Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

KAERCHER

„Nowy” gracz w ogrodzie!

„Nowy”

Rozmowa z Marcinem Kwaśnym, kierownikiem marketingu produktu H & G w Kärcher Sp. z o.o.

Redakcja: Kärcher jest znany jako specjalista od czystości. Tym razem powiększył ofertę o bezprzewodowe elektronarzędzia do ogrodu. Skąd wybór akurat takiego asortymentu?

Marcin Kwaśny: Nasi klienci oczekiwali, że Kärcher wprowadzi do swojej oferty urządzenia ogrodowe. Naturalną decyzją strategiczną było uzupełnienie portfolio takich produktów jak myjki ciśnieniowe, pompy czy systemy do nawadniania o urządzenia ogrodowe. Kiedy kilka lat temu zdecydowaliśmy, zgodnie z najnowszymi trendami, wprowadzić platformę akumulatorową, stało się oczywiste, że po wprowadzeniu akumulatorowych urządzeń wysokociśnieniowych i odkurzaczy następną grupą powinny być narzędzia ogrodowe.

W ofercie marki znajdziemy dwie platformy bateryjne. Zacznijmy od urządzeń zasilanych akumulatorami 18 V. Czym się charakteryzują?

Są to najczęściej urządzenia charakteryzujące się mniejszymi wymiarami i wagą. Idealnie sprawdzą się dla osób, które mogą nie mieć dużo miejsca do przechowywania i przede wszystkim mają ograniczony dostęp do zasilania. Przeznaczone są głównie dla mieszkańców miast, do pracy na małych i średniej wielkości powierzchniach ogrodowych.

Do kogo jest zaś kierowana linia urządzeń 36 V?

Platforma 36 V jest przeznaczona dla osób, które zamierzają pielęgnować większe powierzchnie i wymagają trochę mocniejszego urządzenia. Dzięki większej wydajności te narzędzia pozwalają pracować szybciej lub dbać o większe ogrody. W związku z tym użytkownikami często będą osoby mieszkające poza miastem lub posiadacze dużych ogrodów.

Jakie elektronarzędzia ogrodowe znajdziemy w ofercie obu systemów?

W obu systemach znajdziemy kosiarki, podkaszarki, nożyce do żywopłotu, odkurzacze ogrodowe, dmuchawy do liści oraz pilarki łańcuchowe. Dodatkowo w platformie 18 V znajdziemy nożyce do żywopłotu oraz pilarkę na wysięgniku, ręczne nożyce do trawy oraz nożyce do gałęzi.

Nie zabrakło także produktów charakterystycznych dla firmy Kärcher, jak myjki ciśnieniowe. Czym się one charakteryzują?

W platformie 36 V znajdziemy urządzenie K2 Battery, które jest tak samo mocne jak wersja sieciowa urządzenia K2. Dla osób, które potrzebują mocnego rozwiązania czyszczącego do bardziej zabrudzonych obiektów, będzie to najlepsze rozwiązanie. W platformie 18 V posiadamy urządzenia średniociśnieniowe KHB. Sprawdzą się one przy delikatniejszym czyszczeniu, świeżych lub niewielkich zabrudzeniach. Dzięki małym rozmiarom (urządzenie przypomina wiertarkę) jest bardzo mobilne i łatwe w transporcie. Oba urządzenia mają możliwość zasysania wody, dzięki czemu nie potrzebujemy dostępu do sieci wodociągowej i możemy skorzystać z takiego urządzenia w podróży, np. na kempingu, rowerach.

„Nowy”

Kompaktowe urządzenia zasilane akumulatorami 18 V idealnie sprawdzą się jako mobilne zamienniki maszyn sieciowych w małych i średnich ogrodach.

„Nowy”

Duża moc akumulatorów 36 V sprawia, że sprzęt ten oferuje lepszą wydajność i może konkurować nawet z maszynami spalinowymi.

Na jaki rodzaj zasilania postawiła firma w celu zapewnienia konsumentom optymalnej jakości i wydajności urządzeń?

Nasza platforma jest oparta na akumulatorach litowo-jonowych. Pozwalają one na pracę w każdej pozycji, są bardzo wydajne i mają niski poziom samorozładowania. Nasze akumulatory są wyposażone w wyświetlacz LCD, który w czasie pracy lub ładowania pokazuje dokładnie co do minuty pozostały czas. Dzięki temu klient w każdej chwili ma dokładną informację, np. ile minut może jeszcze pracować, zanim akumulator się rozładuje. Wyświetlacz poinformuje również, jeśli pracowaliśmy lub przechowywaliśmy akumulator w  nieodpowiedniej temperaturze, np. na mrozie. Moduł automatycznego przechowywania pozwala chronić żywotność ogniw, gdy akumulator jest przez dłuższy czas nieużywany. Akumulatory są też odporne na uszkodzenia mechaniczne, a po podłączeniu do urządzenia również na zalanie wodą.

Dlaczego w domowym sprzęcie ogrodowym firma Kärcher postawiła akurat na produkty akumulatorowe, a nie np. z silnikami spalinowymi?

Produkty akumulatorowe są bardziej przyjazne dla środowiska oraz samego użytkownika. Urządzenia akumulatorowe dużo ciszej pracują, nie generują spalin, a drgania są dużo mniejsze. Jest to technologia przyszłości, która cały czas się rozwija i zyskuje coraz większy udział w rynku. Szacuje się, że w sektorze profesjonalnych elektronarzędzi w 2020 r. sprzedaż urządzeń akumulatorowych wyniesie 50 proc. sprzedaży całkowitej. Według raportu European Garden Machinery Federation w 2018 r. osiągnięto sprzedaż 4,2 miliona sztuk akumulatorowych narzędzi ogrodowych w 39 krajach w Europie. Tempo wzrostu tej kategorii jest najwyższe w ciągu ostatnich kilku lat. Dla porównania przewodowych urządzeń ogrodowych sprzedano 4,9 milionów sztuk. W 2018 r. segment narzędzi ogrodowych akumulatorowych stanowił już 23 proc. całego rynku narzędzi ogrodowych w Europie. Te dane potwierdzają trend rozwojowy urządzeń bezprzewodowych. Segment narzędzi ogrodniczych jest największym segmentem całego europejskiego rynku produktów outdoor, który liczy ponad 6 mld euro.

Co ciekawe, te same akumulatory można wykorzystać do zasilania maszyn profesjonalnych. Skąd ta decyzja?

Pozwoli to w niektórych sytuacjach zmniejszyć barierę wejścia. Klient posiadający w swojej firmie akumulatorowe urządzenie profesjonalne będzie mógł wykorzystać ten sam akumulator do prac przydomowych, kupując tylko urządzenie. Pozwoli to zmniejszyć koszty. Również dla bardziej wymagających konsumentów możliwość podłączenia akumulatora profesjonalnego pozwoli czasami znacząco wydłużyć czas pracy, ponieważ akumulatory profesjonalne będą w niektórych przypadkach oferować większą pojemność, a więc możliwość dłuższej pracy na jednym ładowaniu.

„Nowy”

Akumulatory z domowych urządzeń bateryjnych marki Kärcher mogą także posłużyć do zasilenia sprzętu z linii Kärcher Professional.

Gdzie są dostępne urządzenia bateryjne firmy Kärcher?

Urządzenia są szeroko dostępne w salonach sprzedaży Kärcher Center, w salonach naszych partnerów, sklepach internetowych oraz marketach budowlanych, a także na naszej stronie internetowej w sklepie eKärcher.

Premierze urządzeń bateryjnych towarzyszyła kampania promocyjna z nowym, ożywczym wizerunkiem. Znacząco odbiegała od dotychczasowych działań firmy. Skąd taki zwrot?

Kampania, której hasłem było „WOW! Zachwyć się na nowo!”, nawiązuje bezpośrednio do tego, czym jest nasza marka dla klientów i co pozwala im osiągać. Dzięki firmie Kärcher każdy może sprawić, że jego auto, dom czy posesja będą lśnić. Kampania miała także na celu trafienie do młodszej grupy naszych odbiorców z ożywczym, nowoczesnym i dynamicznym przekazem.

Panująca pandemia sprawiła, że przełom pierwszych dwóch kwartałów roku spędziliśmy w domach. To nasze ogrody często kazały się prawdziwą oazą i miejscem odpoczynku. Jak wpłynęło to na zainteresowanie klientów sprzętem ogrodowym?

Z racji tego, że dopiero wprowadzamy na rynek tę nową kategorię produktów, prowadzimy kampanię na rzecz zwiększenia rozpoznawalności i świadomości klientów, że mamy takie rozwiązania. Wyniki sprzedażowe tych urządzeń są obiecujące i nas pozytywnie zaskakują. Być może przyczynił się do tego także lockdown spowodowany pandemią i związane z tym większe zainteresowanie klientów pracami w ogrodzie.

Jakie są plany co do przyszłości systemów bateryjnych firmy Kärcher?

Stopniowe zwiększanie ilości urządzeń akumulatorowych na platformach domowych, aby zainteresować coraz większą grupę klientów. Obecnie wprowadzamy urządzenia akumulatorowe do oferty profesjonalnej. Pozwolą one na wykonywanie prac czyszczących związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w warunkach ograniczonej dostępności do sieci elektrycznej oraz tam, gdzie urządzenia spalinowe nie są zalecane ze względu na hałas oraz limity emisji spalin, np. w centrach miast.

O firmie Kärcher

Firma Kärcher została założona w  1935 r. w Niemczech przez niezwykle utalentowanego i pomysłowego inżyniera Alfreda Kärchera. Już na początku swej drogi zawodowej zaprojektował on i opatentował piec do hartowniczej kąpieli solnej. W 1950 r. opatentował zaś pierwsze w Europie czyszczące urządzenie wysokociśnieniowe z podgrzewaniem wody (DS 350). System podgrzewania stał się w nim tak bardzo innowacyjny i zarazem skuteczny, że po dziś dzień stanowi podstawę funkcjonowania większości urządzeń wysokociśnieniowych z podgrzewaniem wody. Już wcześniej zakres działalności firmy obejmował wytwórstwo urządzeń grzewczych na gorące powietrze, takich jak generatory pary dla przemysłu lotniczego, ogrzewające silniki, skrzydła czy kabiny pilotów. Czynnikiem stałego wzrostu firmy była zatem i jest nadal innowacyjność, odznaczająca się stałym wprowadzaniem na rynek niezwykle efektywnych i funkcjonalnych produktów. W Polsce te urządzenia spotkać można było już w latach 70. XX w. ale pełna ich dostępność stała się możliwa dzięki powstaniu w 1993 w Krakowie firmy Kärcher Sp. z o.o., która rozwinęła ogólnopolską sieć dystrybucji (w tym usługi serwisowe), prowadzi szkolenia (Akademia Kärcher) i ogólnopolską działalność marketingową urządzeń czyszczących do użytku domowego oraz profesjonalnego.

O firmie
2020-06-29

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2020 InfoMarket