GRUPA PSB

Pierwsze w Polsce wielkie targi branżowe on-line

Pierwsze w Polsce

Jak nie ruszając się z biura, zawrzeć biznesowe kontrakty na materiały budowlane oraz towary dla domu i ogrodu warte 135 mln zł? Pokazało to 78 dostawców i 236 partnerów grupy PSB w dniach 8 i 9 września br.

W nowej, pionierskiej formule targów PSB połączyło elementy giełdy towarowej, targów tradycyjnych, sklepu internetowego i komunikatora internetowego. Dzięki temu udało się przeprowadzić pierwsze w Polsce targi branżowe on-line. Dotychczasowe edycje targów odbywały się w przestronnych halach wystawienniczych lub salach hotelowych. Tym razem, podczas VI Jesiennych Targów Grupy PSB, dzięki zastosowaniu wielu rozwiązań informatycznych w okresie pandemii partnerzy grupy PSB mogli przeprowadzić negocjacje handlowe z dostawcami, zaś dostawcy mogli zaprezentować swój asortyment (także nowości) oraz oferty sprzedaży bezpośrednio ze swoich biur. Wymagało to stworzenia innowacyjnej platformy internetowej, łączącej wystawców (dostawców grupy) ze zwiedzającymi (partnerami PSB). Poprzez platformę planowano harmonogramy spotkań, wystawcy przedstawili oferty targowe, a negocjacje miały miejsce przy wirtualnych stolikach, przy których składano też i akceptowano zamówienia targowe. Wszystko automatycznie, on-line.

Nowa formuła Targów PSB przełożyła się na dużo większą frekwencję niż we wcześniejszych edycjach. Wszyscy uczestnicy targów zaoszczędzili też, i to aż kilkukrotnie, na kosztach finansowych, nie musieli się przemieszczać, tracić pieniędzy na noclegi, poświęcać czasu na „protokolarne” wizyty w ekspozycjach. Podczas VI Jesiennych Targów Grupy PSB zawarto prawie 5000 kontraktów na kwotę ok. 135 mln zł. Warto zaznaczyć, że w zeszłym, bardzo dobrym dla budownictwa, zawarto 3400 kontraktów o wartości 108 mln zł. Targi on-line z pewnością nie zastąpią tradycyjnej formuły spotkań grupy PSB, ale w przyszłości staną się jej istotnym uzupełnieniem.

2020-12-02
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket