Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

GALICJA TOMASZEK

Technologia & Design

Technologia & Design

Wywiad z Ewą Tomaszek – członkiem zarządu firmy Galicja Tomaszek Sp. z o.o.

Redakcja: Targi Max Expo po raz kolejny zorganizowano w pięknym, przestronnym hotelu Gołębiewski. Proszę o parę liczb związanych z wystawcami, gośćmi, ogólną wielkością imprezy.

Ewa Tomaszek: Za nami druga edycja targów Max Expo, która odbywa się w formule połączenia sieci Max Elektro i Max Kuchnie. Zaprosiliśmy o 200 gości więcej, przybyło ich więc łącznie ok. 1400. Ten wynik stanowił nie lada wyzwanie organizacyjne. W tym roku także prezentowało się o 20 wystawców więcej niż w poprzedniej edycji, łącznie było ich ponad 80. Pamiętajmy, że zaproszeni goście i wystawcy to zarazem nasi kontrahenci. Wystawę produktów ze względów na większą liczbę stoisk zorganizowano na parkingu podziemnym, tak jak to było kilka lat temu w Kołobrzegu. Dla naszych klientów przygotowaliśmy loterię z nagrodami o łącznej puli 70 tysięcy zł, a dwóm uroczystym kolacjom towarzyszyły koncerty zespołu Sound’n’ Grace i Sławomira. Krótko mówiąc, uczestniczące w targach Max Expo marki i firmy, ogromna frekwencja czy czołowe gwiazdy w pełni mówią o randze i wymiarze imprezy, z której jesteśmy bardzo dumni.

W ubiegłym roku miała miejsca 26. rocznica powstania Państwa firmy, a co za tym idzie, podsumowanie ćwierćwiecza Waszej działalności. Sądząc po skali rozwoju, tak targów, jak i Waszych sieci handlowych, można ze spokojem patrzeć w przyszłość.

Myślę, że tak, ale pracować trzeba nadal tak mocno i z takim zapałem, jakby to był nasz pierwszy miesiąc działania. Sukces działalności firmy zależy od wielu ludzi, współpracowników, producentów i dystrybutorów. Jednymi z najważniejszych czynników, które świadczą o naszej sile, są lojalność, wzajemny szacunek i zrozumienie. Nieważna jest przy tym liczba uczestników, a świadomość bycia w sieci i wspólny cel. Sama lojalność co roku wzrasta, a nasi partnerzy czują się bezpieczni, widząc stabilność i wzrosty tak wartości firmy, jak i siły samej sieci. Mają do niej zaufanie. To dla nas najważniejsze. Dążymy do tego, aby dać naszym partnerom mocne narzędzia w handlu, a sprzęt sprzedawany w Internecie i sieciach dostępny był w stabilnych cenach.

Technologia & Design 2

Proszę powiedzieć, jak rozwija się najmłodszy projekt Verle Küchen, który tworzony jest przez Was wspólnie z marką Siemens?

W 2013 r. założyliśmy sieć mebli kuchennych Max Kuchnie oraz sieć sklepów AGD/RTV Max Elektro, a w 2004 na rynku pojawiła się nasza marka własna urządzeń AGD Kernau. Verle Küchen to kolejny tak duży projekt realizowany razem z marką Siemens, która wyposaża oferowane przez nas meble w dobrej jakości urządzenia. Jest to projekt kierowany do dużych miast, który wprowadziliśmy na rynek w 2017 r. Marka spotkała się z dużym zainteresowaniem, dlatego kolejne miesiące planujemy poświęcić na rozwój sieci sprzedaży i otwieranie nowych studiów oferujących meble Verle Küchen. Obecnie meble Verle zakupić można w 14 studiach, ale plany są ambitne i chcemy pojawić się w minimum 50.

Konkurencja wśród sieci RTV i AGD, a także salonów meblowych czy kuchennych jest bardzo duża. W jaki sposób Wasze marki i Wasz model przyciągają klientów?

Sieć Max Elektro jest usytuowana w mniejszych miastach powiatowych, inne znane sieci nie trafiają do takiego klienta, bowiem znajdują się tylko w dużych aglomeracjach. Rozwijamy przy tym projekt e-commerce, budując pozycję w internecie – stworzyliśmy już ponad 200 sklepów internetowych Max Elektro. Reklamujemy się stale w stacjach radiowych. Twarzą naszej kampanii reklamowej jest Sławomir, który obecny jest we wszystkich materiałach marketingowych Max Elektro. Max Kuchnie to z kolei trochę inny klient – studia meblowe. Gwarantujemy bardzo dobre systemy gwarancji na sprzęt AGD, akcje i promocyjne pakiety zakupowe, np. 3+1. Projektanci pracujący w studiach oferują produkty dobrej jakości oraz fachową pomoc i wiedzę dotyczącą stworzenia pięknej i funkcjonalnej kuchni marzeń.

Technologia & Design 3
Technologia & Design 4

Trendem na targach IFA był sprzęt AGD sieciowy, coraz popularniejsze stają się aplikacje z asystentem głosowym. Czy te nowinki docierają do Was i czy jesteście też gotowi na tych wiele dynamicznych, cyfrowych zmian?

Oczywiście. Postęp techniczny jest bardzo duży i obejmuje on wszystkie kanały dystrybucji, w tym nasz. Proszę zauważyć, że na targach Max Expo można było zobaczyć lodówki marki Samsung z wyświetlaczem LCD, który pokazuje jej zwartość i umożliwia sterowanie innymi urządzeniami AGD: pralką, czy kuchnią indukcyjną za pomocą nowatorskiej aplikacji SmartThings Samsunga. Firma Siemens pokazała piekarniki z serii Home Connect, wyposażone w sterowanie za pomocą aplikacji na smartfonie lub tablecie. Nasza marka Kernau zaprezentowała okap sterowany gestem, ułatwiający codzienną pracę w kuchni. Obserwujemy coraz większe zaingerowanie takimi produktami, a nasze sieci są znakomicie przygotowane do tych rozwiązań. Mamy też pewną ważną przewagę – dobieramy sprzęt, potrafimy go zabudować, łącząc przy tym najnowsze technologie i piękne wzornictwo.

Dziękuję za rozmowę i życzę firmie Galicja Tomaszek dalszych sukcesów w kolejnych latach, no i ustanawiania kolejnych rekordów.

2018-10-31
Justat Jerzy

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket