Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

OKK! design

Branża wnętrzarska okiem ekspertów

Branża wnętrzarska okiem ekspertów

14. edycja spotkania OKK! design odbyła się pod hasłem „reAKCJA” – oczywiście intrygująco i w podtekście na sytuację w branży wnętrzarskiej oraz na pojawiające się trendy i tendencje. Impreza tradycyjnie już zgromadziła wielu pasjonatów dobrego wzornictwa, wyjątkowych aranżacji, architektury i innowacyjnych rozwiązań technicznych.

Podczas spotkania nie zabrakło merytorycznych rozmów o tym, co najważniejsze we wzornictwie i architekturze. W ramach imprezy odbywały się panele dyskusyjne dotyczące najważniejszych zagadnień dla branży wnętrzarskiej. 14. edycję poprowadziły pomysłodawczyni OKK! design, dyrektor zarządzający agencji PR OKK! – Olga Kisiel-Konopka oraz Iza Gemzała – właścicielka pracowni artystycznej i bloga prostyplan.pl. Impreza po raz kolejny odbyła się w kameralnym domu handlowym Mysia 3, zlokalizowanym w ścisłym centrum Warszawy.

Branża wnętrzarska okiem ekspertów 2

14. edycję OKK! design otworzyła Olga Kisiel-Konopka, dyrektor zarządzający firmy OKK! – głównego organizatora spotkania.

Świadomość projektanta kluczem do sukcesu

Zaproszeni goście mieli okazję uczestniczyć w trzech niezwykle interesujących panelach dyskusyjnych, które poprowadziła Anna Grużewska – redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”. Ich tematyka koncentrowała się przede wszystkim wokół trzech obszernych zagadnień: projektowania wnętrz, projektowania przestrzeni komercyjnych oraz wzornictwa produktów. Pierwszy panel poświęcony był projektowaniu i aranżacji pomieszczeń. Wzięli w nim udział Grzegorz Goworek z pracowni Studio.O. Organic Design, Agnieszka Kuratczyk z Tarnowski Division oraz Iza Gemzała. Rozmowy pokazały, jak ważne jest określenie i skonkretyzowanie potrzeb klienta, który chce, aby wykonać dla niego projekt aranżacji wnętrza domu czy mieszkania. Skuteczność współpracy jak zwykle leży po dwóch stronach barykady. Klient powinien być otwarty na propozycje projektanta czy architekta, z którym chce współpracować. Z kolei projektant powinien mieć świadomość swojej roli, która przypominać powinna rolę przewodnika po świecie designu. Bardzo ważna jest też współpraca z wykonawcami już zatwierdzonych projektów, w której bardzo istotny jest poprawnie sporządzony rysunek techniczny, a wszystko po to, żeby realizacja całości przedsięwzięcia mogła przebiegać dokładnie według ustalonego wcześniej planu.

Świadomość projektanta kluczem do sukcesu 2

Dzięki Kamilowi Maślance, reprezentującemu firmę BoConcept, mogliśmy choć na chwilę przenieść się do świata duńskiego designu.

Projekty komercyjne – wyzwania i szanse

W kolejnym panelu dyskusyjnym przenieśliśmy się do świata nowych rozwiązań technicznych, doskonałego wzornictwa, przestrzeni komercyjnych i obiektów użyteczności publicznej. W dyskusji udział wzięli: Magdalena Federowicz-Boule z pracowni Tremend, Radosław Zacheja – prezes zarządu firmy Bright Lights, Piotr Gierałtowski z pracowni Gierałtowski & Partnerzy oraz Bogusz Parzyszek – założyciel pracowni Workplace Solutions. W tej części spotkania dyskutowano m.in. o tym, jak wyróżnić obiekt na tle przestrzeni użyteczności publicznej oraz jak wykorzystać w projekcie dostępne obecnie innowacje techniczne.

Dowiedzieliśmy się też, jak projektuje się współczesne biura. Eksperci rozmawiali również na temat obecnej sytuacji na rynku związanym z projektowaniem przestrzeni w obiektach komercyjnych. Zdradzili sekrety współpracy z wymagającymi klientami oraz opowiadali o wyzwaniach, jakie stoją przed projektantami, a także o najnowszych trendach w projektowaniu. Zdaniem panelistów wnętrza przestrzeni publicznych powinny być tak zaaranżowane, aby ludzie, którzy będą korzystać z danego miejsca, dobrze się w nim czuli i chcieli do niego chętnie wracać – niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z galerią handlową, kinem, czy nawet kasynem. Ważnym aspektem, również z punktu widzenia projektanta, zwłaszcza obiektów użyteczności publicznej, jest bezpieczeństwo osób z nich korzystających. Problematyka bezpieczeństwa często spędza sen z powiek designerom, bo czasem nawet projektowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami nie daje 100-procentowej pewności i gwarancji bezpieczeństwa. Wiele zależy tutaj już od użytkowników końcowych, a więc ludzi korzystających z danego obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem.

Projekty komercyjne – wyzwania i szanse 2

Podczas OKK! design obyło się kilka paneli dyskusyjnych z udziałem uznanych polskich projektantów i architektów, którzy chętnie dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem z pozostałymi uczestnikami.

Projekty komercyjne – wyzwania i szanse 3
Projekty komercyjne – wyzwania i szanse 4

Od trendów do sztucznej inteligencji

Przed ostatnim panelem dyskusyjnym odbyła się prezentacja Michała Mazura, który podróżuje po świecie w poszukiwaniu trendów. Jest też twórcą bloga trendnomad.com, traktującego o nowych trendach i innowacyjnych rozwiązaniach technicznych w różnych dziedzinach życia – od architektury po elektronikę użytkową. Podczas spotkania Michał Mazur prezentował m.in. trendy, jakie zapowiadają najwięksi producenci elektroniki użytkowej na targach IFA.

Jak stwierdził, już wkrótce sprzęt „smart” okaże się niewystarczająco innowacyjny, a coraz większy udział będzie miała AI, czyli sztuczna inteligencja. Dzięki niej urządzenia będą naszymi asystentami i mogą uprościć nam wykonywanie wielu codziennych czynności, m.in. takich jak pranie, zmywanie czy gotowanie, a niektóre zrobią nawet za nas, np. zamówią niezbędne towary ze sklepu internetowego.

Od trendów do sztucznej inteligencji 2

Na OKK! design nie mogło zabraknąć jednego z najbardziej znanych polskich tzw. trendwatcherów. Michał Mazur, założyciel bloga TrendNomad, opowiadał m.in. o najnowszych rozwiązaniach technicznych, które zaobserwował m.in. podczas tegorocznych targów IFA w Berlinie.

O recepcie na sukces

Część merytoryczną zamknął ostatni blok tematyczny, który dotyczył wzornictwa. Swoimi przemyśleniami podzielili się Anna Siedlecka i Radek Achramowicz z Puff-Buff, Katarzyna Borkowska-Pydo i Tomasz Pydo, czyli duet projektantów z KABO&PYDO oraz Jadwiga Husarska – założycielka Husarska Design Studio i Łukasz Bujanowski, który reprezentował markę Avant. Paneliści opowiadali m.in. o tym, jak projektować produkty, aby użytkownicy je pokochali i czerpali przyjemność, korzystając z nich.

Jak się okazuje, na sukces nie ma jednak klarownego przepisu. Często to dopiero rynek i użytkownicy weryfikują, czy dany produkt i projekt zostaną dobrze przyjęte czy też nie. Przed projektantami stoją więc niełatwe wyzwania. Jednym z nich jest zrozumienie potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Często to właśnie rozmaite targi i wystawy, które pozwalają sprawdzić reakcje konsumentów na dany projekt czy produkt, są doskonałym źródłem wiedzy dla designerów, w którą stronę powinni podążać ze swoimi projektami.

O recepcie na sukces 2

O stylowy wystrój imprezy zadbały najlepsze polskie studia projektowe. Na zdjęciu charakterystyczne oświetlenie zaprojektowane przez Puff-Buff.

Czas na konkurs i „Gniew”

Już na zakończenie imprezy odbył się konkurs, w którym trzeba było wykazać się niemałą wiedzą na temat usług i produktów oferowanych przez partnerów imprezy, a także głównego organizatora spotkania, czyli OKK! PR. Oprócz rozmaitych upominków ufundowanych przez firmy, które zaprezentowały się podczas spotkania, nagrodą główną był weekendowy pobyt w hotelu Zamek Gniew. Gratulujemy wszystkim nagrodzonym i już dzisiaj zapraszamy na kolejną edycję tego wyjątkowego wydarzenia w branży wnętrzarskiej, jakim bez wątpienia jest OKK! design. Wstępnie została ona zapowiedziana na marzec 2019 r. Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie internetowej okkdesign.pl.

2018-11-02

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket