Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

CONCEPT

30 lat pasji do AGD

30 lat pasji

Rozmowa z Moniką Kasprzyk – dyrektor handlową Concept Polska sp. z o.o.

Redakcja: W ostatnich tygodniach nasze życie zmieniło się o 180° z uwagi na epidemię koronawirusa. Jak w tym czasie radzi sobie branża AGD i Concept?

Monika Kasprzyk: Ubiegły rok zakończyliśmy pozytywnie i w równie optymistycznych nastrojach weszliśmy w nowy. Intensywnie pracowaliśmy nad kolejnymi projektami, jednak w wyniku pandemii koronawirusa musieliśmy przyjrzeć się sytuacji na rynku AGD i odpowiednio zareagować. Nasza branża, podobnie jak wiele innych, musiała wejść na inne tory. Z jednej strony nastąpiło wyhamowanie, spowodowane zaleceniami o pozostaniu w domu, z drugiej zaś konieczność odnalezienia się w nowych realiach.

Duża część handlu ze sklepów stacjonarnych przeniosła się przez to do e-commerce. Jak przygotował się na to Concept i jak duże wzrosty odnotowano w sprzedaży internetowej?

Przeniesienie handlu do sklepów internetowych to nie tylko zmiana miejsca, ale również asortymentu oraz sposobu komunikacji z klientem ostatecznym. Odnotowaliśmy znaczne wzrosty w grupach produktowych, m.in. w urządzeniach do kuchni, przy pomocy których rodziny pozostające w domach mogły poświęcić więcej czasu na wspólne przygotowywanie posiłków. Dotyczy to przede wszystkim wypiekaczy do chleba, które w pierwszych dniach pandemii sprzedawały się bardzo dobrze. Pielęgnacja włosów to kolejna grupa, która przy okazji zamkniętych salonów fryzjerskich zanotowała spory wzrost sprzedaży. W tym przypadku nieodzowne okazały się strzyżarki do włosów. Lodówki to asortyment, który również przyniósł nam wzrost obrotu w ostatnich dniach.

Czy spadki sprzedaży w sklepach stacjonarnych da się w jakikolwiek sposób odrobić przez e-commerce, czy jest to jedynie minimalizowanie strat?

Wydaje się, że wzrost sprzedaży w e-commerce nie spowoduje odrobienia spadków w sprzedaży detalicznej, jednak widzimy w tej zmianie wiele potencjału. Do tej pory skupiliśmy się na dystrybucji sprzętu do sklepów detalicznych, dziś zaś intensywnie pracujemy z klientami sprzedającymi w sieci i ta współpraca to coś więcej niż minimalizowanie strat. Rozwinęliśmy także ofertę sklepu własnego. Na terenie Wrocławia, gdzie jest zlokalizowana nasza siedziba, oferujemy np. dostawę na telefon i e-mail w tym samym dniu, w którym wpłynie zamówienie.

30 lat pasji

Niesłabnącą popularnością cieszą się urządzenia kuchenne do zdrowego przyrządzania żywności. Ostatnim hitem jest sprzęt do przygotowywania domowych wyrobów, np. wypiekania chleba. (Fot. Concept (x3))

30 lat pasji
30 lat pasji

Podobnie jak inne marki część swoich urządzeń Concept importuje m.in. z Chin. Czy epidemia na rynku chińskim zachwiała w znaczący sposób łańcuchem dostaw?

Już na początku roku wiedzieliśmy, że dostawy z Chin mogą być zachwiane. W okolicach chińskiego Nowego Roku było to już pewne. Podjęliśmy działania, aby zminimalizować ograniczenia i straty wynikające z braku dostępności. Z powodu pandemii koronawirusa również europejskie fabryki musiały zawiesić produkcję, natomiast nasze dostawy z Chin dziś funkcjonują już na zadowalającym poziomie i z dnia na dzień jest coraz lepiej.

Na pewno klienci coraz częściej poszukują sprzętu, który pozwoli im usunąć bakterie i wirusy w domu? Co w tym segmencie oferuje Concept?

To prawda, urządzenia z funkcją wytwarzania pary cieszą się bardzo dużym powodzeniem. Para zabija bowiem aż 99 proc. bakterii i wirusów. Nasz topowy produkt w tym segmencie to CP3000 – mop parowy i odkurzacz 3 w 1 Perfect Clean. Jest to wyjątkowe urządzenie, pozwalające na jednoczesne odkurzanie i mycie podłogi parą. Warto podkreślić, że rynek nie oferuje klientom wielu takich sprzętów. W swojej ofercie posiadamy również wyjątkowe rozwiązanie w postaci pionowego odkurzacza akumulatorowego VP4170 3 w 1 Real Force. Ma on w wyposażeniu turboszczotkę z lampą UV, dzięki której możemy pozbyć się wszystkich alergenów, bakterii, roztoczy i innych niebezpiecznych mikroorganizmów. Wszystko to bez użycia chemii.

Jakie obecnie trendy można zobaczyć na rynku drobnych urządzeń domowych?

Jednym z trendów, który wydaje się obecnie najważniejszy, są urządzenia z możliwością podłączenia do Internetu. „Inteligentne” rozwiązania ułatwiają nam codzienne życie. W tę grupę silnie wpisują się odkurzacze automatyczne. W naszej ofercie mamy obecnie dwa modele z możliwością sterowania przy użyciu aplikacji We Back. Do końca roku planujemy wprowadzenie kilku nowych modeli w tym segmencie asortymentowym. VR3000 – odkurzacz automatyczny Real Force i VR2010 – odkurzacz automatyczny Perfect Clean to również możliwość zadbania o bezpieczeństwo domu w okresie panującej pandemii. Oba modele mają funkcję mopowania. Wystarczy dodać odpowiedni środek dezynfekujący do zbiornika wody, a podłogi będą czyste i zdezynfekowane.

30 lat pasji

Nowością w segmencie odkurzaczy jest linia Real Force. Producent postawił w niej na jak największą wydajność i walory użytkowe urządzeń. (Fot. Concept (x3))

30 lat pasji
30 lat pasji

Całkiem niedawno Concept zaprezentował linię odkurzaczy Real Force, czym wyróżniają się te produkty?

Real Force to połączenie ekstremalnej mocy i nowoczesnych rozwiązań technicznych. Wszystkie elementy tej linii są najlepsze w swojej kategorii i bezkonkurencyjne. Rezultatem będzie idealnie czysty dom. Real Force to również niezwykły design – elegancki czarny kolor i czerwone elementy z pewnością wpasują się do wnętrza nowoczesnego domu. VR3000 – odkurzacz automatyczny Real Force to lider w tym segmencie, ale moim ulubieńcem jest VP6010 – pionowy odkurzacz akumulatorowy. Jest to model z jednostką napędową umiejscowioną na górze, co zapewnia efektywność odkurzania jak w przypadku klasycznego odkurzacza, a jednocześnie niesamowitą wygodę sprzątania bez ograniczenia, jakim jest przewód zasilający. To przyszłość każdego domu. Coraz więcej uwagi poświęcamy także zdrowemu żywieniu. Czy jest to widoczne w trendach sprzętu kuchennego? To trend, który jest na rynku już od dłuższego czasu. Smoothie makery, wyciskarki wolnoobrotowe oraz cała grupa produktów uzdatniających powietrze, takich jak oczyszczacze, osuszacze i nawilżacze powietrza. Concept Perfect Air to rozwiązania zarówno dla mniejszych, jak i większych gospodarstw domowych. Czyste powietrze jest bardzo ważne dla naszego zdrowia, dlatego należy dbać o jego jakość.

Dziękuję za rozmowę. Na koniec zapytam, czy chcieliby Państwo coś przekazać branży i klientom w tym trudnym czasie?

W 2020 r. obchodzimy 30-lecie działalności naszej firmy. W okolicznościach bez pandemii koronawirusa świętowalibyśmy to razem z naszymi klientami, ale zgodnie z powiedzeniem „Co się odwlecze, to nie uciecze”, wierzymy, że będzie wiele okazji do celebrowania tej okrągłej rocznicy. Firma znajduje się w dobrej kondycji ekonomicznej i tylko od nas zależy, w jakim miejscu znajdziemy się po powrocie do normalności. Obecnie nie skupiamy się na jej utrzymaniu, ale na możliwościach rozwoju, aktywnościach, inicjatywach i innowacjach. Przyspieszamy wszystkie procesy firmy, wprowadzając nowe sposoby komunikacji z klientami. Wierzymy, że jest to najlepsze rozwiązanie w tym niełatwym czasie.

Rozmawiał Gabriel Niewiński

O firmie Concept

O firmie

Jindřich Valenta – twórca i właściciel marki Concept

Początki czeskiego przedsiębiorstwa Concept sięgają 1991 r., kiedy założyciel firmy Jindřich Valenta otworzył swój pierwszy sklep z artykułami gospodarstwa domowego, co stało się podwaliną jego dalszej działalności biznesowej. Dekadę później na rynku pojawiły się pierwsze urządzenia marki Concept. W 2003 r. postanowił otworzyć oddziały swojej firmy Elko-Valenta w Polsce i na Słowacji. Dziś już jako Jindřich Valenta – Concept firma oferuje bogate portfolio sprzętu AGD do kuchni i domu.

O firmie
2020-04-30

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2020 InfoMarket