ELICA

Inspiruje innowacyjnością, kreatywnością i designem [promocja]

Inspiruje innowacyjnością, kreatywnością i designem

Firma z siedzibą w Fabriano wykonuje ważny krok na ścieżce swojego rozwoju dzięki nowemu pozycjonowaniu, rewolucyjnym produktom i całkowicie zmienionej tożsamości marki. Zmiany zostały zaprezentowane na targach „Eurocucina 2024”.

Podczas tegorocznych targów „Eurocucina” Elica zaprezentowała się światu z ambitną strategią i precyzyjną misją: odgrywać główną rolę na globalnym rynku sztuki kulinarnej.

Punkt zwrotny dla marki Elica

Rozpoczęcie i kontynuacja tej ewolucji są wspierane przez znaczące innowacje produktowe, odnowioną tożsamość marki i inwestycję w dział badań i rozwoju ponad 40 mln euro w ciągu 3 lat. Oznacza to punkt zwrotny dla grupy z siedzibą w Fabriano – już teraz światowego lidera w dziedzinie produkcji okapów kuchennych. Głównym celem włoskiego producenta są prace badawczo-rozwojowe i działania marketingowe skupione na osiągnięciu rewolucyjnych efektów końcowych w sektorze domowych urządzeń do gotowania.

Pierwsze w historii urządzenie „3 w 1”

Jest to przełomowa decyzja podjęta przez jedyną firmę produkującą sprzęt AGD z regionu Marche, która dumnie reprezentuje włoski kapitał. Zdeterminowana właśnie teraz do konkurowania z największymi globalnymi graczami Elica ogłasza swój debiut w nowej kategorii na rynku, prezentując Lhov, czyli urządzenie „3 w 1”, będące najbardziej zaawansowaną propozycją wśród urządzeń do nowoczesnych kuchni. Lhov to pierwsze w historii pojedyncze urządzenie kuchenne, które integruje płytę grzewczą, okap i piekarnik, tworząc w ten sposób nową kategorię produktów. Wraz z tą absolutną innowacją Elica zaprezentowała na targach Eurocucina 2024 wiele innych nowych urządzeń, takich jak piekarnik Virtus Multi 60 DD (który zdążył już zostać zwycięzcą „Archiproducts Design Awards 2023” w kategorii „Product & Interior Design”).

inspiruje-innowacyjnoscia-kreatywnoscia-i-designem-1

Rebranding i nowe motto marki Elica

Strategia rebrandingu marki Elica rozpoczyna się od nowego znaku graficznego, k tóry c zerpie z istoty i solidności pierwotnej tożsamości marki, a obecnie zmienia się w futurystyczny element wizualny. Nowa paleta kolorów i niezaprzeczalnie rygorystyczna forma opowiadają historię firmy w jedyny w swoim rodzaju i niepowtarzalny sposób, zdolny do wyrażenia podstawowych wartości, takich jak kreatywność, design i innowacyjność.

Nowe motto marki: „Extraordinary Cooking” wyprowadza firmę ze zwyczajności w kierunku tego, co niezwykłe. Elica myśli nieszablonowo, aby tworzyć piękno i wartość, przewidując rynkowe trendy i pobudzając zmysły, wyobraźnię i odwagę do eksperymentowania każdego dnia.

inspiruje-innowacyjnoscia-kreatywnoscia-i-designem-3

Współpraca z Ducati Corse

Wśród wielu zmian w 2024 r. Elica podpisała również umowę sponsorską z Ducati Corse – marką, która również dąży do doskonałości, ma w sobie prawdziwego ducha innowacji i ambicję skutecznego rzucania wyzwania przeciętności. Dzięki kontraktowi sponsorskiemu świadomość marki Elica dotrze do globalnej i coraz większej publiczności, ponieważ jej logo zostało umieszczone na owiewce motocykla oraz na kombinezonach Bastianiniego i Bagnaia (dwukrotnego mistrza świata) w mistrzostwach MotoGP 2024.  

– Nigdy nie zrezygnowaliśmy z opracowywania innowacyjnych rozwiązań kuchennych, które zostaną docenione przez rosnące grono wymagających klientów. Niestrudzenie pracujemy nad rozszerzeniem naszej gamy urządzeń – od czasu zaprojektowania naszej pierwszej płyty grzewczej zintegrowanej z okapem do chwili obecnej, gdy wprowadzamy na rynek zaawansowaną linię urządzeń do domowego gotowania i pieczenia potraw, w której Lhov odgrywa główną rolę. Jesteśmy i zawsze będziemy gotowi zadziwiać i zaskakiwać naszych klientów i partnerów na całym świecie.

Marco Garbuglia dyrektor ds. marketingu w firmie Elica

– Po pierwszych pięćdziesięciu latach działalności i koncentracji na projektowaniu oraz produkcji okapów kuchennych, dzięki którym zdobyliśmy zaufanie naszych partnerów handlowych i klientów, postanowiliśmy na nowo odkryć naszą tożsamość, wkraczając zdecydowanie w świat gotowania. Ta podróż rozpoczęła się już w 2016 r., kiedy to wprowadziliśmy na rynek linię płyt NikolaTesla, która do dziś została wzbogacona o nowatorskie rozwiązania i funkcje. Nasze historyczne podejście do rzucania wyzwań temu, co zwyczajne, sprawiło, że przystępujemy do gry z jasnym celem stania się kluczowym graczem w sektorze. Po raz kolejny dostarczamy na rynek piękne, funkcjonalne i wygodne dla użytkownika rozwiązania, napędzane kreatywnością, innowacjami technologicznymi i stylowym designem. Co więcej, całość uzupełnia włoski know-how, który jest ważnym czynnikiem dodającym wartość, wysoko cenionym na arenie międzynarodowej.

Francesco Casoli prezes firmy Elica

2024-10-07
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket