KAERCHER

Czyszczenie w czasach koronawirusa

Czyszczenie

Rozmowa z Jolantą Zacharą – dyrektor marketingu w Kärcher Polska

Redakcja: Pojawienie się koronawirusa SARS-CoV-2 dotkliwie wpłynęło na nasze życie. Przy pomocy jakich urządzeń możemy zadbać o nierozprzestrzenianie się go w domu?

Jolanta Zachara: Nikt nie zaprzeczy, że częste dokładne sprzątanie pomaga w utrzymaniu nie tylko pięknego wyglądu domu, ale i zdrowia domowników. Niektóre technologie i urządzenia mogą sprawić, że zminimalizujemy zagrożenia bakteryjne czy wirusowe, jakie wystąpić mogą na różnych powierzchniach w domu. Firma Kärcher posiada w ofercie gamę urządzeń (parownice, odkurzacze parowe oraz mopy parowe), które są szczególnie polecane wszystkim, którym zależy na eliminacji patogenów nieodpornych na działanie wysokich temperatur. To do nich należą koronawirusy, w tym odpowiedzialny za COVID-19.

Co sprawia, że te urządzenia tak dobrze radzą sobie z pozbywaniem się wszelkich zanieczyszczeń, w tym wirusów?

Efektywność zapewnia przede wszystkim technologia – czyszczenie gorącą parą wodną. Te urządzenia usuwają zabrudzenia bez jakichkolwiek detergentów! To dzięki ciśnieniu strumienia pary skutecznie wnika ona pomiędzy brud a powierzchnię. Gorąca para wodna odspaja i usuwa zanieczyszczenia, a także... zabija patogeny osiadłe na powierzchni. Parownice pracują parą o temperaturze ok. 100 °C. Tymczasem według badań naukowych koronawirusy giną już w temperaturze 60 °C. Dodatkowo badania laboratoryjne (test z wykorzystaniem modyfikowanego szczepu Ankara – wirusa krowianki) zlecone przez firmę Kärcher wykazały, że dokładne czyszczenie parownicą marki Kärcher – punktowe przez 30 sekund z maksymalnym ciśnieniem pary – pozwala usunąć 99,99 proc. bakterii typowo spotykanych w gospodarstwie domowym oraz 99,999 proc. wirusów otoczkowych (jak koronawirus, wirus grypy, z wyłączeniem wirusa zapalenia wątroby typu B). Takie wyniki skuteczności przy braku stosowania nieprzyjaznych środowisku środków chemicznych przekonują same w sobie

2020-07-01
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket