fot. Przemek Blechman W przeddzień tegorocznego Światowego Dnia Wzroku 12 października Philips Lighting, światowy lider w branży oświetleniowej zorganizował konferencję prasową na temat wpływu oświetlenia na wzrok i samopoczucie
Bart de Beucker, Head of Global Brand & Marketing Communications opowiedział dlaczego kampanię rozpoczyna się w Polsce.
Podczas spotkania w studio fotograficznym przedstawiono wyniki globalnych badań przeprowadzonych przez firmę Philips Lighting na temat poziomu świadomości, jak duży jest wpływ światła na zdrowie i samopoczucie.
Kristof Vermeersch, Head of Global Product Management for LED Spots opowiadał Katarzynie Bosackiej o wynikach badańwpływu światła na zdrowie samopoczucie.
Zaproszeni eksperci (dr Piotr Woźniak, okulista, Paweł Morawski, dr nauk fizycznych) opowiedzieli, na jakie parametry zwracać uwagę wybierając w sklepie lampę LED i jakimi zasadami kierować się dopasowując oświetlenie do różnych życiowych aktywności (praca, nauka, relaks), ze szczególnym uwzględnieniem wieku (40-latek potrzebuje 2-3 razy więcej światła niż 20-latek, aby tak samo sprawnie i w koncentracji wykonać to samo zadanie).
Konferencję edukacyjną prowadziła Katarzyna Bosacka, która została twarzą kampanii „Czy dbasz o swoje oczy”.
Z badań Philips Lighting wynika, że w porównaniu z rówieśnikami polskie dzieci i młodzież spędzają najwięcej czasu na odrabianiu lekcji w domu. Światło złej jakości (niejednolite, migoczące, o nieodpowiedniej temperaturze barwowej) może skutecznie przeszkadzać w nauce, obniżając koncentrację i wywołując rozdrażnienie.
Okulista dr Piotr Woźniak opowiadał o roli światła na nasz wzrok i samopoczucie.
Tematyka kampanii i wyniki badań nabierają szczególnie mocnego wydźwięku w kontekście szacunków Światowej Organizacji Zdrowia, która przewiduje, że do 2050 1 roku co druga osoba na świecie będzie krótkowzroczna, a obciążenie naszych oczu jest coraz większe, bo spędzamy więcej czasu w pomieszczeniach przed monitorami komputerów i innych inteligentnych urządzeń.
dr. Paweł Morawski wyjaśniał na jakie parametry podawane na opakowaniach LED należy zwracać uwagę.
Warto więc dbać nie tylko o sprawność fizyczną i prawidłową wagę, ale także o komfort oczu - z pełną świadomością, jak bardzo polegamy na naszym wzroku w codziennym życiu. O wzrok trzeba dbać już od dziecka. Firma Philips Lighting określiła 7 zasad dbania o oczy. Należy zainwestować w wysokiej jakości oświetlenie LED, zachęcać dzieci do zwiększonej aktywności na świeżym powietrzu. ograniczać czas spędzany przed ekranami telefonów, telewizorów, komputerów, zadbać o odpoczynek dla oczu, wzbogać dietę, ćwiczyć jogę oczu, regularnie badać wzrok u okulisty lub optyka. Po konferencji można było porozmawiać z prelegentami i zapoznać z najnowszymi źródłami światła, zbadać wzrok, poznać ćwiczenia Yogi dla oczu.
W praktyce można było zobaczyć czym się różnią poszczególne rodzaje lamp LED.
© 2023 InfoMarket