JURA

Spotkanie z dystrybutorami, polska premiera ekspresu ENA 8

Spotkanie z dystrybutorami,

Coroczne spotkania firmy JURA z przedstawicielami kanałów dystrybucji stały się już tradycją i zarazem wydarzeniem, na które wszyscy czekają i chętnie oraz licznie na nie przybywają. Podczas nich szwajcarska marka prezentuje swoje najnowsze produkty, przybliża innowacje i techniczne nowości oraz omawia aktualne trendy w branży kawowej. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że sektor ten dynamicznie rośnie, stając się jedną z kluczowych gałęzi gospodarki na świecie.

Spotkanie otworzyła Joanna Luto – country manager JURA Poland. Podziękowała dystrybutorom za owocną i niezwykle udaną współpracę, dzięki której polska spółka uznanej na świecie marki rozwija się niezwykle dynamicznie. Wspólnymi osiągnięciami są nie tylko lokalne sukcesy i rosnąca sprzedaż, ale i wymowne liczby na rynku globalnym – w tym roku m.in. JURA przekroczyła w produkcji magiczną liczbę 5 milionów automatycznych ekspresów do kawy. Po szefowej polskiego oddziału na scenie pojawiła się Agnieszka Poliszewska-Ostrowska – junior brand manager & trainer w JURA Poland. Zaprezentowała ona najnowsze produkty firmy, w tym kolejne generacje modeli Giga X8 oraz Z6. Ta ostatnia zyskała nowy, profesjonalny młynek Aroma i została wzbogacona o sztuczną inteligencję, która pozwala na szybszy wybór ulubionej kawy. Prawdziwą gwiazdą spotkania był jednak najnowszy ekspres JURA ENA 8. Jest to najnowszy kompaktowy model szwajcarskiej marki, który podnosi wysoko poprzeczkę w tym segmencie rynku. ENA 8 imponuje przede wszystkim nietuzinkowym wzornictwem i znakomitymi komponentami. Ekspres wzbogacono o wysublimowany pojemnik na wodę, kształtem nawiązujący do kryształowej karafki, i jest on dostępny w czterech wersjach wykończeniowych: białej, czerwonej, czarnej oraz Massive Aluminium, której obudowa została wykonana w całości z aluminiowych płyt o grubości aż 3 mm. Po prezentacji nowości przyszedł czas na prelekcję Szymona Kromskiego – dyrektora handlowego w JURA Poland, który omówił sytuację na rynku ekspresów automatycznych w Polsce. W zeszłym roku sprzedano blisko 210 tys. tego typu urządzeń, a wartość tego segmentu wyniosła prawie 500 mln zł. Średnia cena ekspresu automatycznego w ubiegłym roku to ok. 2400 zł. W bieżącym roku w ujęciu wartościowym do czerwca rynek ten odnotował znakomity, wynoszący 31,8 proc. wzrost. Na ten rok szacowana wartość rynku ekspresów automatycznych wynosi 610 mln zł i 260 tys. sprzedanych urządzeń. Jako segment premium, w którym funkcjonuje marka JURA, pozycjonowane są ekspresy o jednostkowej cenie 4 tys. zł brutto. W Polsce szacowana w bieżącym roku wartość tego segmentu to 31 mln zł. W porównaniu do roku poprzedzającego oznacza to wzrost o 11 proc. Warto dodać, że 47 proc. sprzedaży przypada na czwarty kwartał. Można więc z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że najlepszy okres na handel ekspresami właśnie trwa.

2018-11-07
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket