CONCEPT

30 lat pasji do AGD

30 lat pasji

Rozmowa z Moniką Kasprzyk – dyrektor handlową Concept Polska sp. z o.o.

Redakcja: W ostatnich tygodniach nasze życie zmieniło się o 180° z uwagi na epidemię koronawirusa. Jak w tym czasie radzi sobie branża AGD i Concept?

Monika Kasprzyk: Ubiegły rok zakończyliśmy pozytywnie i w równie optymistycznych nastrojach weszliśmy w nowy. Intensywnie pracowaliśmy nad kolejnymi projektami, jednak w wyniku pandemii koronawirusa musieliśmy przyjrzeć się sytuacji na rynku AGD i odpowiednio zareagować. Nasza branża, podobnie jak wiele innych, musiała wejść na inne tory. Z jednej strony nastąpiło wyhamowanie, spowodowane zaleceniami o pozostaniu w domu, z drugiej zaś konieczność odnalezienia się w nowych realiach.

Duża część handlu ze sklepów stacjonarnych przeniosła się przez to do e-commerce. Jak przygotował się na to Concept i jak duże wzrosty odnotowano w sprzedaży internetowej?

Przeniesienie handlu do sklepów internetowych to nie tylko zmiana miejsca, ale również asortymentu oraz sposobu komunikacji z klientem ostatecznym. Odnotowaliśmy znaczne wzrosty w grupach produktowych, m.in. w urządzeniach do kuchni, przy pomocy których rodziny pozostające w domach mogły poświęcić więcej czasu na wspólne przygotowywanie posiłków. Dotyczy to przede wszystkim wypiekaczy do chleba, które w pierwszych dniach pandemii sprzedawały się bardzo dobrze. Pielęgnacja włosów to kolejna grupa, która przy okazji zamkniętych salonów fryzjerskich zanotowała spory wzrost sprzedaży. W tym przypadku nieodzowne okazały się strzyżarki do włosów. Lodówki to asortyment, który również przyniósł nam wzrost obrotu w ostatnich dniach.

Czy spadki sprzedaży w sklepach stacjonarnych da się w jakikolwiek sposób odrobić przez e-commerce, czy jest to jedynie minimalizowanie strat?

Wydaje się, że wzrost sprzedaży w e-commerce nie spowoduje odrobienia spadków w sprzedaży detalicznej, jednak widzimy w tej zmianie wiele potencjału. Do tej pory skupiliśmy się na dystrybucji sprzętu do sklepów detalicznych, dziś zaś intensywnie pracujemy z klientami sprzedającymi w sieci i ta współpraca to coś więcej niż minimalizowanie strat. Rozwinęliśmy także ofertę sklepu własnego. Na terenie Wrocławia, gdzie jest zlokalizowana nasza siedziba, oferujemy np. dostawę na telefon i e-mail w tym samym dniu, w którym wpłynie zamówienie.

2020-04-30
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket