Specjalizacja – rzecz niezmiernie istotna

W segmencie wielofunkcyjnych narzędzi oscylacyjnych funkcjonuje w Polsce obecnie około 15 marek. Oferują one łącznie cały wachlarz różnego typu modeli. Niezmiernie ważne jest wybieranie i polecanie marek uznanych na rynku, które mają doświadczenie, tradycję i za którymi stoją określone rozwiązania czy osiągnięcia. Należy unikać marek sezonowych, nieznanych bądź stworzonych z niskich pobudek handlowych, np. tylko „pod promocję”, tylko „do gazetki”, tylko na ograniczoną wyłączność. Sprawdzajmy więc dokładnie doświadczenie marki, jej dokonania, politykę oraz aktualną ofertę. Ważne, aby odpowiedzieć sobie przy okazji na kilka kluczowych pytań: „„

  • kto jest faktycznym właścicielem marki?
  • „„jak długo marka istnieje i jakie ma doświadczenie?
  • „„czy istnieje w Polsce oficjalne jej przedstawicielstwo? „„
  • czy firma udziela gwarancji w ramach polskiego prawa?
  • „„jeśli sama nie produkuje, od kogo otrzymuje sprzęt?
  • „„jakie rozwiązania i systemy w nim wykorzystuje? „„
  • czy ma własną sieć serwisową?

Jak wybrać właściwe multinarzędzie?

Tylko regularna oferta

Należy pamiętać o tym, aby zawsze i wyłącznie wybierać i zalecać modele z regularnej, katalogowej oferty producenta na dany rok. Najlepiej sprawdzić je na jego stronie lub w aktualnym cenniku. Na rynku funkcjonują bowiem również modele nieregularne. Tych modeli nie polecamy. Dlaczego? Otóż bardzo często okazuje się w praktyce, że choć symbol i marka są te same, to model ściągnięty jest przez kogoś (za pomocą sklepu, strony WWW) np. z Niemiec, Włoch czy Anglii. Bardzo często polski serwis nie honoruje gwarancji takich urządzeń i ma ku temu podstawy prawne (eurogwarancja nie ma tu nic do rzeczy). Może się też okazać, że model pochodzi z akcji promocyjnych z innych rynków i został ogołocony (dla jak najniższej ceny, rzecz jasna) z ważnych i użytecznych funkcji. A propos ceny i modeli promocyjnych, to:

Rada: Nie zalecamy zakupu modeli najtańszych, niewiadomego pochodzenia i/lub nieznanej marki. Sugerujemy unikanie produktów niebędących w aktualnej ofercie producenta oraz przygotowanych do sprzedaży tylko i wyłącznie do gazetki promocyjnej i/lub promocji.

W zamieszczonym na końcu poradnika zestawieniu polecamy naszym zdaniem najlepsze produkty. Za marki te możemy wziąć medialną i merytoryczną odpowiedzialność.

2016-12-27
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket