TCL

Strategia rozwoju, nowości CES, innowacyjna technika

Strategia rozwoju, nowości CES, innowacyjna technika

Rozmowa z Markiem Maciejewskim dyrektorem ds. rozwoju produktu w Europie w firmie TCL Electronics. 

Redakcja: TCL osiąga bardzo dobre wyniki sprzedaży. Czy może Pan przybliżyć nową strategię rozwoju AI x IoT?

Marek Maciejewski: Zmiany w strategii działania firmy rozpoczęły się od zmiany nazwy firmy z TCL Multimedia na TCL Electronics w celu odzwierciedlenia poszerzającej się oferty produktowej z zakresu elektroniki użytkowej i stworzenia systemu obejmującego różne kategorie odpowiadające rozwiązaniom „inteligentnego” domu, stylowi życia, elektronice konsumenckiej i sprzętowi AGD. Tworzenie nowych urządzeń będzie się odbywać przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technicznych, czyli zastosowania sztucznej inteligencji (AI), a łączyć je będzie Internet Rzeczy (IoT). Pierwsze zastosowania AI już są w telewizorach, które mogą obsługiwać asystentów Google Home i Alexa.

Jakie są przyczyny wzrostu sprzedaży telewizorów?

Jednym z sukcesów sprzedaży (TCL jest w końcu 2. producentem telewizorów na świecie) jest produkcja kolejnej generacji paneli LCD o większych przekątnych. TCL w 2019 r. uruchomił produkcje paneli LCD w fabryce określanej jako Generacja 11: tworzymy blok o rozmiarach 3 × 3,3 m w wypadku linii T6, panele w rozmiarach 6 × 75 cali lub 8 × 65 cali w wypadku linii T7 (otwarcie w roku 2020) oraz istniejąca już fabryka Generacji 8.5 – czyli panele o rozmiarach 6 × 55 cali lub 8 × 49 cali. Wydajność produkcyjna obu linii to w wypadku Gen 11 – 100 000 sztuk i dla Gen 8.5 – 140 000 sztuk substratów szkła miesięcznie. W zależności od klasy telewizora wykorzystujemy różne technologie umożliwiające dostarczenie obrazu najwyższej jakości: diody R, G LED w telewizorach z WCG, diody niebieskie i klisze QD (kropki kwantowe) w telewizorach QLED. W telewizorach z najwyższej półki zastosujemy podświetlenie Mini-LED, a w niedalekiej przyszłości będziemy drukowali ekrany QD OLED.

Firma TCL znana jest ze sprzedaży telewizorów budżetowych. Wizytówką możliwości technicznych są produkty premium. Czym się charakteryzują?

Tak, stale doskonalimy i rozwijamy produkty premium. W tym roku są to telewizory z serii X10 – 65X10. Jakość obrazu jest na najwyższym poziomie dzięki znanym już kropkom kwantowym (pokrycie zakresu i objętości barw 100 proc. normy DCI-P3) i nowemu podświetleniu Mini-LED, które pojawi się w tym roku po raz pierwszy w telewizorach, oraz większym kątom oglądania bez pogorszenia jakości obrazu. Mini-LED w telewizorze 65-calowym UHD to podświetlenie backlight zawierające 768 stref (15 360 LED), wytwarzające światło o luminancji 1500 nt, z możliwością dynamicznego sterowania światłem każdej strefy, co zwiększy kontrast i efekty HDR. Dużą wagę przywiązujemy do nowoczesnego wzornictwa, aby obudowy wyróżniały się na tle konkurencji. Każdy telewizor grupy premium ma system dźwiękowy typu soundbar, w tym roku opracowany razem z firmą Onkyo, kompatybilny z systemem Dolby Atmos.

2020-02-20
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket