Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

MARANTZ

Nowe modele i nowy design

Nowe modele

Rozmowa z Mateuszem Rzewuskim, product managerem marki Marantz w firmie Horn Distribution SA.

Redakcja: Pod koniec ubiegłego roku odszedł od nas – nie boję się użyć tych określeń – wielki mistrz i dla wielu autorytet – Ken Ishiwata, wieloletni ambasador marki Marantz. Można powiedzieć, że to wydarzenie zakończyło też pewną epokę w branży audio. Czy miało również wpływ na Marantza i sprzęt opracowywany przez inżynierów tego producenta?

Mateusz Rzewuski: W moim odczuciu śmierć Kena Ishiwaty, m istrza i autorytetu, z tymi tytułami, oczywiście, całkowicie się zgodzę, zakończyła epokę w świecie audio, ale jedynie w sposób symboliczny. Jego pożegnanie z marką Marantz odnajdziemy między innymi w sprzęcie pod postacią serii KI-Ruby, będącej hołdem dla wieloletniej pracy Kena, opatrzonej dodatkowo jego podpisem na każdym z wyprodukowanych egzemplarzy. Prawdziwe dziedzictwo Kena Ishiwaty jednak wciąż trwa w brzmieniu i jakości nowych produktów. Potwierdzeniem tego może być hasło przewodnie wzmacniacza Model 30: „Nowy design. Ten sam niezapomniany dźwięk”.

Zapowiedzią zmian jest pojawienie się w ofercie marki dwóch komponentów audio – wspomnianego wzmacniacza Model 30 i odtwarzacza SACD 30n. Czym pod względem wzornictwa różnią się te urządzenia od dotychczas obecnych w ofercie?

Proszę spojrzeć na ten sprzęt. Na pierwszy rzut oka łamie on dotychczasowe kanony stylistyczne urządzeń marki Marantz. Wysunięty klasyczny, aluminiowy front ma symetrycznie ułożone gałki regulacji. Podobna symetria została zachowana również w odtwarzaczu. Drugi, zewnętrzny element frontu jest nieco cofnięty. Jego powłoka wykonana jest z materiału kompozytowego w celu uzyskania unikatowej, zakrzywionej struktury i nowoczesnego wzornictwa. Poza logotypem marki, co oczywiste, w designie pozostał jeszcze jeden element charakterystyczny dla produktów Marantza – wyświetlacz w kształcie bulaja. Uzupełnieniem całości jest łagodne podświetlenie frontu w naturalnym, białym kolorze.

Nowe modele

Wprowadzając do oferty sprzęt nowej generacji – wzmacniacz zintegrowany Model 30 oraz odtwarzacz SACD 30n – Marantz zaprezentował swoją wizję przyszłości branży audio.

Nowe modele

A czym pod względem funkcji i rozwiązań technicznych wyróżniają się te modele?

Wszystkie technologie zawarte w tych dwóch komponentach mają jeden zasadniczy cel, jakim jest jak najwierniejsze odwzorowanie zamierzonego przez artystę dźwięku. To jest myśl przewodnia, jaka przyświecała konstruktorom przy tworzeniu produktów Marantza. Model 30 został stworzony z pasji przez mistrzów dźwięku Marantza, którzy zajmowali się strojeniem urządzeń. Za muzykalność odpowiadają autorskie komponenty HDAM, znacznie przewyższające jakością tradycyjne układy scalone. Wzmacniacz wyposażony został dodatkowo w sekcję przeznaczoną dla gramofonu, dostosowaną do obsługi wkładek typu MM oraz MC. W wypadku tej drugiej mamy możliwość regulacji impedancji wejściowej dla trzech wartości: 33 omów, 100 omów i 390 omów, co nie jest często spotykane w zintegrowanych wzmacniaczach. Drugim urządzeniem jest odtwarzacz SACD 30n, wielofunkcyjny w pełnym tego słowa znaczeniu. Poza ultrawydajnym napędem, gotowym do odtwarzania płyt CD, SACD oraz DVD audio, ma funkcje sieciowe wspierane techniką HEOS, która daje dostęp do serwisów z muzyką na żądanie, radia internetowego i plików muzycznych zapisanych w lokalnej sieci. Całość uzupełnia przetwornik cyfrowo-analogowy Marantz Musical Mastering z obsługą formatów PCM i DXD z częstotliwością do 384 kHz i 32-bitową rozdzielczością oraz DSD 11,2 MHz za pośrednictwem wbudowanego złącza USB-B.

Nowe modele

Wśród sprzętu audio produkowanego przez Marantz znajdziemy m.in. amplitunery kina domowego obsługujące sygnał 8K oraz kompatybilne z asystentami głosowymi np. Alexą firmy Amazon.

Jakich jeszcze nowych urządzeń możemy się wkrótce spodziewać w ofercie Marantza? Mam tu na myśli sprzęt, który podobnie jak Model 30 czy SACD 30n zaskoczy nas swoim odświeżonym, odmienionym designem.

Model 30 oraz SACD 30n to dopiero początek „nowej drogi” we wzornictwie produktów Marantza. Kolejnych elementów, w których owe wzornictwo zostanie zastosowane, możemy spodziewać się stopniowo w następnych liniach produktów stereofonicznych. Co dalej? Amplitunery kina domowego? Kompaktowy system Melody? Czas pokaże. Wiele z pewnością zależy od sukcesu wzmacniacza Model 30, a on na ten moment zapowiada się bardzo obiecująco.

Czy dla zwolenników Marantza w dotychczasowej, klasycznej odsłonie nadal będzie pojawiało się coś nowego? Może są już nawet jakieś zapowiedzi produktowe na najbliższe tygodnie czy miesiące, o których możemy już dziś powiedzieć?

Marantz nie zapomniał o bardziej konserwatywnych wielbicielach swoich produktów. To właśnie z myślą o nich powstała nowa seria 12 Special Edition, która swoją premierę miała pod koniec wakacji. Nowe serie amplitunerów dla wielbicieli kina domowego również pozostają w klasycznej wersji stylistycznej. Nadal funkcjonują i będą funkcjonować w niezmienionym kształcie dotychczasowe linie produktów, w tym referencyjna seria 10, stanowiąca połączenie prawdziwego przedwzmacniacza i pary monofonicznych końcówek mocy zamkniętych w jednym urządzeniu. Można powiedzieć, że Marantz delikatnie, ewolucyjnie wprowadza nowe wzornictwo, dbając przy tym również o odbiorców swoich produktów, którzy przez wiele lat byli przyzwyczajeni do dotychczasowego designu.

Nowe modele

Marantz nie zapomniał o bardziej konserwatywnych wielbicielach swojej marki tworząc serię 12 Special Edition.

Pod Waszymi auspicjami Marantz stał się w Polsce jeszcze bardziej znaną i rozpoznawalną marką. Dla klientów produktów marek reprezentowanych przez Horn Distribution organizowane są różnego rodzaju akcje i promocje. Czy w najbliższym czasie również możemy spodziewać się atrakcyjnych promocji dla fanów Marantza?

Marantz jest jedną z kluczowych marek w naszej dystrybucji. Rozpoznawalność i zasięg osiągnęła nie tylko dzięki naszej pracy, ale przede wszystkim za sprawą niesamowitych produktów, które znajdują swoich odbiorców w coraz większej liczbie polskich mieszkań. W wypadku marek premium, takich jak Marantz, nie planujemy specjalnych promocji cenowych dla produktów bieżących linii, większy nacisk kładziemy natomiast na akcje związane ze zwiększeniem rozpoznawalności produktów i dostępem sprzętu do odsłuchu w najlepszych sklepach audio-wideo na wszystkich rynkach, które obsługujemy (Horn Distribution SA jest dystrybutorem sprzętu Marantz w Polsce, na Węgrzech, a wkrótce również na Litwie – przyp. red.). Kolejną z takich akcji będziemy mogli się pochwalić już wkrótce...

Rozmawiał Łukasz Sowiński

O marce Marantz

Historia marki Marantz rozpoczęła się w 1953 r. od człowieka zafascynowanego muzyką – Saula Bernarda Marantza. Był on grafikiem w jednej z nowojorskich gazet, ale próbował także swych sił jako muzyk-amator. Upodobał sobie muzykę instrumentalną, a w szczególności brzmienie gitary. Żaden z produkowanych w tym czasie wzmacniaczy nie spełniał jego oczekiwań, więc zaczął produkować własne. Pierwszy, w 1952 r., powstał przedwzmacniacz wyposażony w korektor dla poprawy brzmienia przebojów z tamtych lat. Zamówienie na to urządzenie przekroczyło liczbę 400 sztuk, więc twórca postanowił założyć rok później własną firmę Standard Radio Corp., która dopiero w 1975 r. zmieniła nazwę na Marantz Japan Inc. Obecnie już jako Marantz, podobnie jak Denon, Polk Audio czy Definitive Technology, należy do grupy Sound United. O jakości produktów Marantza może świadczyć fakt, iż niektóre serie były pod różnymi wersjami sprzedawane przez kilkadziesiąt lat. Jeden fakt jest tu szczególnie znamienny. Pewien użytkownik w czasie pożaru w latach 70. ryzykował życie by uratować wzmacniacz Marantz 3020. Z palącego się mieszkania wyrzucił owo ukochane urządzenie z trzeciego piętra. Gdy strażacy ugasili pożar, właściciel spróbował włączyć wzmacniacz, który – ku zaskoczeniu wszystkich – zabłysnął charakterystycznymi niebieskimi diodami.

O marce
2020-10-13

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2020 InfoMarket