SAMSUNG

Rynek TV i audio w Polsce

Rynek TV i audio

Badania konsumenckie* z pierwszych dziesięciu miesięcy 2017 roku wskazują na to, że Polacy w tym zakresie od lat nie zmieniają swoich preferencji. Samsung w kategorii telewizorów wypada bardzo pozytywnie – wskaźniki wizerunkowe w Polsce znacznie przewyższają wskazania dla pozostałych marek.

Aż 61 proc. osób z grupy badanej przez Kantar Millward Brown wskazało Samsunga jako markę oferującą najnowsze technologie i innowacyjne funkcje w telewizorach, podczas gdy w przypadku pozostałych producentów wynik wynosił średnio 30 proc.. Samsung był także dwa razy częściej wskazywany jako marka telewizorów wyróżniająca się stylem i designem (50 proc. – Samsung vs 25 proc. – wynik uśredniony)*. Telewizory Samsung cieszą się także ponadprzeciętnie dużym zaufaniem Polaków – markę wskazało 56 proc. badanych, podczas gdy średni wynik marek konkurencyjnych wyniósł 25 proc.*.

Polacy wybierają także coraz częściej telewizory z ekranami o większej przekątnej. O ile w 2013 roku telewizory 55 cali i większe stanowiły w Polsce ilościowo 3 proc. rynku, to w 2017 r. już 17 proc.**.

Telewizory o rozmiarach 32 cale były jednymi z najpopularniejszych dotąd rozmiarów, ale wyraźnie widzimy zainteresowanie coraz większymi ekranami. Przekątne 40–44 cale stanowią już ilościowo prawie taką samą wartość, a  coraz częściej  decydujemy się na modele UHD (4K) Smart TV o przekątnej 50 cali i większej, które wykorzystują najbardziej  zaawansowane technologie, takie jak Quantum Dot  – mówi Maciej Konieczny, Dyrektor TV/AV w Samsung Electronics Polska. W okresie styczeń – październik 2017 roku sprzedaż telewizorów o przekątnej ekranu powyżej 60 cali wzrosła ilościowo o 78 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku**.

Samsung stale rozwija ofertę telewizorów z dużym ekranem. Niedawno firma wprowadziła do sprzedaży w Polsce 82-calowy telewizor UHD, a w tym roku, podobnie jak w ubiegłym, w ofercie są modele o wielkości 49, 50, 55, 65 i 75 cali. W sprzedaży są także telewizory z nowej serii QLED TV o wielkości od 49 do 75 cali. Z kolei w listopadzie na polski rynek wszedł 88-calowy model Q9F z technologią Quantum Dot.

Obecnie w przypadku telewizorów o przekątnej ekranu 60” i większych Samsung Polska w okresie styczeń – październik ma wartościowo 50,9 proc. udziałów w rynku oraz 38,7 proc. w rynku telewizorów UHD bez względu na przekątną ekranu. W tym samym okresie w przypadku telewizorów w cenie powyżej 5000 PLN (1500 USD) Samsung zdobył wartościowo 42,6 proc. rynku, a dla urządzeń w cenie powyżej 9000 PLN (2500 USD) – ten udział wynosi 38,1 proc.**.

Jednocześnie maleje zainteresowanie telewizorami Full HD spowodowane stale rosnącą ofertą telewizorów Ultra High Definition (4K), które tak jak seria QLED TV zapewniają doskonałą jakość obrazu. Nie bez wpływu pozostaje też stale rosnąca liczba serwisów VOD oferujących filmy i seriale w rozdzielczości Ultra High Definition oraz filmów na nośnikach Blu-Ray UHD. Obecnie w ofercie firmy Samsung znajduje się 14 modeli telewizorów Full HD na ponad 92 dostępnych w szerokiej sprzedaży.

Soundbary zamiast kina domowego

Globalne i polskie dane rynkowe wskazują, że soundbary z powodzeniem zastępują kina domowe. W 2017 roku w naszym kraju nabywców znajdzie ponad 100 000 soundbarów, a wzrost wartościowy sprzedaży w okresie styczeń – październik w stosunku do 2016 roku wynosi 30 proc.**.

Soundary skutecznie zajmują miejsce zestawów kina domowego dzięki takim zaletom, jak coraz lepsza jakość dźwięku, bezprzewodowość, łatwa współpraca z urządzeniami mobilnymi oraz design dopasowany do współczesnych trendów w projektowaniu wnętrz i urządzeń technologicznych.

W ofercie firmy Samsung znajduje się obecnie 14 modeli soundbarów, w tym flagowy model HW-K950 z technologią Atmos, a także innowacyjne modele z technologią Sound+ (z wbudowanym subwooferem). Kolejnym istotnym wyróżnikiem jest możliwość obsługi telewizora i soundbara jednym pilotem Smart Control.

Soundbary najczęściej kupujemy w tradycyjnych sklepach (89,3 proc.), zakupy online stanowią 10,7 proc.**.  

* Badania przeprowadziła firma Kantar Millward Brown między sierpniem a październikiem 2017 roku.

** W oparciu o dane firmy badawczej GfK Polonia.

2017-12-18
telewizory
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket