LEGRAND

Przejmuje Netatmo

Przejmuje

Firma Legrand, realizując swoją strategię rozwojową, ogłosiła podpisanie umowy przejęcia Netatmo – francuskiego lidera rynku rozwiązań „inteligentnego” domu. Legrand jest akcjonariuszem Netatmo od 2015 r.

Przejęcie Netatmo i zintegrowanie marki z portfolio Legrand pozwoli grupie umocnić swoją pozycję na rynku rozwiązań „inteligentnego” domu. Przyspieszy również rozwój programu Eliot dla segmentu rozwiązań IoT:

  • L egrand wzbogaci swoją ofertę o nowe, mające duży potencjał i uzupełniające się nawzajem kategorie produktów dla domów,
  • Grupa poszerzy swoją bazę aktywnych urządzeń IoT o 1,3 mln produktów Netatmo,
  • 130 inżynierów Netatmo wniesie swoją wiedzę i doświadczenie z zakresu AI oraz integracji oprogramowania z produktami do zespołów badawczo- rozwojowych Legrand. Fred Potter, założyciel i wieloletni prezes Netatmo, zostanie dyrektorem ds. technologii (CTO) programu Eliot. Będzie odpowiedzialny za projektowanie oraz rozwijanie urządzeń IoT marek Legrand oraz Netatmo.

Netatmo zatrudnia blisko 225 pracowników i generuje roczne obroty w wysokości 45 mln euro. Ma siedzibę w podparyskiej miejscowości Boulogne-Billancourt. – Legrand z radością wita zespół Netatmo, który wielokrotnie użyczał swoich talentów przy owocnie realizowanych do tej pory wspólnych projektach, takich jak Céliane with Netatmo, Living Now with Netatmo czy dooxie with Netatmo. Połączenie doświadczenia Legrand oraz Netatmo w zakresie IoT pozwoli przyspieszyć rozwój wartościowego portfolio rozwiązań – mówi Benoît Coquart, CEO Legrand. – Przejęcie Netatmo przez Legrand pomoże w urzeczywistnieniu idei smart home. Zbliżymy się do celu, którym jest przekonanie jak największej grupy osób do sięgnięcia po nasze rozwiązania. Nasze zespoły z taką samą starannością będą tworzyć zarówno nowe produkty, jak i rozwijać te już istniejące. Chcemy, by nasi użytkownicy jak najlepiej doświadczali korzyści płynących z „inteligentnego” domu – dodaje Fred Potter, założyciel oraz CEO firmy Netatmo.

2018-12-04
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket