmy w większości najważniejszych europejskich eventów targowych. Dzięki mediom społecznościowym znacznie uprościła się komunikacja z odbiorcami.

Jakie marki są dostępne w ofercie firmy i jak są pozycjonowane na rynku?

Oferujemy trzy marki: Camry – ekskluzywna marka dla najbardziej wymagającego klienta, Adler – charakteryzujący się doskonałą jakością i ceną oraz Mesko – klasa ekonomiczna, oferująca nowoczesny design oraz spełniająca wysokie wymagania klientów.

Na rozwój których marek z oferty firma planuje najbardziej postawić w przyszłości?

Stawiamy na zrównoważony rozwój wszystkich naszych marek. Ważnym elementem jest komplementarne portfolio każdej z nich. Dlatego nasz zespół ciągle wprowadza nowości produktowe we wszystkich kategoriach.

3 marki

Obecna na polskim rynku od 2002 r. marka Adler oferuje produkty najlepszej jakości, które wyróżniają się nowoczesnym wzornictwem.

Które kategorie w segmencie drobnego AGD można obecnie uznać za najbardziej perspektywiczne?

W ostatnich latach zaobserwowaliśmy dużo większe zainteresowanie klientów produktami gospodarstwa domowego. Jest to m.in. efekt tego, że przygotowywanie potraw w domu stało się łatwiejsze, prostsze, a przede wszystkim zdrowsze. Szczególnie ostatni rok radykalnie zmienił nawyki zarówno żywieniowe, jak i te dotyczące codziennej toalety. Zamknięte restauracje, zakłady kosmetyczne i fryzjerskie spowodowały niebywałe zapotrzebowanie na produkty przez nas oferowane z segmentów urządzeń kuchennych i pielęgnacji urody.

Jak z perspektywy 30 lat istnienia firmy można podsumować zmiany jakie zaszły w zachowaniach konsumentów? Czym kierują się klienci, wybierając sprzęt AGD, i jak odpowiedzieć na ich potrzeby, zachowując konkurencyjność na rynku?

Coraz większa konkurencja na rynku i rosnące wymagania konsumentów oraz zmieniające się trendy stawiają przed producentami AGD bardzo wysokie wymagania. Szybki rozwój technologii w ostatnich latach wpłynął na zmieniające się oczekiwania klientów, które wymuszają tworzenie nowych produktów, o cechach wyróżniających je spośród oferty na rynku. Konsumenci chcą, aby za „rozsądną” cenę kupić produkt, który w pełni spełni ich potrzeby i oczekiwania.

W ubiegłym roku nikt nie spodziewał się wystąpienia pandemii i jej skali. Wydarzenie zaskoczyło także wiele firm. Jak Adler Europe Group sobie z nią poradziło?

W ostatnim czasie nasze codzienne nawyki bardzo się zmieniły. Spędzamy więcej czasu w domu, gotujemy posiłki, przygotowujemy napoje i przekąski. Kwarantanna i wiążąca się z nią izolacja spowodowała, że Polacy postanowili się odpowiednio na nią przygotować. Zanim zamknęli się w domach, ruszyli na zakupy. Ograniczenie do minimum wyjść z domu spowodowało wzrost sprzedaży internetowej całej branży AGD. Oczywiście, my również odczuliśmy pandemię, dlatego że dystrybutorami naszych produktów są m.in. sieci handlowe, które sprzedaż prowadzą najczęściej w centrach handlowych. W ostatnim czasie przez decyzje administracyjne były one zamknięte przez wiele tygodni. W dużej części sprzedaż przeniosła się do Internetu.

3 marki

Urządzenia marki Mesko to propozycja dla klientów, którym zależy na nowoczesnym sprzęcie o dobrej specyfikacji i przystępnej cenie.

Firma działa prężenie na rynku polskim, jednak już od kilu lat stawia także na eksport. Na jakich rynkach zagranicznych dostępne są produkty marek Adler, Camry i Mesko i jak sobie tam radzą?

Produkty naszych marek są dostępne w ponad 50 krajach na całym świecie. Prężnie rozwijamy sprzedaż na kontynencie europejskim, w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Nasze marki podążają za zmieniającymi się trendami rynkowymi, by spełnić wymagania klientów zagranicznych.

Adler Europe Group od lat bierze udział w czołowych targach branżowych, jak chociażby IFA czy Ambiente. Jakie korzyści daje to firmie?

Zarówno berlińska IFA jak i Ambiente, odbywające się każdego roku we Frankfurcie, to ważne targi dla naszej branży. Jest to doskonała okazja do zaprezentowania nowości, które pojawią się w naszej ofercie, jak i sposobność osobistego spotkania zagranicznych partnerów oraz nawiązania nowych relacji.

W kwestii rozwoju eksportu i nawiązywania nowych kontaktów biznesowych zagraniczne imprezy targowe z pewnością dają firmie wiele. Jednak w ubiegłym roku ze względu na pandemię zabrakło wielu wydarzeń. Jak sobie z tym radzić?

W ubiegłym roku uczestniczyliśmy w targach Ambiente i były to jedyne targi, które się odbyły. W obecnych czasach pandemii ważnym elementem w kontaktach biznesowych stał się Internet. Za pośrednictwem niego możemy być w stałym kontakcie z naszymi partnerami biznesowymi na całym świecie.

Jakich nowości produktowych możemy spodziewać w ofercie marek Adler Europe Group w najbliższej przyszłości?

W 2021 r. planujemy wprowadzić wiele nowości. Nie chciałbym zdradzać szczegółów przed premierą, ale mogą się Państwo spodziewać nowości w wielu kategoriach produktowych małego AGD kuchennego. Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów Również dziękuję za rozmowę i korzystając ze sposobności, życzę pomyślności, a przede wszystkim zdrowia w nowym roku 2021 całej branży oraz naszym klientom.

3 marki

Marka Camry stawia na wyjątkowe wzornictwo. Oferowane urządzenia mogą stanowić prawdziwą ozdobę kuchni.

Adler Europe Group

Historia firmy sięga 1991 r., a obecnie w jej ofercie znajdziemy trzy główne marki – Adler, Camry oraz Mesko. Trzon oferty Adler Europe Group stanowi drobny sprzęt AGD ze wszelkich segmentów – od urządzeń kuchennych po te przeznaczone do domu i pielęgnacji urody. Doskonałe uzupełnienie stanowią zaś elektronika użytkowa i sprzęt audio. W ofercie znajdziemy ponad 800 różnych produktów, które trafiają nie tylko na rynek polski ale i zagraniczny

Adler
2021-01-01

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2021 InfoMarket