Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

ZELMER

Nowy początek legendy

Nowy początek

Rozmowa z Andrzejem Woźniakiem – prezesem spółki Eurogama, będącej wyłącznym dystrybutorem marki Zelmer

Redakcja: Zelmer to jedna z kultowych polskich marek, która od dziesięcioleci gości w naszych domach. Może Pan wyjaśnić jej obecną sytuację – kto jest jej właścicielem i jaki w tym udział ma firma Eurogama?

Andrzej Wozniak: Dotychczasowym właścicielem marki był niemiecki koncern BSH Group, który zakupił Zelmera w 2013 r. Od 1 stycznia bieżącego roku nowym właścicielem brandu jest hiszpański producent i dystrybutor drobnego sprzętu AGD – firma B&B Trends. Eurogama Sp. z o.o. została natomiast wyłącznym dystrybutorem Zelmera. Współpracujemy z B&B od kilku lat. Zrealizowaliśmy wspólnie kilka zakończonych sukcesem projektów, stąd, naturalną koleją rzeczy, projekt Zelmer. Dla nas to przede wszystkim wielki zaszczyt. Niezmiernie cieszy nas fakt, że wspólnymi siłami z hiszpańskim partnerem udało nam się najpierw ocalić markę, aby teraz móc kontynuować jej dziedzictwo i wspólnie ją rozwijać.

Koncern B&B Trends może nie być szerzej znany na polskim rynku, tymczasem w Hiszpanii, skąd pochodzi, zarządza ważnymi, lokalnymi markami. Kim są nowi właściciele Zelmera?

B&B Trends to hiszpańska grupa z dużym doświadczeniem w branży SDA z fabrykami w Europie, zatrudniająca ponad 250 pracowników. Jej produkty są obecnie sprzedawane w ponad 50 krajach pod markami Ufesa, DI4 i Daga. Grupa utrzymuje międzynarodowy rozwój po przejęciu w 2018 r. historycznej, hiszpańskiej marki Ufesa oraz grupy produktów w obszarze pielęgnacji odzieży od BSH Group, w tym fabryki w Vitorii i R&D Center (centrum badawczo-rozwojowego).

Jak zmiana właściciela ma się do portfolio produktowego? Czy czeka je całkowite odświeżenie, a może znajdzie się w nim miejsce na klasyczne i popularne modele? W końcu, zwłaszcza w Polsce, Zelmer kojarzy się z kilkoma kategoriami, jak np. świetne odkurzacze czy maszynki do mielenia mięsa.

Jako priorytet postawiliśmy sobie na celu zaangażowanie w projekt jak największej liczby polskich i europejskich producentów, aby marka była kontynuowana w oparciu o dawnego ducha rzeszowskiego Zelmera. Obecnie 4 lokalne fabryki oraz 3 kolejne z państw ościennych biorą udział w przedsięwzięciu, jakim jest zapewnienie ciągłości marce. Kraje azjatyckie również wchodzą w grę, ale tylko i wyłącznie najlepsze, wyspecjalizowane fabryki. Oczywiście, stawiamy na kontynuację wielu kultowych produktów, ale równolegle mamy zamiar wprowadzać kolejne, nowe dla tego brandu kategorie, w sprzedaży których mamy duże doświadczenie. W tym momencie bieżące portfolio liczy sobie około 120 produktów, a w drugiej połowie roku planujemy poszerzyć je o kolejne kilkadziesiąt pozycji. Kluczowa dla nas jest przede wszystkim najwyższa jakość i niezawodność. 

Nowy początek

Z jakimi produktami w ofercie startuje marka Zelmer?

Główna grupa produktowa to oczywiście trwałe i wydajne maszynki do mięsa, w pełni kompatybilne z dotychczas sprzedawanymi modelami. Kolejną są odkurzacze, gdzie poza typowymi workowcami zdecydowaliśmy się również na modele pionowe, zarówno sieciowe, jak i akumulatorowe. Mamy całą gamę czajników elektrycznych, na czele z kluczowymi modelami schodzącymi z taśmy w Rzeszowie. Bardzo duży nacisk położyliśmy na świetnie wyposażone modele blenderów ręcznych oraz żelazek i generatorów pary. W tych dwóch ostatnich kategoriach dominować będą modele wyprodukowane w hiszpańskiej fabryce B&B. W ofercie nie zabraknie również produktów sezonowych, takich jak wentylacja, ogrzewanie czy suszarki do owoców i grzybów. Lada chwila w naszym magazynie pojawią się krajalnice, blendery kielichowe o dużej mocy oraz sokowirówki. Zapewniam, że to tylko przedsmak wielu atrakcyjnych nowości.

Zelmer oferował również AGD wolnostojące i do zabudowy, czy te produkty również znajdą się w portfolio B&B Trends?

Na tę chwilę postanowiliśmy skupić się na asortymencie z obszaru małego AGD.

Ze względu na dużą konkurencję rynek małego AGD jest niezwykle trudny. Co jeszcze oprócz marki będzie stanowiło siłę Zelmera?

Zelmer to przede wszystkim funkcjonalność i niezawodność. Ponad 60 lat wnikliwej obserwacji trendów i potrzeb konsumentów robi swoje. To ogromne doświadczenie wspierane przez najwyższej klasy projektantów, inżynierów, specjalistów oraz skutecznej obsługi klienta. Chciałbym jednak podkreślić, że Zelmer to nie tylko tradycja, ale też wizjonerskie spoglądanie w przyszłość, uważne słuchanie użytkowników i wychodzenie naprzeciw ich codziennym zmaganiom w kuchni, utrzymaniu czystości w domach i trosce o odzież. Naszym celem jest być krok przed tymi potrzebami w dostarczaniu niezawodnych, użytecznych, a jednocześnie estetycznych i korzystnych cenowo rozwiązań, jak również równolegle kontynuować dawną filozofię marki. 

Nowy początek

W jakich kanałach dystrybucyjnych zobaczymy „nowego” Zelmera?

Naszym założeniem jest powszechna dostępność marki, a gdzie produkty pojawią się fizycznie, to już rynek zweryfikuje. Na tę chwilę jesteśmy w kontakcie z większością dystrybutorów z branży.

Duże znaczenie ma kwestia obsługi posprzedażnej. Jak jest zorganizowany serwis sprzętu marki Zelmer?

Serwis i obsługa posprzedażowa jest dla nas jedną z kluczowych kwestii. Od kilku lat posiadamy własny, centralny punkt serwisowy działający na zasadzie door to door. Oczywiście, jeśli w przyszłości będzie taka konieczność, nie wykluczamy otwarcia kilku kolejnych placówek tego typu na terenie całego kraju. Nasz cel to: sprawnie, fachowo i zawsze na czas.

Gdzie będą produkowane nowe urządzenia marki Zelmer?

Produkcja odbywa się zarówno w Europie, np. w Polsce czy Hiszpanii, jak i na Ukrainie i w Azji w wyspecjalizowanych centrach produkcyjnych. Znajdują się one pod stałym nadzorem wysokiej klasy specjalistów, naszych techników serwisowych oraz R&D Center czyli centrum badawczo-rozwojowego. Zapewniam, że każdy z produktów znajdujących się w aktualnej ofercie przed rozpoczęciem produkcji został bardzo wnikliwie przebadany i przetestowany.

Czy możemy spodziewać się inwestycji B&B Trends na polskim rynku, np. w nowe fabryki?

Przede wszystkim chcemy wspierać polskich – lokalnych producentów, aczkolwiek w tym momencie nie ma ich wystarczająco dużo, dlatego budowa własnej fabryki bądź dofinansowanie i rozwój którejś z już działających są bardzo poważnie brane pod uwagę.

Oprócz lokalnej renomy produkty Zelmera są popularne na innych rynkach. W jakich jeszcze krajach będzie obecna marka Zelmer?

W tym roku chcemy skupić się na krajowym rynku, budowie szerokiego portfolio, jak największym rozwoju lokalnej produkcji oraz rozbudowie własnych struktur. Na kolejne kraje na pewno przyjdzie pora. Docelowo w pierwszej kolejności chcielibyśmy, aby marka pojawiała się na półkach w krajach, gdzie przez lata również miała silną pozycję.

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w rozwoju marki.

Rozmawiał: Gabriel Niewiński 

O marce Zelmer

O marce

Niemal legendarna polska marka może pochwalić ponad 60-letnią historią. Kolejne pokolenia Polaków wychowywały się domach, gdzie codziennie użytkowane były urządzenia z rzeszowskich fabryk. Od lat są cenione za funkcjonalność, trwałość oraz niezawodność. Zelmer dostarcza urządzenia w takich grupach produktowych jak roboty kuchenne, sokowirówki, czajniki elektryczne czy krajalnice, a w segmentach odkurzaczy czy maszynek do mielenia mięsa od wielu lat jest marką pierwszego wyboru. Produkty z logo Zelmera eksportowano do 27 krajów na całym świecie. Od początku 2020 r. właścicielem marki jest hiszpańska grupa B&B Trends, która wykorzystując swoje doświadczenie w segmentach drobnego sprzętu AGD, odpowiada teraz za globalny rozwój Zelmera.

2020-03-04

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2020 InfoMarket