Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Kiedy konsument nie może odstąpić

Kiedy konsument nie może odstąpić od umowy zawartej na odległość?

2016-02-04

Zasadą jest, że konsument ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny. Musimy jednak pamięta, że nie zawsze tak jest. Od tej zasady są pewne wyjątki, w których prawo to konsumentom nie przysługuje. Warto o tym pamiętać, by nie mieć potem problemów ze zwrotem kupionego przez nas towaru. Kiedy więc od umowy nie będziemy mogli odstąpić? Na co musimy uważać, aby nie stracić przysługującego nam prawa?

Czytaj więcej...
Przedsiębiorca nie ma prawa odstąpienia od umowy

Przedsiębiorca nie ma prawa odstąpienia od umowy

2016-02-04

Kupując produkt powinniśmy zwrócić uwagę, czy kupujemy jako osoba fizyczna, czy kupujemy w celach związanych z prowadzoną przez nas działalnością gospodarczą. Istotne jest to ze względu na przysługujące nam prawa. Inne uprawnienia ma osoba fizyczna, a inne przedsiębiorca. Komu więc przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość?

Czytaj więcej...
Po odesłaniu towaru sprzedawca nie zwrócił pieniędzy

Po odesłaniu towaru sprzedawca nie zwrócił pieniędzy

2016-02-04

W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Strony maja obowiązek zwrócić sobie to, co wzajemnie świadczyły. Kupujący zwraca więc kupiony produkt, a sprzedawca pieniądze. Co zrobić w przypadku, gdy odeślemy kupiony produkt, a sprzedawca nie odda pieniędzy? Jakie przysługują nam roszczenia? Jak skutecznie dochodzić swoich praw?

Czytaj więcej...
Które prawo konsumenckie stosujemy stare, czy nowe?

Które prawo konsumenckie stosujemy stare, czy nowe?

2016-02-04

Zmieniło się prawo konsumenckie. Już od 25 grudnia 2014 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827). Konsumenci zyskują nowe prawa, a sprzedawcy nowe obowiązki. W gąszczu zmian możemy się pogubić. Jakie przepisy mamy stosować do naszych umów kupna- sprzedaży? Czy przysługują nam nowe prawa do umów zawartych przed wejściem w życie ww. ustawy?

Czytaj więcej...
Umowa przez internet i osobisty odbiór

Umowa przez internet i osobisty odbiór a rezerwacja produktu przez konsumenta

2016-02-04

Niewątpliwie bardzo ważnym prawem konsumenta w przypadku zakupów przez internet jest prawo do odstąpienia od umowy. Daje ono możliwość odesłania towaru, jeżeli stwierdzimy, że np. nie spełnia on naszych oczekiwań. Oczywiście są tu pewne obwarowania prawne o których należy pamiętać. Kupując produkt przez internet mamy do wyboru różne opcje jego dostarczenia np. kurierem. Zdarza się również, że możemy odebrać rzecz osobiście. Wówczas nie ponosimy kosztów przesyłki. Powstaje jednak pytanie, czy w przypadku, gdy osobiście odbieramy produkt kupiony przez internet mamy prawo do odstąpienia od umowy? Czy sprzedawca ma prawo odmówić nam możliwości zwrotu produktu? Co zrobić, gdy nasze prawa są naruszane przez przedsiębiorcę? Jakie są różnice między zamówieniem produktu przez internet a jego rezerwacją ?

Czytaj więcej...
Czy konsument ma obowiązek odebrać zareklamowany towar?

Czy konsument ma obowiązek odebrać zareklamowany towar?

2016-02-04

Konsument ma prawo zareklamować produkt w ramach rękojmi lub gwarancji. Może wówczas żądać np. jego naprawienia. Zazwyczaj w tym celu dostarcza wadliwy towar do sprzedawcy. Po jego naprawieniu ma obowiązek go odebrać. Zdarza się jednak, że klient nie odbiera zareklamowanego towaru. Jakie z tego tytułu może ponieść konsekwencje? Czy jest to działanie zgodne z prawem? Jakie procedury w takich przypadkach stosują sprzedawcy?

Czytaj więcej...
Konsument odebrał uszkodzoną przesyłkę

Konsument odebrał uszkodzoną przesyłkę

2016-02-04

Zamówienie produktu przez internet jest powszechnym sposobem nabywania rzeczy. W domu zjawia się kurier, przynosi nam paczkę pod same drzwi. Jeszcze tylko potwierdzenie odbioru i mamy nasz zakup. Problem zaczyna się, gdy po rozpakowaniu pudełka okaże się, że rzecz jest uszkodzona. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Czy przysługują nam jakieś prawa? Kto będzie ponosił odpowiedzialność za uszkodzoną rzecz?

Czytaj więcej...
Czy konsument ponosi koszty nieuzasadnionej reklamacji?

Czy konsument ponosi koszty nieuzasadnionej reklamacji?

2016-02-04

Jeżeli okaże się, że kupiony przez nas produkt jest wadliwy możemy go zareklamować. Prawo daje nam możliwość wymiany produktu na nowy, czy też żądanie jego naprawy. Niekiedy przed złożeniem reklamacji powstrzymuje nas obawa poniesienia dodatkowych kosztów. Czy musimy zapłacić sprzedawcy w przypadku nieuzasadnionej reklamacji? Czy sprzedawca może zażądać od nas pokrycia kosztów np. dojazdu serwisanta? Czy reklamacja jest w całości bezpłatna?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket