Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Potęga siły Warsaw Home

Potęga siły Warsaw Home

Za nami trzecia już edycja Warsaw Home. To jedne z najprężniej obecnie rozwijających się i zarazem największe targi wnętrzarskie w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna impreza, zorganizowana i odbywająca się w Ptak Warsaw Expo, była pod wieloma względami wyjątkowa i rekordowa. Polska stała się przy tym miejscem spotkania najbardziej prestiżowych marek wnętrzarskich i kreatorów designu. Co ciekawe, powiększyła się także znacznie strefa marek AGD-RTV, na których to z racji specjalizacji przede wszystkim skupiamy się w niniejszym artykule.

Hasłem przewodnim targów była „Siła!”. Jak podkreśliła na konferencji inaugurującej twórczyni i zarazem dyrektor targów, Katarzyna Ptak, słowo to uosabia niewątpliwą już siłę targów i siłę samego szeroko pojętego wzornictwa, ale także siłę występujących na imprezie marek i wystawców czy siłę i moc innowacji, jakie eksponowano na Warsaw Home. Rzeczywiście, patrząc na wachlarz prezentowanych produktów i usług, elitarne światowe marki i jednocześnie przechadzając się po halach targowych Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie, można było odnieść (słuszne zresztą!) wrażenie, że jesteśmy na czołowej tego typu imprezie na świecie. Wcześniej to uczucie towarzyszyło nam zwykle w Mediolanie, Nowym Jorku czy w Paryżu. Ogromne więc brawa i wyrazy uznania za niewątpliwy sukces, ale i upór, zapał oraz wykonany ogrom pracy dla organizatorów Warsaw Home. Impreza ta może wpisać się na stałe i na wiele lat do ścisłego, topowego grona najważniejszych na świecie imprez poświęconych wnętrzom i designowi. Na przeszkodzie stoją już chyba tylko aspekty organizacyjno-techniczne imprezy, które niestety nadal w wielu wymiarach szwankują. I to naszym zdaniem koniecznie trzeba zmienić, wsłuchując się w głosy wystawców.

Potęga siły Warsaw Home 2

Targi poprzedziła konferencja prasowa, podczas której Katarzyna Ptak, pomysłodawczyni i dyrektor Warsaw Home, przybliżyła założenia przyświecające tegorocznej edycji tej wyjątkowej na skalę światową imprezy.

Rekord za rekordem

Pierwsza edycja Warsaw Home odbyła się w październiku 2016 r. Od tego czasu targi zyskały ogromną popularność, zarówno wśród wystawców, jak i odwiedzających. Obecnie Warsaw Home to jedna z największych platform biznesowych w tym rejonie Europy. Trzecia edycja w porównaniu ze swoim debiutem to także znacznie większa powierzchnia wystawowa. W ciągu trzech edycji zwiększyła się ona niemal pięciokrotnie! Z blisko 24 tys. m2 w 2016 r. do prawie 120 tys. m2 wykorzystywanych podczas tegorocznych targów. Rzecz niebywała! Podobnie z liczbą wystawców. W 2016 r. na targach zdecydowało się zaprezentować 150 firm, rok później było to już 400 wystawców, podczas gdy trzecia edycja mogła pochwalić się ok. 800 wystawcami!

Targi Warsaw Home to nie tylko wyjątkowe urządzenia i wyjątkowe wzornictwo. Podobnie jak na poprzednich edycjach, również i w tym roku nie zabrakło wybitnych specjalistów z branży. Specjalnie na to wydarzenie przybywają najlepsi polscy producenci, projektanci i architekci. W tym roku swoją obecnością zaszczycili je m.in. Tom Dixon, Stefano Giovannoni czy Nika Zupanc. A więc elita elit!

Impreza odbywała się aż w 5 halach wystawowych Ptak Warsaw Expo (w zeszłym roku były to 3 hale). Każdą z hal poświęcono nieco innej tematyce. W ten sposób utworzyły się strefy takie jak Kitchen & Dining (meble, akcesoria i AGD), Interior Finish (podłogi, panele i materiały do wykończenia ścian, a także drzwi, kominki i armatura), Deco & Poland Design Festival (dekoracje, tekstylia i oświetlenie), Furniture (różnego rodzaju meble) oraz Selected Design (wyjątkowe wzorniczo projekty). Strefy były więc na tyle różnorodne i ciekawe, że w każdej można było znaleźć coś dla siebie.

Polska premiera linii X-type

Targi Warsaw Home były miejscem oficjalnej polskiej premiery urządzeń do zabudowy z linii X-type marki Amica, które po raz pierwszy zostały oficjalnie zaprezentowane podczas targów IFA 2018 w Berlinie. Znajdziemy wśród nich m.in. automatycznie otwierany piekarnik z innowacyjną funkcją OpenUp, płytę grzejną wykrywającą obecność naczynia, okap sterowany gestem, szufl adę grzejną, kompaktowy piekarnik 2 w 1, lodówki z systemem zarządzania przestrzenią, a także absolutną nowość w ofercie marki Amica – chłodziarki do wina. Projekty urządzeń z serii X-type powstały na podstawie kompleksowych badań rynkowych.

Ze względu na to, że targi Warsaw Home są konceptem mieszanym, skierowanym zarówno do środowiska z branży, jak i klientów indywidualnych, nie zabrakło zarówno dobrze znanego sprzętu z dotychczasowej oferty marki Amica (m.in. urządzeń z linii IN), jak i wielu atrakcji dla wszystkich odwiedzających stoisko polskiego producenta AGD. Gotowanie „na żywo” na płytach intuicyjnych oraz piekarnikach Integra poprowadził szef kuchni Andrzej Polan. Była to więc doskonała okazja, aby podpatrzeć mistrza przy pracy, a przy tym posmakować wykwintnych dań, które przyrządzał podczas targów.

Polska premiera linii X-type 2

Jak co roku nie zabrakło innowacyjnych modeli i rozwiązań technicznych. Podczas tegorocznej edycji naszą uwagę przyciągnęły m.in. odkurzacz akumulatorowy oraz pralkosuszarka o dużym załadunku marki Bosch, a także zmywarki marki Vestfrost z techniką jonizacji Ion Tech.

Polska premiera linii X-type 3
Polska premiera linii X-type 4

Odkurzacz akumulatorowy i nie tylko

Bosch to nie tylko AGD, ale też doskonałe elektronarzędzia. Te dwa z pozoru różne światy (i dwie różne firmy przedstawicielskie) łączy nowy odkurzacz akumulatorowy Unlimited, który firma prezentowała na swoim stoisku. Model ten wykorzystuje te same 18-woltowe akumulatory systemu „Bosch Power for ALL”, które stosowane są w popularnych elektronarzędziach akumulatorowych tego niemieckiego producenta. Nazwa urządzenia jest nieprzypadkowa, ponieważ z wykorzystaniem dwóch kompatybilnych akumulatorów wykorzystywanych na zmianę czas pracy może być praktycznie nielimitowany. Wygodna konstrukcja odkurzacza zapewnia komfortowe sprzątanie niemal każdej powierzchni – od podłogi aż po sufit. Z łatwością odkurzymy nim podłogi, ale też stół czy meble tapicerowane. Dzięki specjalnej konstrukcji odkurzacz łatwo zmienić w poręczne urządzenie, które idealnie sprawdzi się również w odkurzaniu wnętrza samochodu.

Jednym z ciekawszych produktów prezentowanych przez Boscha na Warsaw Home była pralkosuszarka, należąca do Serie | 6 tego producenta, z załadunkiem aż do 10 kg. Mowa tutaj oczywiście o samej funkcji prania. Tryb prania z suszeniem w jednym cyklu pozwala bowiem na 6-kilogramowy załadunek. Model ten umożliwia również odświeżanie parowe. O równomierne rozprowadzanie wody dba bęben VarioDrum. Do niewątpliwych zalet tego urządzenia należy również cichy i energooszczędny silnik bezszczotkowy, na który producent daje aż 10 lat gwarancji!

Odkurzacz akumulatorowy i nie tylko 2

Podczas Warsaw Home nie zabrakło popularnego i lubianego gotowania „na żywo”. Dzięki temu można było nie tylko zapoznać się z możliwościami rozmaitego sprzętu, ale też poszerzyć swoją wiedzę z zakresu sztuki kulinarnej.

Odkurzacz akumulatorowy i nie tylko 3
Odkurzacz akumulatorowy i nie tylko 4

Lodówka z szufladą próżniową

Sporo ciekawych i premierowych produktów można było zobaczyć na stoisku Dom Bianco, dystrybutora takich marek jak Hitachi, Faber czy Fulgor Milano. Firma już po raz drugi zdecydowała się na uczestnictwo w targach Warsaw Home.

Prawdziwą furorę na stoisku robiła najnowsza chłodziarkozamrażarka marki Hitachi z szufladą próżniową o pojemności ponad 40 l, która doskonale nadaje się do przechowywania m.in. świeżego mięsa czy ryb. Dokładniej rzecz ujmując, próżnia w tym wypadku oznacza ciśnienie ok. 0,8 atm, a więc po prostu mniej niż ciśnienie atmosferyczne. Imponująca jest również pojemność całego urządzenia, która wynosi 722 l. Dolną szufladę można ustawić w trybie chłodzenia lub zamrażania, stosownie do potrzeb użytkownika. Model ten produkowany jest w Japonii. Nie znamy jednak jeszcze nawet oficjalnej nazwy premierowego modelu ani dokładniejszej daty premiery, ale będzie to najprawdopodobniej już pierwsza połowa 2019 r.

Swoim hasłem „Air Matters”, eksponowanym również na stoisku Dom Bianco, Faber podkreślał, jak ważne dla firmy jest czyste powietrze. Z oferty tego producenta można było zobaczyć m.in. najnowsze modele wykorzystujące technikę Airlane (okapy m.in. Celine oraz Belle), która zapewnia efektywną ekstrakcję oparów, bez konieczności zapewniania bezpośredniego fizycznego połączenia między okapem a sufitem. Rozwiązanie to wykorzystuje „niewidzialny” kanał dostarczający powietrze przechwycone przez wbudowany silnik ssący okapu do wentylatora wyciągowego, który ukryty jest w podwieszanym suficie. Faber prezentował również innowacyjny model Galileo – płytę i wyciąg zamknięte w jednym urządzeniu. To jednak niejedyny tego typu model Fabera. Firma wyeksponowała również takie modele jak Hoo-B czy Fabula. Na stoisku prezentowano ponadto okapy przyścienne Onyx-V, Onyx-T czy Glam-Fit z dyfuzorem Nautilus i okap Luft z funkcją Steam Off, eliminującą problem kondensacji pary wodnej na meblach kuchennych. Nie zabrakło również okapów sufitowych – modeli Heaven i Hi-Light.

Dom Bianco prezentowało również pokaźnych rozmiarów kuchnię wolnostojącą marki Fulgor Milano z sześciopalnikową gazową płytą grzewczą i potężnym piekarnikiem elektrycznym o pojemności 138 l! Specyficzne oświetlenie produktu nadawało mu iście gwiazdorski wygląd.

Lodówka z szufladą próżniową 2

Wciąż bardzo popularnym trendem jest aranżacja wnętrza w stylu retro. Wielu producentów AGD, np. Vestfrost czy Fulgor Milano, ma w ofercie sprzęt stylizowany na modele popularne w połowie ubiegłego wieku, dostępny często w wielu różnych kolorach.

Lodówka z szufladą próżniową 3
Lodówka z szufladą próżniową 4

Bateria z filtrem i nie tylko

Wiele ciekawego działo się również na stoisku firmy Franke, która zaprezentowała prototypowy model baterii Vital z systemem filtrowania wody. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mogli bez obaw pić wodę bezpośrednio z domowego „źródła”. Jeden filtr pozwala na przefiltrowanie ok. 500 l wody. Zużycie filtra sygnalizowane jest za pomocą odpowiedniej kontrolki diodowej. Wymagane jest zatem zasilanie bateryjne. Jedna bateria wykorzystywana przez to urządzenie powinna wystarczyć przynajmniej na 3 miesiące użytkowania.

Franke prezentowało również innowacyjny model Box Center. Łączy on w jedną całość zlewozmywak i miejsce do przechowywania akcesoriów. A wygląda to następująco – obok głównej komory zlewozmywaka znajduje się druga, nieco mniejsza. Wsunięty jest w nią stylowy przybornik wykończony stalową ramką. W jego przegrodach znajdują się deski do krojenia, wkładka ociekowa i zestaw noży. Akcesoria te idealnie pasują do komory głównej, dzięki czemu jej przestrzeń staje się dodatkowym miejscem pracy.

Na uwagę zasługuje również Franke Mythos 2gether, czyli płyta indukcyjna zintegrowana z okapem. Cechą szczególną tego modelu jest kratka ochronna połączonego z płytą wyciągu. Została ona wykonana z żeliwa i dlatego jest całkowicie odporna na zadrapania i uderzenia. Wszystkie komponenty elektroniczne są wodoszczelne – na wypadek gdyby podczas gotowania doszło do nieoczekiwanego zalania urządzenia, np. po wykipieniu wody.

Franke prezentowało na swoim stoisku rozmaite linie wzornicze, w tym m.in. designerskie okapy z linii Smart Deco, które dostępne są w aż 7 matowych wersjach kolorystycznych. To jednak niejedyne intrygujące wzorniczo modele w ofercie tego szwajcarskiego producenta. Franke wyeksponowało również stylowe modele z serii Impress, które dosłownie robią wrażenie, a także niepowtarzalne – w pełnym tego słowa znaczeniu – modele okapów z linii Maris Free.

Franke na swoim stoisku demonstrowało ponadto pokaźną ofertę baterii kuchennych. Nietypowe kształty i kolory modeli tego producenta pozwalają dobrać odpowiedni model do aranżacji wnętrza każdej kuchni. Osobna ekspozycja, w innej hali wystawowej, była poświęcona marce KWC, również oferującej bardzo dobrej jakości armaturę, a której właścicielem jest właśnie firma Franke. Zlewozmywaki KWC wyposażone są w niewidoczny przelew. To opatentowane przez KWC rozwiązanie nadaje stalowym komorom prosty, a jednocześnie wysublimowany charakter.

Innowacje pod egidą Vestela

Firma Vestel, czyli właściciel m.in. marek Sharp i Vestfrost w segmencie AGD, swoją ekspozycją urządzeń na targach Warsaw Home chciała podkreślić, że designerski sprzęt to nie tylko modele do zabudowy, ale również stylowe urządzenia wolnostojące, które dostępne są w różnorodnych wersjach kolorystycznych, co ułatwia dostosowanie ich do aranżacji wnętrza i potrzeb użytkownika. Sharp zaprezentował m.in. model SJ-PX830F o pojemności 433 l i pracujący w klasie energetycznej A++, a także nieco mniejszy model SJ-XG690G, również wyróżniający się klasą energetyczną A++.

Na stoisku Sharpa nie zabrakło też nowych modeli pralek, w tym m.in. urządzeń sygnowanych logotypem Quiet Mark (tzw. znak jakości akustycznej ustanowiony przez Noise Abatement Society) czy znakiem British Allergy Foundation. Sharp prezentował również jedne z najlepszych na rynku oczyszczaczy powietrza. Wykorzystują one innowacyjną technikę jonizacji powietrza Plasmacluster, która wytwarza odpowiednią ilość uwalnianych do atmosfery jonów dodatnich oraz ujemnych. W szybki i efektywny sposób pomagają one oczyszczać każdy zakątek pomieszczenia, likwidując unoszące się w powietrzu alergeny i drobnoustroje. Na stoisku Sharpa można było w obrazowy sposób, z wykorzystaniem specjalnych ekspozytorów, przekonać się o skuteczności tego rozwiązania.

Imponującą ekspozycję, zdecydowanie wyróżniającą się pod względem stylistycznym spośród wystawców sprzętu AGD, miała marka Vestfrost, która od 2008 r. również należy do grupy Vestel. Jej produkty, w tym m.in. chłodziarki do wina, można było zobaczyć w otoczeniu węgierskich win firmy 2Bratanki. Jednak tym razem to nie winiarki skradły show, a stylowa linia urządzeń retro, w której oprócz chłodziarkozamrażarek Vestfrost zaprezentował również kuchnie wolnostojące, a nawet zmywarki, okapy i małe AGD, w tym m.in. roboty planetarne. Urządzenia retro Vestfrosta, mimo klasycznego wyglądu, wykorzystują innowacyjne rozwiązania techniczne, których nie powstydziłoby się wiele popularnych na rynku modeli utrzymanych w nowoczesnej stylistyce. Są to m.in. jonizator powietrza Ion Tech w zmywarkach czy chłodziarkozamrażarkach, wykorzystywany w celu eliminacji nieprzyjemnych zapachów, czy filtr Maxi Fresh w szufladach lodówki przeznaczonych na warzywa. Na uwagę zasługują również autorskie, intuicyjne w obsłudze panele sterowania zastosowane w zmywarkach, które wykorzystują sugestywną ikonografię. Dzięki temu praktycznie bez patrzenia w instrukcję obsługi będziemy mogli uruchomić program zmywania odpowiedni do załadunku.

Innowacje pod egidą Vestela 2

Targi pokazały, że chłodziarkozamrażarki, zarówno te wolnostojące, jak i do zabudowy, mogą być wyjątkowo funkcjonalne. Innowacyjne modele prezentowano m.in. na stoisku Sharpa czy Hitachi. Szczególne możliwości daje łączność z Internetem, która dostępna jest m.in. w modelu Family Hub firmy Samsung, wyposażonym w duży wyświetlacz.

Innowacje pod egidą Vestela 3
Innowacje pod egidą Vestela 4
Innowacje pod egidą Vestela 5

Nowe płyty indukcyjne

Teka zaprezentowała na swoim stoisku innowacyjne płyty indukcyjne, które pojawią się w ofercie tego producenta już w nadchodzących miesiącach. Mowa tutaj przede wszystkim o modelach IZS 66700 i IZF 68600.

Model IZS 66700 to intuicyjne w obsłudze urządzenie z funkcją Slide Cooking. Dzięki niej możemy wygodnie przesunąć np. garnek z przygotowywaną potrawą na tylne pole płyty grzewczej, którego zadaniem będzie jedynie podtrzymywanie ciepła odstawionego w ten sposób naczynia.

Drugi ze wspomnianych modeli, czyli IZF 68600, został wyposażony w przestrzeń grzejną, w której wszystkie cztery pola można połączyć w jedno duże, co doskonale nada się do przyrządzania potraw, np. w bardzo dużej brytfannie.

Nowe płyty indukcyjne marki Teka mają specjalne przyciski oznaczone sugestywnymi ikonkami ułatwiającymi wybór odpowiedniego poziomu grzania do przygotowania odpowiedniej potrawy.

Teka prezentowała również kombinowany model IG 940 2G z dwoma palnikami gazowymi i czterema polami indukcyjnymi z funkcją Power Boost.

Na stoisku tego producenta nie mogło zabraknąć innowacyjnych modeli do zabudowy z serii Wish, w tym m.in. ekspresu do kawy, a także piekarników, w tym m.in. modelu z zestawem Multicook do pieczenia i gotowania na parze, czy płyty indukcyjnej z funkcjonalnym pokrętłem magnetycznym iKnob.

Teka prezentowała również swoje najnowsze baterie łazienkowe, w tym m.in. stylowe modele z linii Soller, Itaca czy Manacor.

Nowe płyty indukcyjne 2

W Ptak Warsaw Expo nie zabrakło również płyt grzewczych, w tym modeli zintegrowanych z wyciągiem (jak np. Franke Mythos 2gether), a także wyposażonych w intuicyjne rozwiązania techniczne i funkcje, w tym m.in. podtrzymywanie ciepła przygotowywanej potrawy (np. Teka IZS 66700).

Nowe płyty indukcyjne 3
Nowe płyty indukcyjne 4

Życie w trybie „smart”

Pokaźnych rozmiarów stoisko na targach Warsaw Home miała firma Samsung. Jak zwykle na ekspozycjach tego producenta nie zabrakło innowacyjnych modeli, a także sprzętu określanego modnym ostatnio mianem „smart”. Designerskie meble doskonale komponowały się z modelem z linii The Frame oraz telewizorami Samsung QLED z trybem Ambient, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom harmonijnie wpisują się w nowoczesne wnętrza.

The Frame to coś więcej niż telewizor. To nowy sposób na prezentację dzieł sztuki w domu. W trybie Art Mode na ekranie można wyświetlać wyjątkową kolekcję obrazów lub zdjęć. Użytkownicy mogą wybierać spośród materiałów dostępnych w ramach bezpłatnych zbiorów Samsung Collection, prezentować swoje własne zdjęcia lub skorzystać z oferty sklepu Art Store. Prezentujący serię QLED TV 2018, Samsung rozwiązał problem „czarnej plamy” na ścianie, która była tym większa, im większą przekątną miał ekran wyłączonego telewizora. Tryb Ambient odwraca ten trend: im większy telewizor, tym bardziej spektakularne efekty. Wystarczy zrobić smartfonem zdjęcie otoczenia telewizora i przesłać je do urządzenia QLED TV. Po wyłączeniu telewizora na ekranie może zostać wyświetlone to, co znajduje się za nim. Tym samym telewizor wtapia się w otoczenie. Ekran telewizora może także stać się nośnikiem aktualnych informacji o pogodzie lub po prostu wyświetlać fotografie z prywatnych zbiorów właściciela. Dopełnieniem tego efektu jest praktycznie niewidoczny przewód One Invisible Connection, dostępny w wybranych modelach telewizorów QLED Samsunga. Zastępuje on kabel zasilający i AV. Biorąc pod uwagę, że wszystkie dodatkowe urządzenia, takie jak konsole do gier czy soundbary, podłączone są do modułu One Connect, od telewizora wychodzi tylko jeden przewód, którego praktycznie nie widać.

Życie w trybie „smart” 2

AGD to nie tylko wyjątkowe wzornictwo, ale również nietypowe rozwiązania, jak np. „kolorowe szuflady” w chłodziarkozamrażarkach marki Amica z linii X-type, a także współpraca z urządzeniami mobilnymi (np. aplikacja Home Connect).

Życie w trybie „smart” 3
Życie w trybie „smart” 4

Naczynia połączone

Wybrane modele ze swojej niezwykle bogatej oferty prezentowała marka Siemens. Były to m.in. chłodziarkozamrażarki, piekarniki, pralki, ale także stylowe i funkcjonalne ekspresy do kawy (w tym m.in. w pełni automatyczny model EQ.6 Plus). Cechą wspólną wyeksponowanych modeli Siemensa była kompatybilność z funkcją Home Connect, która daje możliwość obsługi wszystkich obsługujących to rozwiązanie sprzętów za pomocą jednego urządzenia mobilnego z zainstalowaną odpowiednią aplikacją. Dzięki fachowym doradcom obecnym na stoisku Siemensa mogliśmy bliżej poznać funkcjonalność tego rozwiązania, a jest ona przeogromna i w dodatku stale rozwijana i modyfikowana, aby była jak najlepiej dopasowana do potrzeb użytkowników.

Co ważne, zanim zdecydujemy się na Home Connect i zakup sprzętu kompatybilnego z tym rozwiązaniem, możemy zainstalować aplikację na własnym smartfonie czy tablecie i w trybie demonstracyjnym zapoznać się z rozwiązaniami i możliwościami, jakie daje ten innowacyjny system. Warto podkreślić, że jest on obsługiwany nie tylko przez urządzenia marki Siemens, ale też sprzęt innych marek należących do grupy BSH.

Naczynia połączone 2

Aranżacja kuchni nie może obyć się bez odpowiedniego okapu. Podczas tegorocznej edycji można było zobaczyć wiele innowacyjnych modeli. Imponującą ofertę okapów na targach zaprezentowały zwłaszcza firmy Franke i Faber. Okap sterowany gestami miała na swoim stoisku Amica.

Naczynia połączone 3
Naczynia połączone 4

Nie tylko dla szefów kuchni

Atrakcyjną ekspozycję miała na Warsaw Home marka Sam Cook, której właścicielem jest polski MPM. Powstała ona jako odpowiedź na potrzeby wymagających i świadomych kulinarnie konsumentów. Sprzęt Sam Cook, jaki mogliśmy zobaczyć podczas tegorocznej edycji targów, w pełni potwierdza cele, jakie przyświecają tej marce.

Pokazy kulinarne połączone z degustacją, gotowanie metodą sous vide, przyrządzanie zdrowych soków i koktajli – to tylko niektóre atrakcje, jakie w tym roku Sam Cook przygotował dla odwiedzających targi. Nie zabrakło również zdrowego i sprytnego gotowania w urządzeniu wielofuncyjnym dostępnym w ofercie marki.

Stoisko firmy Sam Cook połączone było z ekspozycją stylowych naczyń marki Smile, również oferowanych przez MPM. Garnki, patelnie, czajniki, a także brytfanny, szybkowary czy dobrej jakości noże stanowią doskonałe uzupełnienie nie tylko oferty marki Sam Cook, ale wyposażenia kuchni w ogóle.

Nie tylko dla szefów kuchni 2

Prezentowano również wyjątkowe pod względem wzornictwa i funkcjonalności baterie kuchenne i łazienkowe (m.in. przez markę Teka), a także stylowe i praktyczne zlewozmywaki, które prezentowano m.in. na stoisku Franke. Wbrew pozorom, ten element wyposażenia kuchni odgrywa w niej bardzo ważną rolę podczas przygotowywania posiłków.

Nie tylko dla szefów kuchni 3
Nie tylko dla szefów kuchni 4

Wydarzenia towarzyszące targom

Oczywiście, na targach prezentowało się wiele innych uznanych firm i marek świata AGD (np. Alveus, Comitor, Fiskars, Blanco, Kuppersbusch, Novy, Falmec, Globalo, Bora czy Morphy Richards) i towarzyszyło im kilka ciekawych wydarzeń związanych z wnętrzarstwem. Są to m.in. Design Forum, Poland Design Festival, Archi Day oraz program „Pomagamy urządzać”.

W ramach Design Forum osobowości świata designu i architektury oraz eksperci z branży dyskutowali m.in. o znaczeniu projektowania i jego kierunkach, a także o istocie procesu projektowego i oryginalności produktu w odniesieniu do regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Nie zabrakło również nawiązań do roli sztucznej inteligencji w biznesie wnętrzarskim oraz sposobów na zaprojektowanie hoteli czy miejsc pracy. Dyskutowano również o chwilowych modach i długotrwałych tendencjach w projektowaniu i urządzaniu wnętrza. Kolejnym wydarzeniem towarzyszącym targom Warsaw Home był Poland Design Festival, na którym swoje dokonania prezentowali młodzi projektanci wnętrz, designerzy, studia projektowe, a także rozpoczynające dopiero swoją działalność firmy. Poland Design Festival był doskonałym dowodem na to, że polskie wzornictwo jest wyjątkowo atrakcyjne.

Archi Day to specjalna strefa stworzona głównie z myślą o architektach. Na specjalnej scenie odbywały się rozmaite wykłady, debaty oraz panele dyskusyjne. Nie zabrakło również atrakcyjnych wystaw. Na szczególną uwagę zasługuje premiera platformy usprawniającej funkcjonowanie pracowni projektowych. Nosi ona nazwę ArchiDESK.

Ostatnim spośród wspomnianych wydarzeń, ale nie mniej ważnym, jest akcja „Pomagamy urządzać”. Jej celem jest ułatwienie zarządzania, a także wyposażania oraz modyfi- kacji aranżacji pomieszczeń w domu i nie tylko. Uczestnicy targów mogli m.in. skorzystać z bezpłatnych konsultacji z architektami, którzy pomagali znaleźć odpowiednią koncepcję i sposób na właściwe zaaranżowanie przestrzeni, w której codziennie przebywamy.

Słowem podsumowania

Prelekcje, wystawy, gotowanie „na żywo”! Podczas tegorocznych targów Warsaw Home działo się na prawdę dużo i bez wątpienia ciekawie. Zadowoleni mogą być z pewnością wystawcy, klienci biznesowi, jak i konsumenci, których tysiące odwiedziły hale Ptak Warsaw Expo, zwłaszcza podczas weekendowych dni targowych. Krótko mówiąc, targi pokazały po raz kolejny swoją „siłę”, zgodnie zresztą z hasłem przewodnim tegorocznej edycji. Pełną innowacyjnych produktów ogromną powierzchnię wystawienniczą, jaką w tym roku oddano do dyspozycji wystawców i odwiedzających, trudno było przejść jednego dnia, aby przyjrzeć się wszystkiemu, co zaoferowały prezentujące się na niej firmy. Jeśli Warsaw Home będzie rozrastało się w takim tempie, jak w ciągu minionych już trzech edycji, wróżymy tej imprezie nie tylko ogólnopolski, ale wręcz światowy sukces, kto wie, może nawet na miarę berlińskich targów IFA czy słynnego Mediolanu. Trzeba jednak wiele zmienić i oczywiście nadal ciężko pracować. Sukces sam nigdy nie puka do drzwi i nie jest dany na stałe.

2018-10-31
Sowiński Łukasz

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket