RAVANSON

Zgrany zespół, sprawdzone produkty

Zgrany zespół,

Rozmowa z Jackiem Kaszubowskim – dyrektorem handlowym Ravanson LTD Sp. z o.o.

Redakcja: Ravanson to marka znana nad Wisłą już od ponad 15 lat. W ostatnim okresie towarzyszyło jej wiele ważnych zmian. Proszę o ich przybliżenie naszym czytelnikom.

Jacek Kaszubowski: Od momentu przejęcia marki Ravanson dwa lata temu przez nowego udziałowca i stworzenia spółki Ravanson LTD rzeczywiście miało u nas miejsce wiele ważnych i pozytywnych przemian. Przede wszystkim marka zyskała nowego właściciela, uporządkowaliśmy sprawy prawne, ale także organizacyjne, logistyczne i te związane z codzienną działalnością nowej firmy. Oczywiście, marka Ravanson pozostała jako sprawdzony, rozpoznawalny brand i zarazem godny zaufania dostawca AGD. Zmieniliśmy natomiast znacznie politykę handlową, strategię marketingową i odświeżyliśmy nasze portfolio, zachowując przy tym sprawdzone od lat grupy produktowe. W znacznej mierze mamy obecnie nie tylko nowe, bogate i ciekawe od strony innowacji czy funkcjonalności portfolio, ale i wdrożyliśmy nową komunikację i identyfikację marketingową. Pojawiła się też nowa strona internetowa, zmieniliśmy opakowania produktów, usprawniliśmy serwis. Krótko mówiąc, był to okres bardzo ciężkiej i żmudnej pracy, ale jesteśmy z jej efektów niezwykle usatysfakcjonowani, i co najważniejsze, zmiany te zostały przychylnie przyjęte przez rynek.

Jak obecnie pozycjonowana jest marka Ravanson?

Ravanson zawsze był postrzegany jako solidny, rzetelny i sprawdzony dostawca urządzeń AGD z niższej i średniej półki. Z założenia była i jest to marka masowa z akcentami rozłożonymi na produkty sezonowe, choć oczywiście nie tylko. Cechami, które wyróżniają markę, były i pozostają dobry stosunek jakości do ceny i funkcjonalności oraz tzw. powtarzalność serii. To niezmiernie ważne aspekty, zwłaszcza jeśli wiele lat z rzędu wprowadza się np. setki tysięcy urządzeń, z którymi często związane jest postrzeganie samej sieci handlowej, która owe produkty oferuje.

Jak wygląda obecne portfolio marki Ravanson?

Od lat trzonem oferty Ravansona pozostają urządzenia z segmentu dużego i małego AGD, w tym znane, sprawdzone i cenione serie asortymentu chłodzącego, urządzeń kuchennych i domowych, sprzętu grzejnego czy klimatyzacji i wentylacji. Poszerzamy przy tym naszą ofertę o wiele nowych kategorii, począwszy od urządzeń ogrodowych, przez sprzęt turystyczny, a na rozwiązaniach gastronomicznych kończąc.

Ravanson kojarzony był zawsze z niszami rynkowymi, ale także z silną pozycją w pewnych sektorach rynku, jak choćby w grzejnictwie. Rozpropagowanie przenośnych konwektorów nad Wisłą to bez wątpienia w dużej mierze Wasza zasługa.

Zdecydowanie tak. Produkty te są dobrym przykładem pomysłowości, ale i skuteczności marki i jej polityki handlowej, w tym w odniesieniu do sezonowości. Proszę zauważyć, że rozwiązanie to zdominowało nasz rynek na wiele lat. Był to produkt innowacyjny, relatywnie tani, a z drugiej strony cieszący się przyzwoitą marżą. Niezwykle przy tym efektywny i niemal bezawaryjny. Czego chcieć więcej? Łącznie sprzedaliśmy setki tysięcy sztuk. Proszę zwrócić uwagę na ważny fakt – za sukcesem stała i stoi tutaj nie tylko atrakcyjna cena, ale dobrze przygotowany jakościowo produkt, wsparty odpowiednią logistyką i usługami posprzedażnymi. Dziś staramy się, aby nasze produkty, mimo że są pozycjonowane w niższej i średniej półce, swą jakością dorównywały wyrobom z wyższych półek. I tak też się dzieje. Obecnie naszą sprzedaż opieramy także na jak najlepszym doborze produktów do konkretnego zapotrzebowania rynku oraz oczekiwań klientów danej sieci. Znacznie wyspecjalizowaliśmy się w tym obszarze i to nasz wyjątkowy wyróżnik. Od tej strony Ravanson ma bardzo duże kompetencje i obok ciekawej, nowoczesnej oferty stanowi to o naszej sile.

2019-05-27
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket