Szkolenie dealerów w Koszarach

Szkolenie dealerów w Koszarach

W hotelu Koszary, zlokalizowanym w malowniczo położonej Górze Kalwarii pod Warszawą, odbyło się szkolenie produktowe dla partnerów handlowych firmy Rafko. Była to doskonała okazja do bliższego zapoznania się z bogatą ofertą tego białostockiego dystrybutora sprzętu audio-wideo.

Na zjeździe, oprócz przedstawicieli firmy Rafko, obecni byli dealerzy i właściciele salonów sprzedaży audio-wideo, którzy zjechali się do podwarszawskiej miejscowości niemal z całej Polski. Pojawili się również przedstawiciele firm, których dystrybucją sprzętu zajmuje się Rafko: Heinz Lichtenegger – założyciel firmy Pro-Ject (obecnego właściciela marki Musical Fidelity), Elodie Deveau z Triangle, Josselin Marvie z HiFiMana oraz Mike Jones z MEE Audio.

Podczas szkolenia omówiono obszerny zakres sprzętu, jaki znajduje się w dystrybucji firmy Rafko. Niektóre z prezentowanych podczas szkolenia modeli mogliśmy sprawdzić w praktyce, jeszcze zanim trafią oficjalnie na rynek.

Heinz Lichtenegger zaprezentował najnowszy sprzęt marki Musical Fidelity, ale zdradził także plany związane z rozwijaniem i modyfikacją jej oferty produktowej. Marka wciąż ma oferować modele, które nie są przeznaczone do masowej sprzedaży, ale przy tym nieprzesadnie ekskluzywne i drogie. Jednym zdaniem – ma to być sprzęt bardzo dobrej jakości, ale w przystępnej dla klienta cenie. Tym samym Musical Fidelity ma być konkurencją dla takich brandów jak Denon czy Onkyo. Jak zapowiedział Heinz Lichtenegger, trwają też prace nad nowym modelem, który będzie najmniejszym gabarytowo komponentem z oferty marki, ale jednocześnie wykorzystującym trudno dostępne lampy nuwistorowe.

Elodie Deveau z firmy Triangle omówiła rozmaite serie kolumn głośnikowych, jakie dostępne są w ofercie tej francuskiej manufaktury. Dwa systemy głośnikowe – jeden z linii Magellan, a drugi z linii Signature – mogliśmy zresztą podziwiać i posłuchać ich podczas szkolenia. Kolumny pracowały w systemie stereofonicznym wraz z modelami Musical Fidelity – wzmacniaczem Nu-Vista 800 i przetwornikiem M6s DAC. Nowością w ofercie marki Triangle są uniwersalne kolumny aktywne, które zostały utrzymane w podobnej stylistyce co jej konstrukcje pasywne.

Sprzęt marki HiFiMan zaprezentował Josselin Marvie. Producent postanowił „odświeżyć” nieco dotychczasowe modele. Zmienia się nie tylko nazewnictwo, ale również wzornictwo. Jest też kilka różnic pod względem technicznym. Jak dowiedzieliśmy się podczas szkolenia, dotychczas oferowane przez HiFiMana modele nie znikają jednak z oferty i będą sprzedawane równocześnie z ich „naturalnymi” następcami.

Firma MEE Audio, o dokonaniach której opowiedział dyrektor marketingu Mike Jones, wciąż rozwija linię słuchawek dla sportowców i profesjonalnych muzyków. W ofercie pojawiło się jednak kilka ciekawych nowości, które można było przetestować już podczas szkolenia. Mowa tutaj m.in. o nausznym modelu słuchawek z aktywną redukcją hałasu Matrix Cinema ANC oraz nadajniku/odbiorniku Bluetooth (model Connect Hub). Ciekawym rozwiązaniem marki MEE Audio jest też aplikacja mobilna, która w połączeniu z odpowiednimi słuchawkami dopasowuje ich brzmienie do charakterystyki słuchu użytkownika (EarBoost EB1).

Ostatnim elementem części teoretycznej szkolenia była poprowadzona przez Janusza Lewandowskiego z firmy Rafko prezentacja rozwiązań i nowości produktowych marki NuPrime. Ma ona w ofercie wzmacniacze zintegrowane, przetworniki DAC z przedwzmacniaczami oraz wzmacniacze słuchawkowe i końcówki mocy. Na uwagę zasługuje zwłaszcza zastosowana w niektórych urządzeniach klasa wzmocnienia AD – autorskie rozwiązanie tego producenta.

Zwieńczeniem szkolenia była wspólna kolacja w hotelowej restauracji Kantyna, a zaraz po niej wycieczka na zamek książąt mazowieckich w Czersku.

2018-10-11
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket