Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

AMICA

Zapowiedź zmian u polskiego producenta AGD

Zapowiedź zmian

Fot. Amica
Stale zmieniające się trendy, nie tylko wśród konsumentów, ale także w produkcji AGD, skłaniają do przeprowadzania różnego rodzaju transformacji i unowocześniania przedsiębiorstwa. Wprowadzane zmiany są jednak nie tylko pogonią za teraźniejszością, ale przede wszystkim dobrą strategią na przyszłość. Z duchem czasu idzie również Amica.

W warszawskim hotelu Sheraton odbyła się konferencja prasowa, podczas której przedstawiciele firmy przybliżyli zaproszonym gościom proces transformacji cyfrowej pod nazwą „Amica 4.0”. W spotkaniu z dziennikarzami uczestniczyli Robert Stobiński – członek zarządu Grupy Amica ds. transformacji cyfrowej oraz Michał Rakowski – członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i kontrolingu. W praktyce transformacja jest częścią strategii HIT 2023, która została przyjęta jeszcze w 2014 r., a pod koniec 2019 r. doprecyzowana i dostosowana do sytuacji panującej obecnie na rynku AGD.

– HIT2023 jest pierwszą tak długoterminową strategią naszej spółki. Amica konsekwentnie inwestuje w innowacyjne rozwiązania technologiczne. Planowane inwestycje w obrębie cyfryzacji i automatyzacji w okresie 2020– 2023 wyniosą około 250 mln zł, natomiast wszystkie inwestycje w tym okresie zamkną się w kwocie ok. 500 mln zł. Tak duży procent zaplanowanych nakładów na cyfryzację i robotyzację wynika z wyzwań, jakie stawia przed nami rynek, oraz ambicji Grupy, ponieważ nie tylko chcemy utrzymać naszą dotychczasową pozycję, ale rozwijamy się, by osiągnąć zasięg globalny – powiedział Michał Rakowski.

Podczas spotkania przedstawiono wizję rozwoju polskiego producenta AGD, rozmawiano także o planach i inwestycjach Grupy Amica w szeroko pojętą cyfryzację oraz automatyzację i robotyzację na wszystkich poziomach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Amica przekształca się tym samym w „inteligentne” przedsiębiorstwo, które stale odkrywa na nowo i poprawia doświadczenia konsumentów, a także swoich pracowników. Po transformacji wzrosnąć mają wydajność produkcyjna i efektywność procesów wewnętrznych. Celem przekształceń jest ponadto opracowanie nowych modeli biznesowych, które przyczynią się do zwiększenia sprzedaży innowacyjnych urządzeń wprowadzanych na rynek.

– Inteligentne przedsiębiorstwo skupia się na zwiększaniu wydajności operacyjnej i efektywności procesów wewnętrznych oraz opracowywaniu nowych modeli biznesowych przy jednoczesnym czerpaniu z doświadczeń klientów i pracowników. Nasz plan zakłada m.in. wzrost produkcji oraz usprawnienie systemu dystrybucji produktów do klienta, a jednym z efektów podjętych prac jest wybudowany w 2017 r. automatyczny magazyn wysokiego składowania. Nasz projekt i nasze rozumienie cyfryzacji wyróżnia to, że ma ona dotyczyć wszystkich obszarów funkcjonowania Grupy. Skupiamy się jednocześnie na procesach dotyczących marketingu, zarządzania danymi, księgowości, dystrybucji czy obsługi klienta. Drugą częścią naszej transformacji będą zmiany w produkcji, takie jak robotyzacja i automatyzacja części procesów w fabryce kuchni we Wronkach – mówił Robert Stobiński, członek zarządu Grupy Amica ds. transformacji cyfrowej.

Co warte podkreślenia, zapowiadane zmiany obejmą nie tylko polski oddział, ale także pozostałe firmy i marki wchodzące w skład Grupy Amica.

Zapowiedź zmian

Prezentując szczegóły programu „Amica 4.0”, Robert Stobiński – członek zarządu Grupy Amica ds. transformacji cyfrowej wspomniał, że przez szybki rozwój Amica chce stać się jednym z trzech czołowych producentów sprzętu grzejnego w Europie. (Fot. Amica)

Zapowiedź zmian

Podczas spotkania Michał Rakowski (w środku) – członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i kontrolingu wspomniał o aspekcie wzrostu przychodów i zyskowności, jaką niesie za sobą transformacja cyfrowa. (Fot. Amica)

Zapowiedź zmian

Przedstawiciele firmy Amica byli zasypywani pytaniami od uczestników konferencji zainteresowanych zmianami, jakie mają zajść w Grupie Amica w najbliższych latach. (Fot. Amica)

2020-03-06

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2020 InfoMarket