Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

AUDIO VIDEO SHOW

Hi-endowe audio i telewizory z wyjątkowym dźwiękiem

Hi-endowe audio

Listopad w branży audio-wideo po raz kolejny należał do wystawy Audio Video Show. W Warszawie odbyła się już 23. edycja tego wyjątkowego wydarzenia – drugiej co do wielkości tego typu imprezy w Europie. Po raz kolejny wystawa odbywała się w trzech miejscach jednocześnie – na PGE Narodowym oraz w hotelach Radisson Blu Sobieski i Golden Tulip.

Łącznie we wszystkich trzech lokalizacjach wynajęto aż 176 sal wystawowych oraz 50 stoisk. Rekord wynajętej powierzchni wystawienniczej został więc ponownie pobity. Aż 180 wystawców prezentowało sprzęt audio i audio-wideo ponad 660 marek. Odwiedzający wystawę nie mogli zatem narzekać na brak atrakcji zarówno dla oka, jak i dla ucha. Trudno byłoby tutaj wszystkie opisać, a więc skupimy się na wybranych ekspozycjach, urządzeniach i wydarzeniach, jakie miały miejsce podczas Audio Video Show 2019.

Wystawa ponownie trwała 3 dni – od piątku do niedzieli. Jak wspomniał organizator imprezy – Adam Mokrzycki – żeby zobaczyć i posłuchać wszystkich systemów audio, które prezentowane są podczas Audio Video Show, trzeba by w każdym pomieszczeniu wystawowym spędzić nie więcej niż 4 min, co jest raczej niewykonalne. Trzeba więc już przed wystawą dokładnie przeanalizować i zdecydować, jakie systemy audio chcemy zobaczyć. Zadanie ułatwiały autobusy targowe, kursujące co 15 min między PGE Narodowym a hotelem Radisson Blu Sobieski.

Odwiedzający ponownie mogli korzystać z aplikacji mobilnej, która nie tylko pomagała odnaleźć się w gąszczu ekspozycji wystawców, ale też przypominała o ważnych wydarzeniach, które odbywały się podczas Audio Video Show 2019.

Konferencja prasowa

Imprezę tradycyjnie otworzyła oficjalna konferencja prasowa. Podczas niej o tegorocznych atrakcjach wystawy opowiadał sam pomysłodawca i organizator – Adam Mokrzycki. Nie zabrakło również specjalistów z branży – Andrzeja Puczyńskiego (ZPAV) oraz Piotra Gmerka (HDTV Polska). Konferencję poprowadził znany dziennikarz radiowej Trójki – Piotr Metz.

Gościem specjalnym na spotkaniu prasowym był Lech Janerka – kompozytor, basista i autor tekstów, laureat licznych nagród, w tym sześciu Fryderyków, a także Złotego Fryderyka za całokształt twórczości oraz nagrody 100-lecia ZAIKS-u. Okazja do spotkania z Lechem Janerką była wyjątkowa, bo po 14 latach od wydania „Plagiatów” artysta powraca z nowymi utworami. Podczas spotkania z dziennikarzami opowiadał m.in. o procesie komponowania i nagrywania utworów, także tych z nadchodzącej płyty.

Złote kolumny i wyjątkowe podzespoły

Ogromna przestrzeń wystawowa na Audio Video Show zarezerwowana była dla firmy Horn Distribution i dystrybuowanych przez nią marek. Warszawski dystrybutor zajmował łącznie 6 pomieszczeń wystawowych i sporą przestrzeń w hallu PGE Narodowego.

Jedna z sal poświęcona była marce własnej Horn Distribution – Wilson. Prezentowano tutaj model Exclusive Line EL-10 w wyjątkowej, złotej wersji kolorystycznej. Po wystawie para kolumn została przekazana na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jurka Owsiaka.

W kolejnym pomieszczeniu odbywały się przedpremierowe odsłuchy najnowszego modelu marki Polk Audio. Mowa tutaj o potężnej podłogowej kolumnie z serii Legend. Po amerykańskiej premierze była to pierwsza prezentacja tych kolumn w Polsce, jeszcze przed oficjalnym ich przedstawieniem w Europie, które ma nastąpić w styczniu 2020 r.

Następne z pomieszczeń poświęcone było dwóm hi-endowym markom oferowanym przez firmę Horn Distribution – Sonus faber i Audio Research. Prezentowano brzmienie kolumn z serii Olympica Nova marki Sonus faber, które zasilane były komponentami z linii Fundation marki Audio Research – modelami LS28, VT80 SE, DAC9 i CD6.

Czwarte z pomieszczeń zarezerwowanych przez Horn Distribution należało do marki Canton – uznanego niemieckiego producenta kolumn głośnikowych. W tym roku główna prezentacja marki została zbudowana wokół rozwiązań z serii Smart, m.in. kina domowego skonstruowanego na bazie modeli Smart Soundbar 10 Silver, subwoofera Smart Sub 8 i kompaktowych głośników Smart Soundbox 3. Z nowości dostępne były również kolumny aktywne Smart GLE 9.

Dwie kolejne sale należały do duńskiej marki Dali. Wśród nowości można było posłuchać aktywnych głośników Rubicon C-6 i Rubicon C-2 oraz potężnych nowych głośników M-350 z serii Phantom, przeznaczonej do zabudowy. Przedstawiciele marki Dali prezentowali ponadto słuchawki bezprzewodowe, których duńska firma dotychczas nie oferowała. Nowością w ofercie są dwa modele – iO-4 oraz iO-6, które przyciągają swoim wzornictwem, a do tego świetnie brzmią. Na wystawie można było również posłuchać soundbara Dali Katch One, a więc tegorocznego laureata nagrody EISA w swojej kategorii.

W stadionowym hallu jak w domu

Strefę otwartą Horn Distribution przeznaczył przede wszystkim na ekspozycję soundbarów marek, które znajdują się w dystrybucji warszawskiej spółki. Nie zabrakło więc urządzeń Denona, Polk Audio i Definitive Technology, a wśród nich takich modeli jak Denon DHT-S516H, Definitive Technology Studio Slim czy Polk MagniFi Mini.

W specjalnie wydzielonej strefie można było też sprawdzić w praktyce m.in. słuchawki marki Denon – modele AH-D7200 i AH-D5200, współpracujące z najnowszymi urządzeniami Denona i Marantza, m.in. modelem PMA-150H.

Horn Distribution

Na tegorocznej wystawie jedną z największych powierzchni ekspozycyjnych mogła pochwalić się firma Horn Distribution. Można było sprawdzić w praktyce sprzęt m.in. takich producentów jak Polk Audio, Canton, Dali i Sonus faber. Nie zabrakło też sprzętu Wilsona – marki własnej Horn Distribution.

Horn Distribution
Horn Distribution
Horn Distribution
Horn Distribution
Horn Distribution

Premierowe komponenty stereo

Ponownie na targach, a konkretnie na PGE Narodowym, pojawił się jeden z największych polskich dystrybutorów hi-endowego sprzętu audio, czyli firma Audio Center Poland. W tym roku dla krakowskiego dystrybutora wystawa była miejscem premiery kilku bardzo ciekawych urządzeń. Firma Moon zaprezentowała premierowo dwa modele: 680D oraz 860A v2. Pierwszy z nich to przetwornik cyfrowo-analogowy wyposażony w moduł odtwarzacza plików MiND 2. Do urządzenia można wysłać sygnał Bluetooth aptX, a MiND 2 pozwala na odtwarzanie serwisów streamingowych, takich jak Tidal Masters, Qobuz Sublime+ i Deezer Hi-Fi. Z kolei urządzenie 860A v2 to nowa, potężna końcówka mocy typu dual mono z sygnałem prowadzonym w torze zbalansowanym. W drugiej wersji tego modelu wykorzystano rozwiązania opracowane dla „topowych” wzmacniaczy Moon 888.

Także firma Arcam zaprezentowała swój najnowszy sprzęt – wzmacniacz zintegrowany HDA SA30. Model ten rozwija koncepcję zaprezentowanego w 2018 r. wzmacniacza HDA SA20. Podobnie jak poprzednik wykorzystuje końcówkę mocy pracującą w klasie G. Jest kompatybilny z techniką AirPlay 2 i innowacyjnym systemem automatycznej korekcji akustyki Dirac Live. Wykorzystano w nim 32-bitowy przetwornik cyfrowo-analogowy. Urządzenie ma również przedwzmacniacz gramofonowy. Obsługuje kodowanie MQA i system Chromecast, a także oprogramowanie Roon. W systemie stereo Arcama wykorzystano kolumny Monitor Audio Gold 200 G5 (piątej generacji), które otrzymały w tym roku prestiżową nagrodę EISA.

Audio Center Poland

Na PGE Narodowym można było zobaczyć sprzęt z oferty Audio Center Poland, m.in. komponenty takich marek jak Arcam, Cambridge Audio, Monitor Audio, Moon czy Ruark Audio.

Audio Center Poland
Audio Center Poland
Audio Center Poland
Audio Center Poland
Audio Center Poland

Elektrostatycznie i nie tylko

Na PGE Narodowym i w hotelu Radisson Blu Sobieski sprzęt z oferty dystrybucyjnej prezentowała firma Polpak Poland. W tej pierwszej z wymienionych lokalizacji można było usłyszeć brzmienie nowej generacji kolumn marki Martin Logan z serii Motion wraz z subwooferami z linii Dynamo tego producenta. Kolumny współpracowały m.in. ze sprzętem z serii STR marki Anthem. Całość została skalibrowana z wykorzystaniem systemu korekcji akustyki pomieszczenia ARC Genesis.

W hotelu Radisson Blu Sobieski można było natomiast sprawdzić, jak spisują się podłogowe kolumny głośnikowe Persona 3F marki Paradigm. Grały one na zmianę z kolumnami elektrostatycznymi ESL Classic 9 z kolekcji Masterpiece marki Martin Logan. W skład zestawu stereofonicznego zasilającego wspomniane kolumny wchodziły końcówka mocy oraz przedwzmacniacz Anthem STR oraz akcesoria marek Xindak i XLO.

Na specjalnie przygotowanej ekspozycji można było również zobaczyć takie urządzenia marki Anthem jak amplituner kina domowego MRX-1120 oraz końcówka mocy MCA czy procesor dźwięku AVM-60. Nie zabrakło również innych modeli marki Martin Logan, znanej m.in. z produkcji wyjątkowych kolumn elektrostatycznych, m.in. naściennego modelu EFX. Polpak Poland prezentował także wybrane modele z wielokrotnie nagradzanych serii marki Paradigm – Persona, Premier, Monitor SE i Defiance.

Polska marka na polskiej wystawie

Na Audio Video Show obecna była również marka TAGA Harmony, której właścicielem jest Polpak Poland. W pomieszczeniu odsłuchowym można było sprawdzić brzmienie najnowszych kolumn podłogowych TAGA Harmony Platinum F-90 SL v.2, które zasilane były wzmacniaczem hybrydowym HTA-2500B.

Na wystawie można było też posłuchać kolumn podstawkowych Platinum B-40 SE v.2 grających w towarzystwie wzmacniacza hybrydowego HTA-700B w nowej, trzeciej już wersji. Polski producent prezentował też serię kolumn Platinum v.3. Nie zabrakło nie tylko klasycznych już wzmacniaczy takich jak HTR-1000CD czy HTA-25B, ale również nowości – filtra zasilania PF i hybrydowego modelu HTA-1000B, który dołączy do serii HTA już niedługo – na Audio Video Show można było go zobaczyć po raz pierwszy.

TAGA Harmony prezentowała ponadto wybrane modele z serii AV i Azure, które cieszą się olbrzymią popularnością wśród klientów polskiej marki. Producent nie zapomniał również o modelach instalacyjnych i okablowaniu TAGA Harmony. Warto dodać, że o akustykę pomieszczeń zarezerwowanych przez Polpak Poland zadbała firma Mega Acoustic.

Polpak Poland

W hotelu Radisson Blu Sobieski i na PGE Narodowym swoją ofertę dystrybucyjną prezentowała firma Polpak Poland. Nie mogło tutaj zabraknąć wyjątkowej jakości sprzętu marki TAGA Harmony i jej najnowszych wzmacniaczy hybrydowych oraz kolumn podłogowych.

Polpak Poland
Polpak Poland
Polpak Poland
Polpak Poland
Polpak Poland

Hi-endowe hity tegorocznej wystawy

Jak zwykle na wystawie nie zabrakło drogich, hi-endowych urządzeń, jak i całych systemów audio. Było ich tak wiele, że trudno wspomnieć jest o wszystkich. Jednym z największych hitów tegorocznego Audio Video Show był z pewnością system stereofoniczny firmy Gryphon Audio Designs, warty łącznie ok. 2 mln zł. Został on stworzony w oparciu o kolumny Kodo, monobloki Mephisto Solo, przedwzmacniacz Pandora oraz odtwarzacz CD Ethos.

Po raz kolejny na Audio Video Show 2019 można było usłyszeć brzmienie referencyjnego systemu audio manufaktury MBL Akustikgeräte z przypominającymi klepsydrę wyjątkowymi omnipolarnymi głośnikami Radialstrahler MBL 101 X-treme. W skład systemu wchodziła również elektronika z serii Reference – 4 monofoniczne wzmacniacze mocy MBL 908A, przedwzmacniacz MBL 6010D oraz odtwarzacz MBL 1611F/1621.

Wyjątkowe, także pod względem wykonania, były potężne, bo mierzące 2,5 m, kolumny z wysokotonowym głośnikiem plazmowym. Mowa tutaj o modelu Campanile 2 niemieckiej Acapelli. Razem z kolumnami, które prezentowano w hotelu Radisson Blu Sobieski, można było podziwiać hi-endowy wzmacniacz Marton Opusculum Omni 1. Na wystawie można było również zobaczyć najdroższy gramofon świata – Transrotor Artus, warty ponad 600 tys. zł.

Hi-end

Po raz kolejny na wystawie nie zabrakło drogich systemów audio, sprowadzanych specjalnie na to wydarzenie. Jednym z najdroższych zestawów w tym roku był warty ok. 2 mln system marki Gryphon Audio Designs.

Hi-end
Hi-end
Hi-end
Hi-end
Hi-end

Strefa słuchawkowa

Dużą popularnością podczas tegorocznej wystawy cieszyła się strefa słuchawek. Jest to jedyna w Polsce wystawa tych mobilnych urządzeń na taką skalę i o takim charakterze. Kluczową jej zaletą jest możliwość przetestowania prezentowanych modeli za pomocą własnego telefonu lub odtwarzacza muzyki. Oprócz słuchawek dostępne do testowania były także odtwarzacze przenośne oraz wzmacniacze słuchawkowe.

Można było tutaj sprawdzić w praktyce modele ponad 50 czołowych na rynku marek, m.in. takich producentów jak Bang & Olufsen, JBL, Sennheiser, Panasonic, Philips, Beyerdynamic czy Audio-Technica. Wśród prezentowanych na Audio Video Show modeli były słuchawki zarówno za 100 zł, jak i za 100 tys. zł. Jedną z atrakcji był zestaw słuchawkowy HiFiMan Susvara. Model ten kosztuje ok. 80 tys. zł!

Słuchawki

Po raz kolejny na targach nie zabrakło specjalnej strefy dla miłośników mobilnego sprzętu audio, a więc odtwarzaczy osobistych i słuchawek. Tego typu sprzęt można było również zobaczyć na stoiskach wielu producentów we wszystkich trzech lokalizacjach, w których odbywała się wystawa.

Słuchawki
Słuchawki
Słuchawki
Słuchawki
Słuchawki

Strefa winyli

Po raz kolejny na Audio Video Show zorganizowano strefę winyli. Właściwie nie była to jedna duża strefa, bo punkty sprzedaży „czarnych płyt” można było znaleźć w kilku miejscach – zarówno na PGE Narodowym, jak i w hotelu Radisson Blu Sobieski. Strefa winyli była znakomitą okazją dla zwiedzających, by zakupić zarówno klasyczne wydania płytowe w atrakcyjnych cenach, jak i nowości. Fani analogowego brzmienia mogli wybierać spośród kilkunastu tysięcy tytułów z oferty czołowych sklepów z płytami gramofonowymi z całej Polski. Można było tu znaleźć niemal każdy gatunek muzyczny – od klasycznego rocka i muzyki alternatywnej, soulu, elektroniki, jazzu, bluesa, po world music oraz muzykę klasyczną i eksperymentalną.

Gwiazdy na wystawie

Gościem specjalnym tegorocznej wystawy był, wspomniany już wcześniej, Lech Janerka. Podczas spotkania na PGE Narodowym, które poprowadził Piotr Metz, mogliśmy usłyszeć dwa premierowe nagrania, w tym singiel zatytułowany „Om”. Nowej płyty Lecha Janerki możemy spodziewać się już wiosną 2020 r. System audio, na którym prezentowano utwory, składał się z kolumn głośnikowych Wilson Audio Alexia Series 2, przetwornika strumieniowego dCS Bartók oraz monobloków Dan D’Agostino Progression.

Na 23. edycji wystawy pojawiły się ponadto takie gwiazdy jak Natalia Przybysz (znana przede wszystkim jako współzałożycielka i wokalistka zespołu Sistars), wybitny polski kompozytor Krzesimir Dębski, producent muzyczny Bartek Dziedzic (odpowiadający m.in. za produkcję płyty „Małomiasteczkowy” Dawida Podsiadły) oraz muzycy jazzowi – Wojciech Karolak i Adam Czerwiński.

Jak się okazuje, warszawska wystawa jest też świetną okazją do prezentacji premier płytowych szerokiej publiczności. Podczas Audio Video Show można było na tydzień przed oficjalną premierą posłuchać najnowszego albumu Celine Dion – „Courage”. I to w wyjątkowej jakości, bo na sprzęcie niemieckiej firmy T+A.

Jak przystało na wyjątkowe wydarzenie w branży audio, na wystawie pojawiło się wielu sławnych polskich dziennikarzy muzycznych. Oprócz wspomnianego już Piotra Metza byli to m.in. Marek Niedźwiedzki, Marek Sierocki, Piotr Stelmach, Marcin Bąkiewicz czy Hirek Wrona. Podczas rozmaitych spotkań opowiadali oni o swojej muzycznej pasji, prezentowali też wyjątkowe nagrania. Ostatni ze wspomnianych dziennikarzy opowiadał m.in. o historii muzyki z duszą, czyli o soulu, a także o potędze basu. Swoje prezentacje muzyczne przeprowadził z wykorzystaniem sprzętu marki TAGA Harmony, której jest zresztą ambasadorem.

W sali wystawowej ze sprzętem marki TAGA Harmony pojawił się również Noon, czyli polski muzyk i kompozytor Mikołaj Bugajak. Podczas jego prezentacji można było posłuchać m.in. utworów z albumu zespołu Hash Cookie zatytułowanego „Dom” oraz nagrania „Spectrum” stworzonego dla brytyjskiej wytwórni First Word Records.

Ludzie

Warszawska wystawa to nie tylko sprzęt audio, ale także wyjątkowi ludzie związani od lat z branżą muzyczną. Na Audio Video Show nie brakuje więc spotkań z gwiazdami estrady, dziennikarzami muzycznymi czy przedstawicielami marek prezentowanych podczas imprezy.

Ludzie
Ludzie
Ludzie

Koncerty na scenie i nie tylko

Na Audio Video Show nie zabrakło także muzyki granej „na żywo”. Po raz pierwszy w historii imprezy na PGE Narodowym utworzono scenę, na której odbywały się koncerty. W sali kinowej, zlokalizowanej na poziomie –1, wystąpili młodzi, obiecujący artyści, tacy jak Arek Kłusowski, Hash Cookie, Limboski, Olga Polikowska, Sanah, Stach Bukowski, Swiernalis oraz Tappahall.

W hotelu Radisson Blu Sobieski koncertował świetny kompozytor i instrumentalista, związany niegdyś z legendarną artrockową grupą Exodus – Władysław „Gudonis” Komendarek. Po raz kolejny został on zaproszony na Audio Video Show przez firmę Trimex.

Prelekcje i warsztaty

Organizatorzy przygotowali dla odwiedzających wiele ciekawych prelekcji. O prawidłowej kalibracji gramofonów opowiadał – podobnie jak w ubiegłym roku – Michael Fremer, dziennikarz amerykańskiego magazynu „Stereophile”, światowej sławy specjalista w sprawach sprzętu analogowego.

Podstawy adaptacji akustycznej omawiał Bartłomiej Chojnacki z firmy Mega Acoustic. Podczas jego prelekcji można było dowiedzieć się, jak prawidłowo rozmieszczać panele akustyczne i jak je dobierać – gdzie umieścić panele pochłaniające, a gdzie rozpraszające falę akustyczną.

Na PGE Narodowym odbyły się też m.in. warsztaty zorganizowane przez warszawską tłocznię płyt WM Fono, podczas których omawiano trendy na rynku nośników fizycznych – winyli i płyt CD. Z kolei w hotelu Golden Tulip miało miejsce spotkanie z charyzmatycznym brytyjskim recenzentem magazynu „HiFi News” – Kenem Kesslerem, który opowiadał o fenomenie magnetofonów szpulowych.

Soundbary

Na wystawie prezentowano wiele rozmaitych soundbarów, które świetnie uzupełniają ofertę telewizorów. Nie zabrakło modeli obsługujących zaawansowane systemy surround, m.in. Dolby Atmos.

Soundbary
Soundbary
Soundbary

Wideo na Audio Video Show

Na wystawie można się było zapoznać z ofertą telewizorów marek TCL, Philips i Panasonic. W telewizorach coraz większe znacznie mają systemy audio, które mają zróżnicowaną konstrukcję w zależności od klasy telewizora. Płaskie telewizory uniemożliwiają instalację dobrej jakości głośników. Najczęściej są to dwa głośniki szerokopasmowe. Lepszym rozwiązaniem są montowane zestawy głośnikowe typu soundbar, można też oddzielnie dokupić soundbar i głośnik niskotonowy.

Standardem w konstrukcji telewizorów staje się funkcja HDR (High Dynamic Range). Jej wpływ na jakość obrazu jest większy niż rozdzielczość wyświetlacza. Zwiększa kontrast w ciemnych i jasnych obszarach obrazu, jak i punktowo jasność w takich scenach jak zachody słońca, rozbłyski wybuchów czy światła reflektorów, aby uzyskać wrażenia jak w rzeczywistości. Najlepsze efekty są widoczne, jeśli telewizor dekoduje materiał wideo w formatach HDR Dolby Vision i HD10+. Duży ekran to doskonały obraz odtwarzanych gier. W telewizorach pojawiły się funkcje, które dostosowują obraz z konsol do gier, aby jak najlepiej wyglądały na dużym ekranie.

Premierę na wystawie miał 55-calowy telewizor TCL EC780 z doskonałym stosunkiem jakości obrazu do ceny, który będzie kosztował ok 3000 zł. Potwierdził to test przeprowadzony na stoisku firmy. Obraz EC780 był porównywany z ubiegłorocznym modelem tej klasy – DC760. Przy porównywaniu tych samych obrazów HDR Dolby Vision (EC780) i HDR10 (DC760) w najnowszym modelu można było zobaczyć znacznie więcej szczegółów. Także bardzo krótki czas opóźnienia input lag (9 ms) zadowoli graczy. System głośnikowy marki Onkyo w postaci soundbara pod ekranem zawiera cztery głośniki o mocy 60 W. Może być odtwarzany dźwięk w standardach Dolby AC-4 i Dolby Atmos.

Atrakcją był także pierwszy na świecie telewizor TCL X10 z nowatorskim podświetleniem zawierającym 15 000 mini-LED, zgrupowanych w 768 strefach. Dzięki wygaszaniu poszczególnych stref można uzyskać bardzo dobre odtwarzanie czerni i duży kontrast obrazu. Poszerzony zakres barw otrzymano dzięki zastosowaniu warstwy QLED (100 proc. pokrycia palety barw standardu DCI-P3). W sklepach telewizor pojawi się na początku przyszłego roku w cenie ok 2500 euro. Wspólną cechą prezentowanych telewizorów marki TCL jest system Android TV 9.0 z dostępem do aplikacji ze sklepu Google Play i Asystent Google.

W tym roku firma TCL pokazała także swoje soundbary. Można było posłuchać zestawu Dolby Atmos Ray Danz współpracującego z bezprzewodowym subwooferem. Innowacyjny system dźwiękowy 3.1-kanałowy o mocy 300 W zawiera specjalne kanały dźwiękowe i tworzy przestrzeń z efektami akustycznymi, jakie słyszymy w kinie. Ray Danz został nagrodzony na IFA 2019.

Wśród sprzętu audio, jaki można było zobaczyć na stoisku TCL, wyeksponowano także słuchawki, a wśród nich dokanałowy model ELIT200NC z elastycznym pałąkiem na szyję, modułem Bluetooth 4.2. i aktywną redukcją hałasu. Firma TCL pokazała również nauszny model MTRO200BT z Bluetooth 4.2 i pojemną baterią, która pozwala na odtwarzanie muzyki do 20 godz.

Firma Philips inwestuje w telewizory z wyższej półki z wyświetlaczami OLED i bardzo dobrymi zestawami audio. Współpraca ze znaną firmą Bowers & Wilkins zaowocowała wieloma zmianami konstrukcyjnymi w systemach głośnikowych telewizorów marki Philips. Największe wrażenie sprawiał dźwięk systemu dźwiękowego Bowers & Wilkins w telewizorze OLED+ z serii 984, który nie tylko bardzo dobrze odtwarza ścieżki audio filmowe, ale także muzykę, np. z płyt CD. Najlepszy zestaw głośnikowy tej marki zawiera oddzielny głośnik wysokotonowy i trzy głośniki średniotonowe dużej mocy. W tańszym modelu OLED+ 934 2.1.2-kanałowy soundbar wyposażono w dwa głośniki skierowane ku górze, wykorzystywane przy odtwarzaniu filmów ze ścieżką dźwiękową Dolby Atmos. Philips pokazał także serię soundbarów z Dolby Atmos do tańszych telewizorów. Telewizory OLED marki Philips mają certyfikat Ultra HD Premium.

Telewizory OLED marki Philips w porównaniu z innymi producentami wyróżnia system Ambilight cztero- lub trójstronny, który poszerza wrażenia wzrokowe poza ekran. Dzięki LED umieszczonym z tyłu ekranu wyświetlana jest kolorowa poświata dostosowana do kolorów odtwarzanego obrazu filmów, gier, a nawet muzyki.

Na stoisku marek Panasonic i Technics można było zobaczyć referencyjny telewizor OLED GZ2000, z największą jasnością obrazu w trybie HDR 1000 nt i specjalnym chłodzeniem panelu. Przy kalibracji obrazu współpracowali specjaliści z Hollywood, którzy opracowali tryb THX Cinema do filmów w usługach strumieniowanych, np. z serwisu Netflix, czy trybu gry do konsol wideo. Zestaw głośnikowy marki Technics ma moc 140 W. Telewizor obsługuje standardy audio-wideo: Dolby Atmos, Dolby Vision i HDR10+.

Telewizory

Na PGE Narodowym atrakcją były najnowsze telewizory marek TCL i Philips. Na stoisku TCL można było pograć na dużym ekranie i zobaczyć test telewizora EC780. Philips promował telewizory OLED+ z systemem Bowers & Wilkins.

Telewizory
Telewizory
Telewizory
Telewizory
2019-11-28

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket