Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

PGN

35 lat Północnej Grupy Narzędziowej

Historia Północnej Grupy Narzędziowej sięga 1985 r., kiedy to obecny prezes zarządu Bronisław Chwała założył Zakład Usług Elektromechanicznych w Ostródzie.

Początkowa działalność zakładu skupiała się na naprawie sprzętu AGD, a od 1989 r. firma została także autoryzowanym serwisem gwarancyjnym kultowej polskiej marki Zelmer. Nowe możliwości dla przedsiębiorstwa przyniosła transformacja ustrojowa. W 1990 r. znacząco rozszerzyła ona działalność, nie tylko o naprawę ale również handel sprzętem AGD oraz częściami zamiennymi.

35 lat

Początki w branży narzędziowej

Znaczącym momentem w historii firmy było podpisanie z umowy serwisowej z czołowym polskim producentem elektronarzędzi – firmą Celma SA z Cieszyna w 1992 r. Współpraca okazała się na tyle owocna, że po nieco ponad pół roku, bo w marcu 1993 r., PHU Bronisław Chwała podpisało pierwszą umowę handlową o dystrybucję narzędzi Celma w cenach fabrycznych. Skupienie się na budowie i rozwoju dopiero tworzącego się polskiego rynku elektronarzędzi okazało się strzałem w dziesiątkę. Już w 1995 r. firma całkowicie przeorientowała się na rynek narzędziowy, rezygnując z segmentu AGD. W tym samym czasie zakupiono 1/3 budynku biurowo-magazynowego w Ostródzie przy ulicy Hurtowej, o powierzchni 900 m2. Dziś w całości jest on własnością PGN i mieści się w nim siedziba firmy.

Jak się okazało, dodatkowa przestrzeń bardzo szybko stała się przydatna. Już w 1996 r. PHU Bronisław Chwała zaczęło zajmować się bezpośrednim importem z Niemiec elektronarzędzi Black&Decker, a rok później także DeWalt. W miarę dynamicznego rozwoju rodzinna firma poszerzała swój obszar działania na cały region, województwa ościenne i w końcu na cały kraj.

Początki w

PGN regularnie uczestniczy zarówno w lokalnych, jak i ogólnopolskich imprezach targowych.

Początki w
Początki w

Powstanie PGN

Dalszy wzrost działalności oraz powiększanie oferty wymusiło na firmie zmiany prawne. Dlatego też w maju 2000 r. odbyła się konferencja, na której założyciele PGN poinformowali czołowych kontrahentów PHU Bronisław Chwała o planach przekształceń firmy. Opublikowano „list intencyjny” i zasady współpracy, a deklarację partnerską podpisało 60 firm. Pierwsza dekada działalności już jako PGN była dla firmy czasem wielkich inwestycji. W ofercie pojawił się nowy asortyment, jak wyposażenie łazienek czy materiały budowlane. Rozbudowano także przestrzeń magazynową oraz biurową. Zwieńczeniem tego okresu było pojawienie się PGN-u po raz pierwszy na targach Budma w roli wystawcy. W 2015 r. firma hucznie obchodziła swoje 30-lecie, organizując targi PGN Tool Show. Na 2900 m2 powierzchni wystawienniczej zaprezentowało się 51 wystawców, reprezentujących takie segmenty rynku narzędziowego jak elektronarzędzia i osprzęt, narzędzia ręczne i warsztatowe, materiały ścierne, narzędzia budowlane, urządzenia spawalnicze, farby oraz ogród. Spotkanie, poza znaczeniem handlowo-biznesowym, miało jeszcze inny, niemniej ważny wymiar, ponieważ zintegrowało mocno rozproszoną dotąd branżę.

W Ostródzie, Olsztynie oraz Bydgoszczy zlokalizowane są salony techniczne dystrybutora, gdzie zespół profesjonalnych doradców służy radą klientom. Mogą oni również skorzystać z serwisu czy wypożyczalni sprzętu. Przy współpracy z grupą Polskie Składy Budowlane w 2017 r. PGN otworzył w rodzimej Ostródzie pierwszy market budowlany sieci Mrówka. Dziś PGN w ofercie ma ponad 50 różnych marek, specjalizuje się w dostarczaniu elektronarzędzi, osprzętu i akcesoriów, narzędzi ręcznych, asortymentu budowlanego, materiałów ściernych, urządzeń spawalniczych oraz sprzętu do dbania o ogród i dom, a zasięgiem działalności obejmuje praktycznie cały kraj. Firma zatrudnia ponad 130 pracowników, ma 5,5 tys. aktywnych klientów oraz dysponuje 7 tys. m2 powierzchni magazynowej.

Powstanie

Oprócz marek niezależnych w ofercie PGN znajdziemy markę własną – BEST.

Powstanie

PGN i e-commerce

Jako, że w DNA Północnej Grupy Narzędziowej jest wpisany stały rozwój, firma od samego początku stawiała na nowoczesne metody wsparcia sprzedaży. Już w 2005 r. udostępniła swoim partnerom internetowy system B2B z możliwością składania zamówień, podglądem historii transakcji, płatności, aktualnych promocji, aktualności. Handlowcy wyposażeni w terminale Pocket PC mogli w terenie mieć podgląd realnych stanów magazynowych. Choć dziś, w epoce smartfonów, rozwiązania te brzmią dla nas jak standard, to jeszcze 15 lat przenosiły one jakość obsługi klienta na nowy poziom.

Obecnie PGN również nie jest obojętna na trendy i firma jest aktywna na rynku e-commerce, co zwłaszcza w czasie obecnie panującej pandemii jest bardzo ważne. PGN jest też obecna w mediach społecznościowych, prowadzi bloga dla firm i kilka razy w roku wydaje biuletyn informacyjny dla Partnerów – wszystkie do pobrania na www.pgn.com.pl.

Wyróżnienia i działalność społeczna

Przez lata działalności PGN zdobyła szereg wyróżnień, które doceniają efektywność firmy w biznesie. Znajduje się m.in. w gronie laureatów „Diamentów Forbesa”, a także na 96. miejscu Rankingu Biznesu Warmii i Mazur za rok 2018/19 „Gazety Olsztyńskiej”, który ujmuje firmy z największymi przychodami w regionie. PGN jest także członkiem Fundacji Firm Rodzinnych, której celami są integracja oraz wspieranie i promowanie działań i dbanie o wspólny interes firm rodzinnych.

Choć dziś Północna Grupa Narzędziowa jest firmą o ogólnopolskiej skali działania, to nie zapomina o swojej małej ojczyźnie, regularnie wspierając imprezy kulturalne i sportowe. Z kolei marka własna PGN – BEST Tools jest partnerem technicznym Muzeum Zamkowego w Malborku. W ostatnim czasie ze względu na trudną sytuację związaną z pandemią PGN włączyła się w akcję pomocową Polskiego Czerwonego Krzyża i wsparła rzeczowo Grupę Ratownictwa PCK Olsztyn.

Wyróżnienia i

Solidne zaplecze logistyczne umożliwia PGN szybką realizację dostaw zarówno do partnerów, jak i klientów końcowych.

Wyróżnienia i
Wyróżnienia i

Marka własna BEST

Dla wielu dystrybutorów naturalnym kierunkiem rozwoju jest wprowadzenie do oferty marek własnych. Podobnie postąpiła PGN, która zaprezentowała markę BEST. Najważniejsze cechy produktów to bezpieczeństwo, efektywność, satysfakcja oraz trwałość. Oferowany sprzęt wyróżnia się dobrą specyfikacją techniczną, która jest oferowana w atrakcyjnej cenie. Marka jest podzielona na cztery linie produktowe. BEST Tools oferuje narzędzia ręczne, elektronarzędzia, osprzęt i maszyny warsztatowe – wszystko, co niezbędne na budowie czy w miejscu pracy. BEST Welding uzupełnia ofertę o spawalnictwo. Z kolei BEST Garden, jak wskazuje sama nazwa, to sprzęt do dbania o ogród, taki jak kosiarki czy narzędzia ręczne, a także grille. Ostatnią z nowości jest gama BEST Oil, znajdziemy w niej oleje przeznaczone m.in. do produktów ogrodowych. Wszystkie produkty marki BEST objęte są gwarancją producenta, która wynosi odpowiednio 24 miesiące w razie zakupu konsumenckiego lub 12 miesięcy w wypadku zakupu komercyjnego.

2020-12-01

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2021 InfoMarket