ZWIĄZEK CYFROWA POLSKA

Zadania branży cyfrowej na 2020 rok

Zadania branży cyfrowej

Dalszy rozwój sieci 5G, wzmocnienie cyberbezpieczeństwa kraju, cyfryzacja radia oraz rozdział środków z unijnego budżetu cyfrowego – to zdaniem branży cyfrowej i nowoczesnych technologii główne wyzwania w 2020 r.

Jak ocenia związek Cyfrowa Polska, który reprezentuje największe przedsiębiorstwa tego sektora, najpoważniejszym wyzwaniem, przed którym stoi branża w nowym roku, jest dalszy rozwój sieci piątej generacji, tym bardziej że stawka stojąca za technologią jest ogromna – dzięki nieporównywalnie większej przepływności, mniejszym opóźnieniom, obsłudze gigantycznej liczby urządzeń jednocześnie ma ona przynieść wpływy do budżetu, nowe miejsca pracy i wzrost całych sektorów gospodarki. – Wdrożenie i rozwój sieci piątej generacji przełoży się również na powstanie usług, które przy dzisiejszych możliwościach są nieosiągalne – mówi prezes związku Cyfrowa Polska Michał Kanownik i zaznacza, że kwestia 5G będzie kluczowa dla przyszłości rozwoju innowacyjności Europy względem rynków światowych. – Myślę, że najbliższe miesiące mogą być rozstrzygające dla 5G w Europie. Do tej pory prace nad wdrożeniem sieci w krajach Unii pozostawiały wiele do życzenia: państwa nie dysponowały strategiami wprowadzenia 5G, a rozmowy na temat sieci upływały w cieniu wątpliwości co do bezpieczeństwa całej infrastruktury – przypomina prezes związku. Cyfrowa Polska zwraca też uwagę, że myśląc o rozwoju 5G, nie można zapominać o cyberbezpieczeństwie – nie tylko infrastruktury, ale też konsumentów i przedsiębiorców. – Rolą państwa oraz naszej branży jest ciągłe podnoszenie świadomości wśród ludzi na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii. Z całą pewnością za wiedzą muszą pójść też zmiany legislacyjne, aby cyberbezpieczeństwo uzyskało systemowe wsparcie – ocenia Michał Kanownik.

Niemałe wyzwania stoją też przed gałęzią e-commerce i e-usług – zarówno w Polsce, jak i w Europie. Jak ocenia Kanownik, w kraju przyjdzie nam kontynuować walkę o uczciwą konkurencję w e- -handlu, który boryka się z problemem popularnych azjatyckich portali. Zdaniem związku w skali Unii kluczowe są nadchodzące reformy, które może przynieść Kodeks usług cyfrowych. Ryzyko zmian dyrektywy, na której opierają się usługi cyfrowe w Europie, oznacza, że trzeba w tej sprawie trzymać rękę na pulsie. W 2020 r. branża będzie musiała zadbać, żeby wszelkie regulacje usług cyfrowych handlu elektronicznego wpisywały się w ideę jednolitego rynku cyfrowego.

2020-02-10
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket