Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

PLATFORMA CANAL+

Nowe wyzwania, nowe możliwości

Nowe wyzwania,

O nowej platformie Canal+ rozmawiamy z Arturem Przybyszem wiceprezesem zarządu ds. sprzedaży i logistyki platformy Canal+.

Redakcja: Panie Arturze ostatni nasz wywiad był w momencie kiedy tworzyła się platforma nc+. Może Pan podsumować, co udało się zrobić przez te 7 lat.

Artur Przybysz: Przede wszystkim udało się nam utrzymać zaufanie naszych abonentów i pozostać liderem w obszarze płatnej telewizji premium w Polsce. Przez te lata nadal bardzo mocno inwestowaliśmy w zmieniający się rynek telewizyjny, wprowadzaliśmy do polskich domów kolejne technologie i wróciliśmy do strategicznych inwestycji Canal+ w produkcje własne oraz koprodukcje. Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników i będziemy dalej kontynuować budowę silnej marki Canal+.

Nowa platforma Canal+ to ci sami udziałowcy, a jakie cele wyznacza sobie kierownictwo na najbliższe lata?

Chcemy nadal dostarczać naszym abonentom najlepszej rozrywki premium, z wykorzystaniem najnowszych technologii. Już teraz jesteśmy absolutnym liderem rynku jeśli chodzi o dostęp telewizyjny do filmów, seriali i sportu w 4K. Udało nam się to zbudować w zaledwie dwa lata. Niebawem będziemy również bardzo dynamicznie rozwijać się w segmencie internetowym, dzięki planowanej usłudze myCANAL, która całkowicie zmieni sposób myślenia na temat telewizji. Obserwujemy również niesłabnące zainteresowanie naszymi rozwiązaniami internetu i telefonii komórkowej, w każdym kwartale notujemy wysokie pozycje w rankingu przenaszalności numerów. Nie zapominamy również o mocnych inwestycjach w kontent i zabezpieczaniu dla naszych abonentów najważniejszych praw filmowych i sportowych, to DNA naszego biznesu.

Czy spodziewa się Pan w zrostu klientów Platformy Canal+?

Od kilku lat notujemy stabilny wzrost bazy abonenckiej, co kłóci się z często spotykaną na rynku opinią, że „telewizja umiera”. Oczywiście, widzimy ogromny wzrost jeśli chodzi o konsumpcje na platformach VOD, ale „klasyczna” telewizja ma się bardzo dobrze – każdego miesiąca treści na platformie Canal+ ogląda ponad 2 miliony odbiorców. Niebawem wprowadzimy również na rynek usługę OTT myCANAL, która znakomicie wpisze się w trendy rynkowe, otwierając Canal+ kolejne możliwości szerokiej dystrybucji. W przyszłość patrzymy bardzo pozytywnie.

Canal+ nowe wyzwania

Wydaje się, że dla abonentów ważniejsza jest oferta filmowa, a mniej sprzęt na którym można go oglądać? Czy Canal+ będzie wprowadzał kolejne wersje odbiorników UltraBOX+?

Technologia i treści idą w parze. Proszę spojrzeć na gigantyczny skok technologiczny, który w ostatnich kilku latach można obserwować przy realizacji np. wydarzeń sportowych. Widzowie mogą teraz oglądać mecze piłki nożnej czując się tak, jak gdyby byli na stadionie. Wszystko dzięki technologii 4K, HDR czy wysokiej liczbie klatek (HFR). Żeby odbierać tego rodzaju treści, wymagany jest jednak odpowiedni sprzęt – dekoder i telewizor w standardzie 4K. Taki sam postęp obserwujemy w przypadku realizacji filmowych czy serialowych. Telewizja w tym momencie „przeskoczyła” kina, kojarzone do tej pory z najlepszą jakością. Z tego powodu będziemy dalej rozwijać naszą ofertę 4K – zarówno sprzętowo jak i kontentowo.

Canal+ to bardzo dobra oferta programowa. Czy potwierdza Pan informację, że Netflix wzmocni ofertę filmową platformy i na jakich warunkach będzie można z niej korzystać?

Tak, będzie to znakomite uzupełnienie naszej bogatej oferty sportowej, filmowej i serialowej. Już przed Świętami zaproponujemy usługę Netflix w połączeniu z Canal+ w bardzo atrakcyjnej cenie.

Rośnie zainteresowanie telewizją internetową, czyli możliwością streamowania dużej liczby kanałów TV na żywo bez konieczności użycia anteny satelitarnej. Czy to zmierzch przekazu satelitarnego do naszych domów?

Tak jak wspominałem, śmierć telewizji satelitarnej nam nie grozi. Szybki rozwój sieci transmisji danych za sprawą 5G da oczywiście zupełnie nowe możliwości odbioru treści, również dzięki ograniczeniu kosztów transmisji, jednak w tym momencie przekaz satelitarny pozostaje najbardziej efektywnym kosztowo sposobem dostarczenia sygnału. Rozwiązania VOD, OTT i klasyczne, satelitarne, będą w przyszłości koegzystować w modelu hybrydowym.

Dużym sukcesem było wdrożenie usługi pre-paid „Telewizja HD” ? Czy ta usługa będzie kontynuowana, czy zastąpią ją usługi OTT czy IPTV?

Jak najbardziej chcemy kontynuować „telewizję na kartę” w modelu pre-paid. W obszarach ze słabym dostępem do internetu będzie ona długo alternatywą dla nowszych rozwiązań takich jak OTT czy IPTV.

Dziękuję za rozmowę i życzę sukcesów w rozwoju nowej platformy.

Rozmawiał: Jerzy Justat

2019-12-03

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2020 InfoMarket