MPM

Marka z 30-letnią historią

Marka

Rozmowa z Piotrem Płochockim, właścicielem firmy MPM agd SA

Redakcja: MPM to polska firma z bogatym, bo już ponad 30-letnim, doświadczeniem w branży. Wszystko zaczęło się w 1989 r. Proszę nam opowiedzieć nieco o początkach działalności firmy. Czy to prawda, że wszystko zaczęło się od... czajników elektrycznych?

Piotr Płochocki: Jeżeli zaczęliśmy od czajników, to warto przypomnieć, że produkcja ich była kolejnym etapem w działalności w gruncie rzeczy „młodej” firmy MPM, wtedy jeszcze o nazwie MPM Product. Rozpoczęcie produkcji było wynikiem ogromnego popytu na importowane czajniki i inny sprzęt kuchenny z Niemiec. Przejście z czystego importu na produkcję było dużym przedsięwzięciem, zważywszy na to, że trzeba było zacząć od lokalizacji produkcji, wyboru modelu, zakupu form wtryskowych, wyboru dostawców komponentów itd. Dzisiaj wiemy, że ta długookresowa strategia okazała się sukcesem. Historia firmy od momentu założenia do dzisiaj jest bardzo bogata – od importu produktów nieelektrycznych znanych marek, urządzeń elektrycznych, przez własną sieć sklepów Smile, produkcję czajników, robotów kuchennych i termowentylatorów, po świadczenie usług serwisowych. Na pewnym etapie działalności firmy pojawiły się także tematy zupełnie spoza branży, czyli hotele spa.

Duży sprzęt AGD pojawił się w ofercie MPM-u znacznie później. Co spowodowało, że postanowili Państwo wejść również w ten sektor rynku urządzeń gospodarstwa domowego?

Na tę decyzję, a był to rok 2008, wpłynęło wiele czynników, które w skrócie przedstawiały się następująco: brak na rynku niezależnego dostawcy dużego sprzętu AGD, stosunkowo tanie dolar i euro – tak ważne w zakupach importowych oraz dobre relacje z firmami producenckimi z rynku europejskiego i azjatyckiego. Równie duże znaczenie miały także synergia działań handlowych wynikająca z komplementarnej palety produktów – duże i małe AGD oraz zwiększenie rozpoznawalności marki MPM, dające potencjalnie łatwiejsze wejście na rynek.

2020-09-04
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket