AMICA

Ambasadorem „Zaprojektowane po ludzku”

Ambasadorem

„Zaprojektowane po ludzku” to projekt Agory, którego głównym celem jest uwypuklenie faktu, że w dobrym i przemyślanym projekcie zawsze najważniejszy jest sam człowiek i jego potrzeby. W konkursie nie promowano więc niefunkcjonalnych gadżetów, niepraktycznych elementów dekoracji czy też mało ekologicznych i nietrwałych sprzętów, doceniono za to wyroby, które przynoszą realną wartość dla użytkownika – są praktyczne, sprawdzone i przemyślane. Są po prostu zaprojektowane dla ludzi i po ludzku. Ważnym aspektem dla jury przy ocenie projektów były także ekologia oraz nowe technologie. Partnerem merytorycznym akcji była School of Form z Piotrem Voelkelem, współzałożycielem szkoły na czele, który stwierdził:

Rola projektanta artysty, który chce projektować tylko dzieła sztuki użytkowej, powoli będzie malała, ponieważ przybywa wyzwań, którym sprosta tylko projektant pochylający się nad potrzebami i zmieniającym się sposobem życia, nie tylko nad spełnieniem swoich wizji.

Partnerem strategicznym i głównym ambasadorem akcji była marka Amica, która udowodniła, że ludzkie projektowanie dotyczy także sprzętów AGD. Firma wykonała niedawno badanie etnograficzne, dzięki któremu inżynierowie firmy mogli zaimplementować te rozwiązania, które są najchętniej użytkowane i najpotrzebniejsze w kuchniach Polaków, ale także wysłuchać krytycznych opinii, żeby wychwycić je wśród użytkowników jeszcze przed wdrożeniem.

Amica jako firma od siedmiu dekad projektuje dla ludzi – mamy doświadczenia zebrane z polskich gospodarstw domowych. Nasze produkty dorastały wraz z rozwojem trendów konsumenckich. Uważam więc, że mamy prawo, aby zabrać głos w kwestii projektowania po ludzku. (…) Branża AGD także stoi przed wyzwaniami – nie można skupiać się jedynie na byciu „trendy”. Dostrzegamy to, aby oferować przede wszystkim produkty niezawodne i długotrwałe – podkreślił Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica, odbierający wyróżnienie z rąk przewodniczącego kapituły konkursu oraz dyrektora wydawniczego „Gazety Wyborczej”.

Podczas gali goście mogli posłuchać także panelu dyskusyjnego pt. „Jak projektować po ludzku? Czy projektując, odpowiadać na potrzeby użytkownika czy je kreować?”. Paneliści w składzie prof. Czesławy Frejlich – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie, dr Magda Kochanowska – Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie oraz prof. Grzegorz Niwiński – Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie dotknęli w nim takich tematów jak „projektowanie nieludzkie”, konsumpcja a nietrwałość produktów czy też cyrkularna ekonomia. Eksperci słusznie zauważali, że projektowanie nietrwałe wpływa na ekologię i jest zazwyczaj tworzone dla tych mało zamożnych, a także – co jest najsmutniejsze – nieludzkie projektowanie sprawia, że wyrzucamy dobre rzeczy, a nie podejmujemy prób, żeby je naprawić.

2019-05-27
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket