Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

ELDOM

Funkcjonalność i jakość od 25 lat

Funkcjonalność i jakość

Rozmowa z Magdaleną Popczyk-Słowik – dyrektor zarządzającą w firmie Eldom

Redakcja: 25 lat to wyjątkowa rocznica. Jakie były początki marki Eldom?

Magdalena Popczyk-Słowik: 25 lat temu grupa pasjonatów postanowiła zawiązać spółkę specjalizującą się w produkcji sprzętu AGD. Olbrzymia wiedza, zaangażowanie oraz doskonałe wyczucie potrzeb klienta pozwoliły jej ewoluować w rozpoznawalną markę o ugruntowanej pozycji na ryku. Trudno uwierzyć, że minęło już 25 lat, zwłaszcza że duża część pracowników towarzyszy nam przez ten czas. Mamy wrażenie, że znamy się od zawsze. Obecnie nasza sieć sprzedaży obejmuje czterech głównych dystrybutorów, sieci handlowe, kilkaset punktów sprzedaży detalicznej i hurtowni, a także prężnie działający sektor zakupów on-line.

Jak duża oferta sprzętu jest dostępna w portfolio Eldomu?

W tej chwili w naszej ofercie znajduje się ponad 300 produktów z kategorii: urządzenia kuchenne, zdrowie i uroda oraz wyposażenie domu. W podaną sumę nie wliczamy, oczywiście, części zamiennych, których zaplecze jest naprawdę imponujące. Stale monitorujemy potrzeby naszych klientów, jesteśmy dumni z tego, że właściwie nie ma miesiąca, w którym nie wprowadzilibyśmy kolejnych nowości.

Jak zmienił się rynek drobnego sprzętu AGD na przestrzeni tego okresu? Co dziś jest najważniejsze dla konsumentów?

Dzisiejszy konsument to osoba niezwykle świadoma, która wysoko ceni zarówno jakość produktu, jak i jej stosunek do ceny. Wyraźnie skończył się już okres, w którym wystarczyła jedynie rozpoznawalność danej marki, aby osiągnąć sukces. W dobie łatwego dostępu do informacji klienci zwracają uwagę na parametry urządzeń, ich żywotność, a także zaplecze serwisowe. Wyraźnie zauważamy, że wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej rośnie w konsumentach potrzeba zaufania marce i inwestycji w produkt, który pozostanie z nimi na lata.

Funkcjonalność i jakość

Ambasadorką marki Eldom jest Kinga Paruzel - finalistka I polskiej edycji Master Chefa. To również autorka dziesiątków przepisów na rozmaite potrawy, które możemy przygotować sprzętem Eldomu.

Funkcjonalność i jakość

Przez lata działalności Eldom zdobył renomę w świecie drobnego AGD. Jakie produkty można uznać za hity, które pokochali konsumenci?

Eldom chyba już zawsze będzie kojarzony z doskonałą linią sprzętu kuchennego – mikserami, czajnikami, krajalnicami czy tosterami, ale i produktami pielęgnacyjnymi, jak suszarki, lokówki, wagi. Takie zresztą między innymi były nasze początki. Idąc z duchem czasu i potrzeb, wprowadziliśmy fantastyczną linią wyciskarek wolnoobrotowych Perfect Juicer. Są wyraźnie konkurencyjne na rynku – wyróżniają się zarówno jakością i niezawodnością, jak i rozsądną ceną. Hitem są także odkurzacze, których gamę nieustannie powiększamy, wprowadzając także specjalistyczne modele, m.in. do pracy na mokro czy odkurzania popiołu. Duże uznanie zdobyły urządzenie wielofunkcyjne Perfect mix, oczyszczacz powietrza PO200 PURI czy cała gama nawilżaczy. To urządzenia, które pomagają nam zdrowiej żyć. Każdy znajdzie model, który najlepiej spełni jego indywidualne oczekiwania. Z ciekawostek absolutnymi hitami minionych miesięcy były urządzenie do pielęgnacji twarzy i dekoltu ZU10 dux oraz „inteligentna” waga osobowa TWO 500 allie. Trudno wymienić wszystkie produkty, staramy się, aby każdy był wyjątkowy. Nasi specjaliści z ogromnym zaangażowaniem i niezwykłą pieczołowitością dopracowują szczegóły funkcjonalne, estetyczne i jakościowe sprzętu, który oddajemy do rąk naszych klientów.

Eldom jest znany nie tylko na rynku lokalnym. Na jakich zagranicznych rynkach możemy znaleźć sprzęt polskiej marki?

Tak, to prawda. Produkty Eldomu dostarczamy m.in. na rynek hiszpański, czeski, słowacki. Pozostałe rynki europejskie to także ogromny potencjał i – jak wynika z naszego doświadczenia – możemy tu śmiało konkurować zarówno pod względem jakości, funkcjonalności, jak i ceny.

W jaki sposób Eldom świętuje swoje 25 lat?

Z okazji 25-lecia wprowadziliśmy do naszej oferty produkty jubileuszowe. Markujemy je hasłem „Wysoka jakość w świetnej cenie”. Przy ich wyborze kierowaliśmy się przede wszystkim wysoką atrakcyjnością dla klienta. Produkty są odpowiednio oznaczone na naszej stronie. Wracamy też do korzeni, nasz jubileuszowy medalion przypomina o naszym wcześniejszym logo – „Eldom z wtyczką”. Jak wynika z naszych badań, klienci wciąż je pamiętają, a co najważniejsze, sprzęt tak oznakowany wciąż jest przez nich użytkowany. Największa niespodzianka czeka naszych klientów już w listopadzie, będzie to niezwykła premiera produktowa – wielofunkcyjne urządzenie kuchenne Perfect mix – Eldom 2500. Dla nas to produkt na miarę XXI wieku, zaawansowany technologicznie, funkcjonalnie, jakościowo. Jesteśmy aktywni również on-line. Staramy się informować, edukować, zainteresować, ale i bawić. Wspólnie z naszą ambasadorką Kingą Paruzel dbamy o podniebienia naszych klientów, porządek w ich domach, a także zdrowie i urodę. To bardzo proste – naszą misją jest bycie pomocnym. Nasz sprzęt pozwala zaoszczędzić czas poświęcany zwykłym obowiązkom, a jego użytkowanie ma być dla każdego miłym, codziennym rytuałem. W ramach obchodów jubileuszu przygotowaliśmy też dla naszych klientów konkursy z fantastycznymi nagrodami. Co miesiąc nasi uważni obserwatorzy mają szansę na wygranie cennego sprzętu!

Także w segmencie drobnego AGD klienci wymagają coraz lepszej jakości. W jaki sposób serwisowany jest sprzęt Eldomu? Czy firma oferuje pełny dostęp do części zamiennych?

Szczycimy się tym, że od 25 lat pracownicy naszego serwisu zapewniają wsparcie każdemu klientowi. Często zdarza im się „reanimować” produkty sprzed dwóch dekad, dawno już wycofane ze sprzedaży. Zależy nam na tym, aby nasze urządzenia nie były towarem z „limitem czasowym”, co obecnie jest jeszcze, niestety, często spotykane. Bierzemy odpowiedzialność za jakość i żywotność naszych produktów. Wierzymy, że to nasz wkład w ekologię. Zadowolenie klientów jest dla nas równie ważne, jak ograniczanie niepotrzebnego mnożenia elektrośmieci. Zatrudniamy profesjonalistów, którym los, nie tylko klientów ale i naszej planety leży na sercu. Budujemy świadomość marki pewnej, bezpiecznej i odpowiedzialnej.

Funkcjonalność i jakość

Producent nie pozostaje obojętny na trendy i rozwija popularne kategorie produktów, jak akumulatorowe odkurzacze czy oczyszczacze powietrza. W ofercie nie brakuje również nowoczesnych urządzeń kuchennych, pozwalających na przygotowanie zdrowych posiłków w krótkim czasie.

Funkcjonalność i jakość
Funkcjonalność i jakość

Jakie trendy daje się odczuć obecnie w branży kuchennego i domowego sprzętu AGD?

Klienci stawiają na urządzenia wielofunkcyjne lub typu 3 w 1. Coraz chętniej zastępują przestarzały sprzęt, przekazując go potrzebującym, na rzecz „sprytnych”, kompaktowych urządzeń. Wyraźnie widać, że era zagraconych szafek kuchennych ustępuje uporządkowanym, minimalistycznym przestrzeniom. Ma to swoje odbicie również w designie urządzeń. Proste, eleganckie formy to obecnie najsilniejszy trend. Co jest najważniejsze dla każdego z nas? Oczywiście, zdrowie. Oferujemy więc doskonałe produkty, które pomogą przygotować zdrowe posiłki. Zdrowa dieta to przecież już nie tylko odchudzanie, to styl życia. Proponujemy też produkty, które sprawią, że nasze otoczenie będzie czystsze, estetyczne, przyjazne.

Jak epidemia koronawirusa wpłynęła na plany firmy? Czy kanał e-commerce zdołał uzupełnić sprzedaż w zamkniętych przez jakiś czas sklepach tradycyjnych?

Epidemia niejako wymusiła zmianę przyzwyczajeń i nawyków konsumenckich. Nasi klienci, na co dzień zabiegani, w wiecznym niedoczasie, niespodziewanie, nagle i często na dłuższy okres, pozostają unieruchomieni w swoich domach, które stają się równolegle miejscem pracy, nauki i rozrywki dla całej rodziny. Pomiędzy standardowymi obowiązkami służbowymi, muszą zatem znaleźć czas na przygotowanie posiłków, sprzątanie czy wreszcie zakupy on-line. Bardzo nas cieszy, że w tak znacznym stopniu sprzęt Eldomu okazuje się przydatny. Zarząd i pracownicy przedsiębiorstwa po raz kolejny stanęli na wysokości zadania, inwestując w organizację i rozwój internetowych kanałów dystrybucji. E-commerce to przecież nie jest chwilowa moda, to dynamicznie rozwijający się kanał sprzedaży z ogromnym potencjałem. Rozumiemy to w firmie doskonale. Dlatego z jednej strony chcemy spełnić oczekiwania klienta co do funkcjonalności i jakości produktów, z drugiej przykładamy wagę do obsługi klienta internetowego, płynnej dostawy, sprawnego serwisu posprzedażowego. To dla nas priorytet.

W jaki sposób epidemia wpłynęła na zmianę zwyczajów zakupowych konsumentów?

Zdecydowanie widoczny jest wzmożony ruch w sektorze zakupów on-line, zarówno na naszej stronie, jak i na profilu w Strefie Marek Allegro. Klienci poświęcają więcej czasu na zapoznanie się z parametrami urządzenia, porównują kilka produktów miedzy sobą. Za pośrednictwem naszej strony eldom.eu, staramy się przekazać jak najwięcej wartościowych informacji o produktach – klienci odnajdą tu pełną dokumentację danego urządzenia. Nie jest to zatem jedynie zachęcający marketingowy opis, ale także dokładna specyfikacja. Klienci znajdą tu również instrukcję obsługi w kilku językach. Ponadto prowadzimy bloga – obecnie to naprawdę pokaźne kompendium wiedzy, skarbnica rad, porównań produktowych, przydatnych informacji. Nasi eksperci służą też radą on- -line, można zapytać, rozwiać wątpliwości, upewnić się – na przykład za pośrednictwem Facebooka.

Wydaje się, że stan epidemii znacznie zwiększył zapotrzebowanie na urządzenia czyszczące. Czy dało się odczuć zwiększenie zainteresowania takim sprzętem?

Tak, zdecydowanie! Dużym powodzeniem cieszy się już wspomniany oczyszczacz powietrza PO200 PURI. W tym trudnym okresie lockdownu klienci zaczęli zwracać uwagę na jakość powietrza we własnych domach. Zanotowaliśmy zwiększone zainteresowanie osuszaczami oraz nawilżaczami powietrza. Atrakcyjne okazują się także mopy parowe oraz odkurzacze z certyfikowanymi filtrami.

Jakich nowości możemy w przyszłości spodziewać się w ofercie?

Co miesiąc uzupełniamy naszą ofertę o nowe produkty. Zachęcamy do obserwowania naszych profili na portalach Facebook i Instagram, gdzie na bieżąco dzielimy się informacjami z naszymi obserwatorami! Jak już wspomnieliśmy, w listopadzie nastąpi premiera produktu, który zaspokoi nawet najbardziej wyrafinowane gusta. Pomoc i inspiracja – te dwa słowa oddadzą chyba najlepiej jego charakter. Możemy obiecać, że nadal zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby naszych klientów. Jesteśmy przecież „eldomowi”, a produkty Eldomu mają się sprawdzić w domach naszych klientów.

Rozmawiał: Gabriel Niewiński

O firmie Eldom

O firmie

Firma Eldom została założona w 1995 r. w Katowicach. Jej oferta bazuje na trzech segmentach rynku: urządzenia kuchenne, zdrowie i uroda oraz wyposażenie domu. Przez 25 lat działalności Eldom koncentruje się na dostarczaniu klientom najlepszej jakości drobnego sprzętu AGD. W 2007 r. firma rozbudowała przestrzeń biurowo-magazynową w związku z rosnącymi potrzebami i rozwojem. Z kolei w latach 2013–14 przeszła rebranding i charakterystyczny logotyp „Eldom z wtyczką” zastąpiono nowym, bardziej nowoczesnym. Oferowane urządzenia wyróżniają się nowoczesnym wzornictwem i funkcjonalnością. Pełna dostępność części oraz serwis gwarantują, że sprzęt będzie pracował długo po okresie gwarancyjnym.

2020-11-08

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2020 InfoMarket