SILICON POWER

Dojrzałość i innowacje – 15 lat Silicon Power

Dojrzałość i innowacje

Julio Redondo Tobarias – dyrektor zarządzający w Silicon Power Europe (z lewej).

Michał Seremak – dyrektor sprzedaży w Silicon Power Europe (z prawej).

Redakcja: Ten rok jest dla Silicon Power szczególny, marka obchodzi bowiem piętnastolecie istnienia. Jak zamierzacie świętować te urodziny?

Michał Seremak: Rzeczywiście, w tym roku Silicon Power obchodzi swoje 15. urodziny. W branży pamięci półprzewodnikowych jest to naprawdę sporo czasu, można więc powiedzieć, że Silicon Power jako marka z pewnością wkracza już w wiek dojrzały. Mam również nadzieję, że okres dolegliwości okresu młodzieńczego jest już za nami (śmiech).

Julio Redondo Tobarias: Dla wszystkich, którzy pragną dowiedzieć się czegoś więcej o Silicon Power, zobaczyć, jak wygląda nasza praca „od kuchni”, przygotowaliśmy w tym roku taką możliwość. Zbliżające się targi Computex są do tego idealną okazją. Równolegle z targami organizujemy event w siedzibie Silicon Power. Zarówno kluczowi klienci, jak i prasa będą mogli zapoznać się z nowymi produktami oraz kluczowymi osobami w firmie.

Jest to również okazja, aby powspominać. Jakie były początki firmy zarówno na rodzimym Tajwanie, jak i tu, w Europie?

M.S.: Silicon Power obchodzi 15. urodziny, jednak kluczowe osoby w firmie obecne są w branży pamięci o wiele dłużej. Koniec lat 80. ubiegłego wieku, gdy Tajwan uzyskiwał stopniowo coraz większą niezależność od Chin, był bardzo dynamicznym okresem. Taipei, stolica Tajwanu, stała się kolebką dla nowych technologii, wtedy właśnie swoją pozycję budować zaczynali obecni liderzy. Nasz CEO, Michael Chen, od początku swojej kariery związany był z branżą pamięci półprzewodnikowych, a w 2003 r. postanowił wraz z dwoma wspólnikami rozpocząć działalność pod szyldem Silicon Power. Początkowo firma skupiała się na terytorium APAC (Azja i Pacyfik), jednak z czasem nasze produkty zaczęły pojawiać się i być poszukiwane na innych rynkach.

J.R.T.: Co prawda, produkty SP były wcześniej dostępne w Europie, jednak początek europejskiego oddziału SP to rok 2014. Wtedy właśnie w Holandii otworzyliśmy oddział firmy, gdzie obecnie pracuje 30 osób. Znajdują się tutaj biuro sprzedaży, marketingu oraz magazyn, skąd w ciągu 24 godzin jesteśmy w stanie dostarczyć produkty do naszych partnerów handlowych. Oznacza to, że całość operacji Silicon Power w Europie nadzorowana jest przez europejski oddział znajdujący się w Almere w Holandii.

Dojrzałość i innowacje 2

Biura i fabryki firmy zlokalizowane są na całym świecie.

Dojrzałość i innowacje 3
Dojrzałość i innowacje 4
Dojrzałość i innowacje 5

Portfolio oferowanych przez Silicon Power produktów jest bogate, jednak firma specjalizuje się głównie w nośnikach pamięci. Rynek ten rozwija się bardzo dynamicznie. jeden z ostatnich trendów to zastosowanie pamięci 3d NaNd. jakie są kolejne kierunki rozwoju tej branży i jaka jest przyszłość nośników?

J.R.T.: Nośniki pamięci od samego początku są kluczowym produktem dla Silicon Power i na nich głównie skupiamy swoją uwagę. Wraz z rozwojem technologii zmieniają się produkty dostępne dla użytkowników, np. mniejsze pojemności zastępowane są większymi. Nie tak dawno jeszcze przecież pendrive o pojemności 4 GB wydawał się odpowiedni „na lata”, a dysk SSD o pojemności 30–32 GB był marzeniem każdego, kto chciał przyspieszyć swój komputer i korzystać z technologii pamięci półprzewodnikowych w domowych zastosowaniach. Coraz większe pojemności są więc zapewne jednym z pewnych kierunków rozwoju, szczególnie w odniesieniu do produktów takich jak dyski SSD, karty pamięci oraz nośniki USB. Zawdzięczamy to przede wszystkim nowemu rodzajowi pamięci 3D NAND.

M.S.: Rzeczywiście, technologia 3D NAND na dobre zagościła już w produktach przeznaczonych na rynek konsumencki. Jest to naturalny proces rozwoju pamięci półprzewodnikowych, Konsumenci poszukują coraz bardziej pojemnych nośników, a poprzednio stosowany proces technologiczny osiągnął już granicę swoich możliwości, dalsza miniaturyzacja okazała się nieopłacalna. W konsekwencji tego, zamiast dążyć do większego zagęszczenia komórek pamięci, producenci pamięci doszli do wniosku, że lepiej jest układać ich warstwy jedna na drugiej. W efekcie tego możliwe jest wytwarzanie coraz pojemniejszych nośników przy jednoczesnej optymalizacji kosztów tej produkcji. Stąd też również nazwa nowej technologii – w uproszczeniu można powiedzieć, że komórki pamięci nie są ułożone i adresowane w dwóch wymiarach, jak to miało miejsce wcześniej, ale już w trzech. Jednak nie tylko pojemności ulegają zmianie. Nowe technologie, a w szczególności upowszechnienie usług chmury oraz coraz mniejsze ograniczenia w przesyłaniu danych przez sieci telefonii komórkowych, powodują, że np. nośniki USB stają się coraz mniej potrzebne. O ile jeszcze kilka lat temu pendrive był niezwykle popularnym urządzeniem do przenoszenia danych, a każdy z nas miał ich kilka, obecnie znaczna część użytkowników woli przenosić pliki bezprzewodowo oraz przechowywać je w chmurze. Podobna sytuacja dotyczy kart pamięci – te starsze, jak Compact Flash czy standardowa SD, znajdują zastosowanie już tylko w rozwiązaniach profesjonalnych. Z drugiej strony jednak pojawiają się nowe produkty, doskonałym tego przykładem są przenośne dyski SSD.

Nośniki SSD coraz większym zainteresowaniem cieszą się również w zastosowaniach profesjonalnych. Silicon Power ma taki sprzęt w swojej ofercie. Czym różni się on od modeli konsumenckich?

M.S.: Nośniki używane w zastosowaniach profesjonalnych przede wszystkim wykorzystują inny rodzaj pamięci NAND. Te dostępne powszechnie w sklepach zapisują dane w pamięciach TLC oraz MLC, natomiast pamięci flash przemysłowe czy serwerowe to głównie SLC. Różnica polega na ilości bitów, które przechowywane są w jednej komórce pamięci. Pamięć Single Level Cell przechowuje tylko jedną porcję informacji (0 lub 1), a im mniej bitów w jednej komórce, tym większa trwałość całego układu. Ponadto pamięci takie pracować mogą w szerokim zakresie temperatur (np. od -40 do 80 °C). Jest to szczególnie ważne w zastosowaniach profesjonalnych.

Dojrzałość i innowacje 7

Silicon Power jest kojarzone przede wszystkim z nośnikami pamięci, jednak firma konsekwentnie buduje swoją ofertę produktów także w innych kategoriach.

Dojrzałość i innowacje 8
Dojrzałość i innowacje 9
Dojrzałość i innowacje 10

Ostanie czasy to dla Silicon Power również powiększanie oferty produktowej, m.in. o akcesoria mobilne. do powerbanków dołączyły słuchawki, przewody i ładowarki. Skąd akurat taki kierunek rozwoju?

J.R.T.: Staramy się, aby gama produktów Silicon Power trafiała w potrzeby ludzi dynamicznych, będących stale w ruchu, aktywnie korzystających z nowych technologii. Stąd też decyzja o takim właśnie kierunku rozwoju oferty produktowej.

Jak przebiega rozwój sieci dystrybucyjnej w Polsce i jaka jest pozycja Silicon Power na polskim rynku?

M.S.: Poprzedni rok był dla Silicon Power bardzo ważny, jeżeli chodzi o rozwój dystrybucji w Polsce. Nasze produkty pojawiły się w ofercie ABC Data – firma ta dołączyła do grona oficjalnych dystrybutorów naszej marki. Obecnie konsumenckie produkty SP dostępne są u dystrybutorów: ABC Data, AB oraz Incom Group. Dystrybutorem rozwiązań przemysłowych jest natomiast firma CSI. Aktywnie współpracujemy również z resellerami naszych produktów, oferując im np. programy wspomagające sprzedaż. Zdecydowanie można stwierdzić, że Silicon Power ma już ugruntowaną pozycję na naszym rynku. Strategicznym celem firmy jest umacnianie tej pozycji.

Na jakich europejskich i światowych rynkach również są dostępne produkty SP i na których z nich najbardziej zależy firmie?

M.S.: Produkty Silicon Power dostępne są już praktycznie na każdym kontynencie. Rozwój e-commerce sprawił, że użytkownik końcowy praktycznie w każdym zakątku świata może sięgnąć po nasze rozwiązania. Silicon Power cieszy się silną pozycją na wielu rynkach. Dobrym przykładem może być tutaj rodzimy Tajwan czy szukając bliżej – Polska. W Polsce szczególnie dobrze radzimy sobie, jeżeli chodzi o dyski SSD. W ciągu 3 lat udało nam się osiągnąć sporo ponad 10 proc. udziału w rynku, wyprzedzając o wiele bardziej rozpoznawalnych liderów branży. Staramy się, aby nasze produkty tożsame były z najwyższą jakością oferowaną w rozsądnych cenach i podejście takie zdaje się znakomicie bronić.

Czy w najbliższym czasie powinniśmy spodziewać się jakichś nowych produktów zarówno w istniejących, jak i planowanych kategoriach?

J.R.T.: Tak, oczywiście. W nadchodzących tygodniach zaprezentujemy nowe rozwiązania pamięci DRAM, adresowane głównie do graczy.

M.S.: W ofercie pojawią się również nowe przenośne dyski SSD. Planujemy też w drugim kwartale powiększenie grupy akcesoriów. Jest jeszcze jedna, całkowicie nowa grupa produktów, nad którą pracujemy, jednak jeszcze za wcześniej jest, aby uchylać rąbka tajemnicy.

15 lat Silicon Power

15 lat

Tajwańska firma została założona w 2003 r. w Tajpej, gdzie do dziś znajduje się jej główna siedziba. Firma specjalizuje się w produkcji nośników pamięci ze szczególnym naciskiem na produkty przeznaczone do zastosowań w trudnych warunkach i wykorzystujące pamięci półprzewodnikowe. Powiększając portfolio produktów, oferuje również akcesoria mobilne, jak np. powerbanki, ładowarki czy przewody. Swoje główne biura zagraniczne Silicon Power ma w Holandii, USA oraz Japonii. Rokrocznie produkty firmy doceniane są za innowacyjność i wzornictwo, o czym świadczą licznie zdobyte nagrody, np. „iF Design Award”, „Good Design Award” czy „Red Dot Award”. W Polsce produkty Silicon Power są dostępne w dystrybucji firm AB SA, ABC Data SA, Incom Group oraz CSI.

Rozmawiał Gabriel Niewiński

2018-06-06
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket