AB

Sieć partnerska w praktyce, nie tylko z nazwy

Sieć partnerska w praktyce,

Krzysztof Sumara – business development manager w firmie AB S.A.

Redakcja: Za nami kolejna, szósta już edycja targów „AB Innovation Days”. Co roku odwiedzają ją zarówno klienci grupy AB, jak i właściciele sklepów należących do waszej sieci Kakto. Jakie wrażenia towarzyszą wam po tegorocznej odsłonie tej imprezy?

Krzysztof Sumara: Targi AB Innovation Days to nowoczesna formuła wykreowana przez AB. W tym wydarzeniu AB wchodzi w rolę katalizatora współpracy pomiędzy dostawcami oraz klientami zrzeszonymi w naszej sieci franczyzowej Kakto oraz klientami spoza Kakto, czyli z tzw. kanału niezależnego. Wydarzenie jak co roku ma walor szkoleniowo- ekspozycyjny. AB Innovation Days to także jeden z niewielu eventów w kraju, podczas których producent na żywo może zaprezentować swoje nowinki technologiczne i zwrócić uwagę na atuty, które pomagają zwiększyć sprzedaż i marże. Widzimy, że nasi klienci są coraz bardziej uważni. Podczas tegorocznej edycji AB Innovation Days poszukiwali nowych kategorii i grup produktowych, które mogliby zaimplementować w swoich sklepach. Kategorie AGD, których do tej pory nie sprzedawali, telefony, produkty smart home to obszary, które staną się uzupełnieniem oferty sklepów handlujących AGD i RTV. Ważnym elementem składowym jest również rozwój segmentu usług dodanych. Mógłbym tak długo wymieniać, ale zaproszę po prostu do odwiedzenia abonline. pl, aby przekonać się, jak bardzo wychodzimy naprzeciw potrzebom sprzedawców detalicznych.

Grupa AB to potężna organizacja o blisko 30-letniej tradycji, wielomiliardowych obrotach, bez wątpienia niekwestionowany dziś lider sektora IT w Polsce. Produkty AGD i RTV dołączyły jednak do waszej oferty stosunkowo niedawno. Co zdecydowało o rozwoju grupy w tych obszarach rynku?

Zgadza się, to są fakty, że grupa AB to organizacja o wielomiliardowych obrotach i o 30 letniej tradycji w kategoriach IT. Natomiast przymiotnik potężny deprymuje. Jesteśmy bowiem otwarci i dostępni dla naszych partnerów. Centrum zarządzania firmą skupione jest w podwrocławskich Magnicach. Tu wszyscy st ąpają mocno po ziemi, słuchają i współpracują ze swoimi klientami, partnerami handlowymi. Wsłuchiwanie się w potrzeby naszych partnerów, a nawet ich antycypowanie, jest wpisane w nasze DNA. Produkty AGD/ RTV stały się naturalnym obszarem naszych zainteresowań w momencie przetasowań na rynku dystrybucji tych kategorii. Rynek przeszedł tu mocną konsolidację. Powstała przestrzeń do zagospodarowania, a z takich okazji trzeba korzystać. Tym bardziej, że mogliśmy wykorzystać nasze atuty, tak jak duża siła finansowa czy niepowtarzalne know-how, a więc specjalizację i zdobyte w dystrybucji doświadczenie.

2019-07-29
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket