VESTEL POLAND

Udany rok, dobre perspektywy

Udany rok,

Naszym rozmówcą jest Andrzej Krop – dyrektor zarządzający w firmie Vestel Poland.

Z branżą technologiczną związany od 18 lat. Na obecnym stanowisku od 2015 roku. Wcześniej pracował jako dyrektor sprzedaży w Sharp Electronics, gdzie odpowiadał za rynek CE w Europie Środkowo-Wschodniej. Do jego głównych obowiązków w Vestel Poland należy rozwój marek własnych (Vestel, Finlux, Vestfrost), jak i marek zewnętrznych (Sharp, Toshiba, Hitachi, JVC, Telefunken) zarówno w Polsce, jak i na rynkach Europy Wschodniej. Absolwent ekonomii w Szkole Głównej Handlowej, Wydział Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych.

Redakcja: Spotykamy się u progu nowego roku. To czas nowych planów, ale i podsumowania minionego okresu. Jak Pan ocenia ostatnie 12 miesięcy i jakie cele stawiacie sobie w roku 2019?

Andrzej Krop: Dla polskiego oddziału, jak i całego koncernu Vestel na świecie, był to bardzo ciekawy i owocny okres. Firma odnotowała znaczny wzrost sprzedaży produktów z oferty zarówno marek własnych, jak i brandów zewnętrznych. Wprowadziliśmy przy tym wiele innowacji i nowatorskich technologii na światową skalę. Zainwestowaliśmy także w marketing, narzędzia handlowe czy bazę produkcyjną, czego sztandarowym przykładem jest jedna z najnowocześniejszych na świecie fabryka suszarek w Manisie. Od strony handlowej każdy z rynków ma oczywiście swoją dynamikę i charakterystykę, zatem różne marki funkcjonują w różnych krajach. W naszym regionie, a proszę pamiętać, że Vestel Poland obejmuje obszarem geograficznym aż 23 państwa z Polską na czele, odnotowaliśmy znaczące wzrosty. W wielu wypadkach są to liczby dwucyfrowe, co bardzo nas cieszy. Jeśli chodzi o plany i cele na rok bieżący, to chcemy skupić się na dalszym umacnianiu naszej pozycji i marek, które wprowadziliśmy. Myślę, że rok 2019 będzie okresem, w którym nie jeden raz pozytywnie zaskoczymy.

Znaczna część reprezentowanych przez Was marek jest znana nad Wisłą od wielu lat, aczkolwiek zmieniały one właścicieli. Czy zmienił się ich status formalnoprawny?

To prawda. Skupiając się na polskim rynku, klienci znajdą w naszym portfolio siedem głównych brandów: Sharp, Vestfrost, Finlux, JVC, Hitachi, Toshiba i Telefunken. Marki japońskie sprzedawane są na tzw. licencji na poszczególne kategorie produktowe, część marek należy zaś do nas. Każda z nich ma swoją barwną historię, każda jest wyjątkowa. Tym, co je łączy, jest wysoka jakość wykonania produktów oraz bardzo dobra rozpoznawalność w Polsce i związane z nią pozytywne emocje.

2019-01-04
3
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket