CYFROWY POLSAT

Walka z koronawirusem i wyniki pierwszego kwartału

Walka z koronawirusem

Grupa Cyfrowy Polsat, mimo wprowadzonego w kraju stanu epidemii, bardzo dobrze rozpoczęła 2020 r., sprawnie dostosowała działalność operacyjną spółek do panującej sytuacji epidemiologicznej oraz zaangażowała się w pomoc służbie zdrowia i Polakom.

Grupa Polsat, odpowiedzialna za zapewnianie milionom Polaków codziennej łączności i rozrywki, stanęła podczas epidemii przed nowym wyzwaniem – dostarczania niezawodnych środków i narzędzi do masowej zdalnej pracy, edukacji czy prowadzenia firmy. Dzięki sprawnie działającej infrastrukturze swojej sieci była przygotowana na większy ruch użytkowników oraz nowy tryb życia i pracy klientów. – Za ponad 16 milionów złotych razem z naszym głównym udziałowcem Zygmuntem Solorzem kupiliśmy i przekazaliśmy Ministerstwu Zdrowia i Polakom 200 tysięcy testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną. Na pomoc służbie zdrowia wraz z Fundacją Polsat i firmami biorącymi udział w naszym specjalnym bloku reklamowym przeznaczyliśmy wiele milionów złotych, a dzieciom z domów dziecka i rodzin zastępczych przekazaliśmy 2200 tabletów do nauki zdalnej – dodaje prezes Mirosław Błaszczyk. W  ramach strategicznych inwestycji podpisano przedwstępną umowę zakupu grupy Interia oraz uruchomiono pierwszą komercyjną sieć 5G w Polsce. Zgodnie z długoterminową strategią kanały grupy Telewizji Polsat pozostawały w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 23,3 proc. – 9,9 proc. kanału głównego oraz 13,4 proc. kanałów tematycznych. Przychody grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wyniosły 263 mln zł, dzięki czemu udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 28,1 proc. Jest to kolejny okres wzrostu liczby usług telefonii komórkowej – o 564 tys. rdr, do 8 mln, co jest wynikiem skutecznej realizacji strategii sprzedaży usług do pojedynczego klienta oraz wprowadzenia atrakcyjnych taryf adresowanych do klientów kontraktowych, jak również dużego popytu wśród klientów biznesowych. Łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wyniosła 5 mln. Wysoka, stabilna baza usług internetu wynosi 1,8 mln. W I kwartale 2020 r. klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali ok. 350 PB danych (wzrost o 33 proc. rdr). W zasięgu sieci LTE grupy jest blisko 100 proc. Polaków, a LTE Advanced – 82 proc. mieszkańców kraju.

2020-06-25
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket