SHOPER

Listopad najlepszym miesiącem dla e-handlu

Listopad

Podczas drugiej fali pandemii e-sklepy sprzedają jeszcze więcej niż wiosną. Na platformie sklepów internetowych Shoper kupujący wydali w listopadzie łącznie o 93 proc., a w ostatni Black Friday o 53 proc. więcej niż rok temu. To był rekordowy miesiąc i dzień dla lidera polskiego e-commerce.

Co roku ostatni kwartał jest tradycyjnie okresem największych zakupów, także tych internetowych, a trend ten nasila się w miarę zbliżania się świąt Bożego Narodzenia. W tym sezonie sytuacja pandemiczna w połączeniu z zamkniętymi przez większość miesiąca galeriami handlowymi spowodowała, że jeszcze chętniej wybierane były zakupy online. W 2019 roku platforma sklepów internetowych Shoper odnotowała w sklepach korzystających z jej oprogramowania 15 proc. wzrostu wartości zamówień między październikiem a listopadem. W 2020 roku ten wzrost sięgał 25 proc. Wartość transakcji już w połowie miesiąca była większa niż wynik za cały listopad 2019. Finalnie liczba transakcji na koniec miesiąca była o 88 proc. większa niż rok wcześniej, a łączna sprzedaż w listopadzie zamknęła się wynikiem niemal dwukrotnie wyższym (93 proc.).

Już w pierwszy weekend listopada statystyki sprzedaży naszych sklepów poszły mocno w górę i ten poziom utrzymywał się praktycznie do końca miesiąca. Przypominało to sytuację, którą obserwowaliśmy już wiosną, choć obecnie pandemiczne obostrzenia dotyczące wychodzenia z domu nie są tak surowe jak wówczas. Reżim sanitarny naturalnie przekierowuje klientów do sieci, a niepewność co do tego, jak będą wyglądały tegoroczne święta, skłania do zakupu prezentów wcześniej – ocenia Oliwia Tomalik, marketing manager Shoper.

W 2019 roku nasilenie zakupów trwało kilka dni przed i kilka dni po Black Friday. – W tym roku Black Week również wyróżnia się na plus w naszych statystykach, choć widać jednocześnie, że czas intensywnego kupowania rozciągnął się na cały miesiąc, dzięki czemu sprzedawcy poprawili rekordowy wynik sprzedażowy z kwietnia – dodaje ekspertka Shoper.

Tradycyjnie w czarnopiątkowych zakupach dominowały dwie branże sklepów – zdrowie i uroda oraz ubrania wygenerowały w sumie 43 proc. wszystkich transakcji zrealizowanych tego dnia. Pierwsza piątka branż z największą sprzedażą również wyglądała podobnie jak przed rokiem, były to: zdrowie i uroda, dom i ogród, odzież, elektronika, dziecko.

2020-12-31
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket